• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Slechte service ANWB wegenwacht

Zelf door anwb met een weggelopen velg op de a2 geholpen.

Toenmalige stiefmoeder was lid en enkel me pa en m'n vriend waren mee.

Geen anwb pas bij ons.

Gebeld, netjes geholpen (ging superzuinig met mn waggie om) om me eerst even naar tankstation te rijden en na half uurtje kwam netjes sleepwagen om ons vanaf Nieuwegein naar Eindhoven terug te rijden.

Ondanks geen pas, super geholpen en nooit een rekening of iets van gezien.

Vorig jaar met station ook keer geholpen, want moest em ff uitgelezen hebben omdat ie weer niet liep.

Met half uurtje was ANWB er netjes, kerel wist niet met alles waar die het over had wat betreft ons blok, maar goed, hij deed zijn best.

Bood nog aan de wagen naar de garage te brengen, maar adres was nog niet van EHV aangepast naar nieuwe adres in Limburg, dus maar vriendelijk bedankt om de station ergens heen te brengen.

Dit jaar alleen woonplaats service afgeschaft, want woon 200 meter naast einde dorp bord :-)

anwb heeft mij ook goed geholpen altijd en met autos ouder dan 15 jaar kun je bij route mobiel niet eens terecht!

heb er 1 van 36 jaar en 1 van 9 jaar

Hier komt de ANWB er never nooit meer in. Kut organisatie :swear

Heb mijn broer een keer helpen verhuizen, nadat de auto leeg gehaald was, wilde ik naar huis toe rijden. Ik ben toen met de uitlaat achter een drempel blijven hangen, met als gevolg dat deze dubbel vouwde en zich zo in een van mijn banden boorde.

Einde oefening dus. Ik ter plekke de uitlaat eronder vandaan gehaald, en band gewisseld, want kon de auto moeilijk op het kruispunt laten staan. Ik had toen de ANWB totaal service incl woonplaats. Maar toen ik belde, werd ik doodleuk afgescheept met "uw auto rijdt toch nog, dan kunnen wij u niet helpen. Dan belt u maar de verzekering dat ze u afslepen". Er werd toen door die doos niet eens gevraagd naar wat voor soort lidmaatschap ik had.

Ik dus de verzekering gebeld, maar die konden niet helpen daar er geen sprake was van een ongeval. Ik dus weer de ANWB gebeld. Ook nu werd er niet gevraagd naar mijn lid nummer! En weer werd ik afgescheept met "uw auto rijdt nog, dus u rijdt maar naar huis!" Ik zo van zonder uitlaat? Ja, dat is niet ons probleem. Ik van, ik sta met pech en kan niet verder rijden. Zij van uw auto rijdt nog, dus we komen niet.

Heb de volgende dag te samen met een klachten brief mijn lidmaatschap per direct op gezegd.

Heb nu pechhulp in de verzekering zitten, en dit werkt een stuk prettiger. Worden ook niet afgezeikt door een monteur (is ook al regelmatig voorgekomen) en je hebt ervaring monteurs die niet gelijk aan komen met "waar moet ik de computer inpluggen" bij een auto van bijna 30 jr oud.

Nee, ANWB komt er niet meer in of aan. :fy1

Maar ze had wel gelijk.. :) Je kon toch nog rijden. Ik heb zo vaak stukken zonder uitlaat gereden.. honderden kilometers.. :sleeping

Jongeren betalen er zelfs geld voor om met zo weinig mogelijk uitlaat te rijden! :)

Waarom dan perse uit een of ander raar principe 3 uur op een oprijwagen van de anwb willen gaan wachten?? Dat snap ik echt niet..

Mijn vader was altijd al lid en ik kan me sinds 1987 geen 1 slecht verhaal over de ANWB herinneren. En wij hadden altijd een stel halve gare bakken waarmee we toch heel ver reden! :) Volgestouwd tot het onmogelijke met mens, dier, bepakking en caravan..

3x een gebroken multiriem. Allemaal passaten ;) Waarvan 1 net over de grens met Duitsland zonder buitenland hulp maar toch naar huis gebracht met hele familie in de oprijwagen met caravan erachter. 1x vastgelopen blok. Naar huis gebracht op oprijauto.

1x een versnellingsbak in de soep. Naar huis gebracht op oprijwagen.

4x vervangend vervoer in buitenland door 1 kapotte koppeling, 2 ongelukken en 1 diefstal. Alle 4 die keren is de auto terwijl wij relaxed vakantie hielden zonder problemen teruggebracht naar Nederland door de anwb en reden wij in een andere auto van de anwb.

1 keer mochten we zelfs in centrum Budapest bij het anwb kantoor een grotere mitsubishi spacestar halen die we dan zelf naar huis konden rijden. Omdat de hongaarse seat polo ding leenauto te klein was voor ons en de honden. Terwijl dat al een station was en eigenlijk al aan hun eisen voldeed.

De Ford camper die in harskamp het hele jaar stilstond zodat de koppeling weer eens vastzat. Kwamen ze weer zodat we toch lekker een dagje in het park konden zitten.

De audi die wel eens de sleutels vergat. Kwamen ze elke keer weer opdagen om ons naar garage te brengen en te proberen de sleutels weer in te leren. Toen de dieselpomp oud werd kwamen ze steeds weer lucht uit leidingen halen en testen.

