• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Slecht functionerende climatronic ( EINDELIJK OPGELOST !! )

@Patrick71 wrote:@GM-Tuningparts wrote:gisteren een dag weg geweest met de auto maar ik kreeg hem niet koud.

stand low / 15 graden + airco aan

had hem op handmatig staan maar onder bij de voeten en uit de roosters komt gewoon lauwe lucht.

( als ik in mijn vectra-b de airco aan zet dan bevries je echt letterlijk )

het wordt gewoon niet echt koud in de auto.

je moet hem telkens op stand 4-5 zetten en dan blaast hij wel koude lucht maar dan echt meer lauw.

als ik hem dan weer op stand 1-2 zet komt er weer niks uit en moet je hem gewoon weer op 4 zetten of hoger om wat koude / lauwe lucht te voelen.

wordt je gewoon gek van dat hij niet constant blijft en er geen koude lucht uit komt en dat je de hele tijd aan die knoppen moet zitten.

:(

Mijn Climatronic koelt wel. Als ik het systeem op 18 graden zet, komt er wel degelijk koude lucht uit de roosters. Probleem is het hard blazen in de stand 'auto'. Omdat de sensor op het dashboard zit vlak achter het raam en dus in de zon blijft de blower continue hard blazen. Als ik deze afdek stopt het direct. Ik bedien nu zelf de stand van de blower.

Overigens staat de auto nu bij de dealer voor het probleem met de eindversterker van het Infinity Sound System (volumewisselingen). Bij de dealer hadden ze er nog nooit van gehoord (!?) maar Opel Nederland zou ze informeren hoe dit op te lossen. Maar vanmorgen lag er geen nieuwe eindversterker klaar.... Ze moesten eerst kijken... Jaja, ik heb al aangeven dat internet vol staat over deze problemen en dat de enige oplossingen een nieuw type eindversterker is.

Dat bolletjes bij de voorruit is een zonnesterkte sensor.

Die bekijkt hoe veel zonnewarmte door de voor ruit komt.

Als dat heel veel is dan moet de climatronic de voor ruit koelen.

Ook ik heb een insignia modeljaar 2012 uit december 2011. Heb de cosmo uitvoering. Ook bij mij bij 18 grd vol koude lucht en bij 19grd instelling rustige luchtstroom. Wat ik doe is het gebruik van de gescheiden temp regelingen, de ene op 18 grd en de andere op 19 grd. Dit werkt voor mij goed. Heb verder geen last van het niet halen van de temperaturen, koud of warm.

Dit is mijn 3de insignia en ook de eerste waar dit probleem zich speelt. de vorige modelen uit 2010 en begin 2011 hadden het niet.

Verder werkt alles perfect. Alleen jammer dat je het navigatiesysteem niet meer kunt instellen tijdens het rijden alleen met de spraak optie lukt het wel.

Ben benieuwd of Opel met de oplossing komt voor het luchtsysteem

Ook ik heb een insignia modeljaar 2012 uit december 2011. Heb de cosmo uitvoering. Ook bij mij bij 18 grd vol koude lucht en bij 19grd instelling rustige luchtstroom. Wat ik doe is het gebruik van de gescheiden temp regelingen, de ene op 18 grd en de andere op 19 grd. Dit werkt voor mij goed. Heb verder geen last van het niet halen van de temperaturen, koud of warm.

Dit is mijn 3de insignia en ook de eerste waar dit probleem zich speelt. de vorige modelen uit 2010 en begin 2011 hadden het niet.

Verder werkt alles perfect. Alleen jammer dat je het navigatiesysteem niet meer kunt instellen tijdens het rijden alleen met de spraak optie lukt het wel.