Ik ben zelf persoonlijk met net 18 zonder lidmaatschap met mijn gtis en rampeonzin wel 3 keer naar een tankstation of dichtsbijzijnd huis van vriend of kennis gesleept. Zonder kosten of wat!

Nee.. Ik heb echt geen slecht woord over voor de anwb!

En ik vind het echt heel sneu om iets af te zeiken omdat ze nee zeggen, omdat jij weer dat speciale geval moet zijn die zich niet gewoon aan de regels kan houden. Niet hun fout! Klaar. :thumb

Ik ben ook lid maar mijn astra uit 1993 was eigenlijk al te oud ze hadden niks geen reserve onderdelen ervoor en dan bedoel ik onstekingsdelen enzo, want ontsteking was kapot toen. Meneer zij ook dat ze vroeger natuurlijk wel meer bij zich hadden voor een auto zoals die van mij. Dusja ben wel lid maar heb er weinig aan in dat opzicht.

@kaneelschep, de auto kon nog rijden. Maar er was niet meer mee te rijden. Niet zonder permanente gehoor beschadiging. En ja we hebben er honderden km mee moeten rijden (rotterdam-sittard) goddank dat de schoonouders oordoppen hadden. Zelfs met die dingen deed het nog gewoon zeer aan de oren (direct na de kat was de uitlaat weg, en dan maakt een 3.8 V6 een takke herrie)

mn dinnetje heeft afgelopen jaar veel profijt gehad van de anwb

de astra met dode accu :swear

de corsa kapotte ontstekingsmodule

( blijkbaar helpen ze dames met een oude corsa wel graag :jerry )

de rekord draadje losgebroken bij dynamo :shock:

alle drie de keren binnen een uur weg

monteurs toonden ook altijd interesse in onze ouwe opels :D

Vandaag nog even een belletje gehad na aanleiding van mijn klacht bij de anwb,

Uiteindelijk zie ik ook wel in dat het meer een vervelende samenloop van omstandigheden was.

Wel uiteindelijk netjes dat ik nog even een belletje heb gehad.

Nog steeds even nadenken of ik mijn lidmaatschap door laat lopen, die 78 euro in het jaar blijft toch een hoop geld als je vrijwel nooit gebruik maakt van de anwb.

Gelukkig heb ik nog een heel jaar om van de anwb gebruik te maken, hopelijk deze keer wel met mijn ID mee:)

Bedankt voor jullie reacties!

We stonden met een Astra-F (GSi) met een kapotte koelslang, toen ANWB gebeld (ik was gelukkig lid (eigenaar niet)), monteur aangekomen, klep open, kijkt ie zo tegen een Lieftallige KKK16 turbo aan, mooi verbaasd gezicht..

We zijn toen goed geholpen met een tijdelijke oplossing (Dichting van de koelslang, met een of ander plakkerige tape achtige meuk)..

Met mijn Combo ook een keer een Gebarsten koelslang gehad, netjes naar huis! gesleept, daar heb ik zelf de slang gewisseld, (had de nieuwe al liggen, alleen lag deze thuis in de Vectra, en niet in de Combo..).

ik mag nog niet klagen..

Wel in DLD een keer HEEL lang moeten wachten, waren ze ons ''vergeten'', stond met een kapotte bak..

ze hebben toen omdat we dicht bij de grens stonden, ons de grens over gebracht, daar de auto in een depot, en toen vervangend vervoer meegekregen..

Willem

ik een keer met een kapotte dynamo midden op de brieneoordbrug (heet dat ding zo?) , werd netjes geholpen terwijl ik niet eens lid was,hij had het zo verholpen en vond het niet echt de moeite om me gelijk lid te maken..

mijn ouders een keer kapotte thermostaat gehad, water zeek overal uit, hun hebben de anwb gebeld en die man zei, als je nu een nieuwe kon halen dan zet ik m er voor jullie op, dus mn ouders mij gebeld, ik naar de onderdelenboer en een nieuwe thermostaat gehaald, aar mn ouders gebrcht en die man van de anwb heeft m erop gezet met vers koelwater erin, heeft ie toch ruim een half uur staan wachten.. erg netjes van die man.. (hoop at het verhaal wat duidelijk is..)

arjan

@kaneelscheep, als hij ook nog eens was aangehouden kon hij wel een boete krijgen voor takke herrie.

Galaxy Nexus Tapatalk

@RISL wrote:@ iquick, ANWB lidmaatschap staat op naam, niet op kenteken.

Vrij logisch dus dat je niet geholpen werd.

Maar die naam is weer gekoppeld aan een adres, en om te verifiëren kunnen ze zijn adres vragen. Meestal word je ook zo geverifieerd bij andere instanties en dan pas word je geholpen. Lijkt mij onlogisch als ik ANWB bel en zeg, ik ben, en woon op dat adres. Hij was nog zo vriendelijk om een pas thuis op te halen. Als hij dat niet had gedaan, had ik als ANWB gezegt jonge, aju zoek het maar uit. Heb zoiezo niks met ANWB maar vind de werkwijze soms te kort bondig, ze hadden op z'n minst kunnen zeggen, als u uw id erbij haalt dan helpen wij u. Stel je voor een oud stel staat langs de kant en bestuurder is zijn id thuis vergeten gaan ze dan ook zo doen, blijkbaar wel.

Galaxy Nexus Tapatalk

Terug
Naar boven