@red2003 wrote:Ook ik heb een insignia modeljaar 2012 uit december 2011. Heb de cosmo uitvoering. Ook bij mij bij 18 grd vol koude lucht en bij 19grd instelling rustige luchtstroom. Wat ik doe is het gebruik van de gescheiden temp regelingen, de ene op 18 grd en de andere op 19 grd. Dit werkt voor mij goed. Heb verder geen last van het niet halen van de temperaturen, koud of warm.

ik kan mijn navigatie gewoon bedienen onder het rijden.

insignia met dvd 900 2012

@red2003 wrote:Ook ik heb een insignia modeljaar 2012 uit december 2011. Heb de cosmo uitvoering. Ook bij mij bij 18 grd vol koude lucht en bij 19grd instelling rustige luchtstroom. Wat ik doe is het gebruik van de gescheiden temp regelingen, de ene op 18 grd en de andere op 19 grd. Dit werkt voor mij goed. Heb verder geen last van het niet halen van de temperaturen, koud of warm.

Auto vandaag weg gebracht, en was binnen één uur klaar. Er is Nw software opgezet, ik merk nu dat hij minder snel hard gaat blaasen als je temp lager zet. voor heen zette ik hem op 18gr en blaasde hij konstand hardt nu niet. Ik wacht tot dat buiten wat warmer is dan kan ik beter vergelijken met eerste, ik denk zelf dat het beter is geworden nu, we zullen zien........... :wtf

gr sergio

Auto vandaag weg gebracht, en was binnen één uur klaar. Er is Nw software opgezet, ik merk nu dat hij minder snel hard gaat blaasen als je temp lager zet. voor heen zette ik hem op 18gr en blaasde hij konstand hardt nu niet. Ik wacht tot dat buiten wat warmer is dan kan ik beter vergelijken met eerste, ik denk zelf dat het beter is geworden nu, we zullen zien........... :wtf

gr sergio

@opel.sergio wrote:Auto vandaag weg gebracht, en was binnen één uur klaar. Er is Nw software opgezet, ik merk nu dat hij minder snel hard gaat blaasen als je temp lager zet. voor heen zette ik hem op 18gr en blaasde hij konstand hardt nu niet. Ik wacht tot dat buiten wat warmer is dan kan ik beter vergelijken met eerste, ik denk zelf dat het beter is geworden nu, we zullen zien........... :wtf

gr sergio

Bij welke garage heb je deze update laten uitvoeren??

Greets Roel

@opel.sergio wrote:Auto vandaag weg gebracht, en was binnen één uur klaar. Er is Nw software opgezet, ik merk nu dat hij minder snel hard gaat blaasen als je temp lager zet. voor heen zette ik hem op 18gr en blaasde hij konstand hardt nu niet. Ik wacht tot dat buiten wat warmer is dan kan ik beter vergelijken met eerste, ik denk zelf dat het beter is geworden nu, we zullen zien........... :wtf

gr sergio

Bij welke garage heb je deze update laten uitvoeren??

Greets Roel

Ik heb hetzelfde verhaal als Sergio. Voluit blazen op 18 graden is inderdaad verholpen na een update. Koelen doet hij bij mij nog steeds onvoldoende. Ik ben benieuwd naar je ervaringen bij warm weer.

Ik heb hetzelfde verhaal als Sergio. Voluit blazen op 18 graden is inderdaad verholpen na een update. Koelen doet hij bij mij nog steeds onvoldoende. Ik ben benieuwd naar je ervaringen bij warm weer.

Ik had ook dezelfde problemen en die lijken met een software update verholpen te zijn nu, maar ook ik wacht even af met het eindoordeel totdat het weer wat warmer word.

In ieder geval is het voluit koude lucht blazen op 18 graden en daarna op 19 graden niks meer blazen nu wel verholpen.

Ik had ook dezelfde problemen en die lijken met een software update verholpen te zijn nu, maar ook ik wacht even af met het eindoordeel totdat het weer wat warmer word.

In ieder geval is het voluit koude lucht blazen op 18 graden en daarna op 19 graden niks meer blazen nu wel verholpen.

@GM-Tuningparts wrote:@huibscholte wrote:@GM-Tuningparts wrote:@red2003 wrote:

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

ik heb er verder niks mee gedaan.

kan hem gewoon bedienen onder het rijden.

Ik kan mijn nav900 ook tijdens het rijden bedienen met spraak of met reeds bestande adressen uit het adresboek, maar ik kan geen nieuwe bestemmingen invoeren via de draaiknop. Volgens mij is dat hardwarematig geblokkeerd.

Terug
Naar boven