• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

sleutelblunders?

Ik zelf was het niet maar een kennis van me zijn vriendin

"Ik heb het koelvloeistof bijgevuld ..... was maar goed dat ik keek want er ging ruim 5 liter vloeistof in en was nog niet aan de dop "

Hij 5 liter ??? da kan nie .. hij kijken en ze had het kleppendeksel dop te pakken gehad

woehahahaha kan toch veel koelvloeistof in een bmw :P:P:P:P

Gisteren nog: 1,5 uur bezig om de sedan aan de praat te krijgen. Had een beugel gemaakt om de LMM vast te zetten. Was wel even vergeten om het stekkertje er weer op te doen. Na 2 lege accu's zag ik het :cry

Of lampje vervangen van een avensis, kon er totaal niet goed bij, dus beetje op de gok met de handen voelen, lamp eruit en andere erin. En ik kijk nog eens naar dat lampje, k*t is van grootlicht:jerry Soms kan ik niet scherp blijven echt dom:P

Of met band vervangen, ik keek er verder niet naar die moest er om zeiden ze. Ik maar klooien en denken waarom wil die niet? Was de velg 14inch en de band die ik eromheen wou doen was voor 13inch hahah lekker weer:jerry

tijdje gelede nog eens gehad: radiateur van een oude seat ibiza vervangen op me werk.

en dus koelvloeistof bij gevuld, t was een beetje haasten t was al kwart voor 5 en de auto zou om 5u weer klaar moetten zijn, dus ik nog even snel test rondje rijden, alles leuk en aardig.

kom ik aan de garage trug, van die grote rook walmen van onder de kap.

zat de dop van het koelvloeistof vaatje er nie op, en ik zoeken nergens te vinden natuurlijk...

kwam er om 2 voor 5 achter dat ik deze in mijn borst zak van mijn overal had gestoken....:jerry

je ledlooplamp met magneet kwijt raken.. je de ter... zoeken en iedereen de schuld gegeven:swear en dan een jaar later terug vinden onder een auto, hij hing nog steeds aan de startmotor.. :jerry..

dorpel lassen en dan het aftapvat achter je hebben staan..:fy1 waar ook brandstoffilters inlagen.. BAM .. :wtf filters raakte het dak gewoon...

klant komt bij de zaak.. zegt tegen receptie .. mijn auto heeft geen remmen meer.. (jeep grand cherokee 3.0 crd).. oww nou de monteurs maken wel ff een proefrit.. nou dat had bijna mijn allerlaatste proefrit geweest...:swear de auto had alleen de 1e 30sec remmen daarna werd pedaal keihard...:cry klant had gelijk.. best spannend.. want z'n jeep heeft een mercedes hand/voetrem .. :jerry:jerry niet echt te doseren.. auto van ruim 2ton met een voetrem stilzetten.. :fy1:fy1 slang van rembekr klem tussen motor en kap..

bij eigen auto .. ff snel andere veerpoten monteren.. die 2 dikke bouten van de schokdemper vergeten vast te zetten.. wel de moer erop maar niet vast..:cry

en er pas na 5 minuten rijden achterkomen.. ik voelde wel wat raars maar dacht dat het een kwestie van uitlijnen was.. :wtf naja ik was het rechts vergeten.. ik kwam er GELIJK achter met de eerste bocht naar links.. erg rare ervaring.. zit best veel ruimte op.. :jerry

origineel gepost door Noordpoolgsi

Had eens ooit n golf 3 de v-snaar piepte ik dank ach laten we een kijken of het er echt aan licht dus met mn vinger onder v snaar om die te spannen ....

De snaar kreeg grip en mn vinger deed n rondje krukaspoelie

De snaar piepte nie ik wel op het ziekenhuis met mn kromme wijsvinger.

Motorkap dicht gooiten en hand nog op slotplaat en tegelijk weg willen lopen , arm uit de kom :hmmz

Uitlaat pas maken onder mn seat ach ik maak de demper wel zo dat die goed zit ik pas hem wel even vaaaaaaaaaaaaaaast :) handpalm gegrilt :P

Dat waren wel de meest spectaculaire dingen :P:P

dat met de v-snaar heb k ook eens meegemaakt:P

mijn moeder kwam met de klacht dat haar auto piepte, ik dus onder de auto gekropen ( moeder achter het stuur)en even voelen aan het riempje,ineens ging er een alarmbelletje bij me rinkelen waarop ik zeg tegen mijn moeder "NIET STARTEN HE!!! waarna mijn moeder mooi de motor laat draaien en mijn vinger lekker meedraaide:swear

dus was een pijnlijk misverstandje:jerry maar gelukkig was mijn vinger niet gebroken wel heb ik nog altijd een dik litteken aan overgehouden:P

en heb ook nog eens mijn achterwiel zien voorbijvliegen van mijn golf 3:jerry blijkbaar was die losgetrild:wtf was er nogtans zeker van dat hij goed vast stond:P

en zo zou ik ook nog even kunnen verder kunnen schrijven maar dit waren zowat de toppuntenking:

Ook een keer de buurvrouw helpen met lege accu. Ik sluit de kabels aan, en terwijl ik weg loop start zij haar auto in de 1e versnelling, het scheelde heel weinig , auto's klapten op elkaar :o

Een kennis helpen met heel lastig te bereiken koplamp. Weet je zeker dat het rechts is.....jaha. 3 kwartier bezig en dan toch de verkeerde lamp vervangen ^&%$^%$

Ik moet zeggen dat ik van sommige verhalen helemaal in een deuk lig, vliegende filters, de ledlooplamp, gehele ruimte witten.....prachtig :D:D

olievaten leeg maken, ook altijd leuk:D

stagiar bij ons.

heb je al eens zo'n vat leeg gepompt?

jaja, tuurlijk.

oke laat maar gaan.

10 minuten later komt hij aan gerend.

kraantje van de bak vergeten dicht te maken en bak gewoon omlaag laten staan.

mooit fontijntje had hij gemaakt:jerry

1 ding weet ik wel zeker, hij zal het nooit meer fout doen:vertag

aantal maanden terug moest ik bij een Z19DTH het inlaatspruitstuk verv ($*#&@-werk)

Dus dan moet de distributieriem ook los ivm br. stofpomp.

Ligt die riem eraf valt m'n sleutel zo op de startmotorpolen... Begint die startmotor te draaien maar gelukkig bleef de bendix op zn plek...

Toen stond ik toch echt ff te zweten :P

[rquote=1818752&tid=133518&author=GSI Racer]olievaten leeg maken, ook altijd leuk:D

stagiar bij ons.

heb je al eens zo'n vat leeg gepompt?

jaja, tuurlijk.

oke laat maar gaan.

10 minuten later komt hij aan gerend.

kraantje van de bak vergeten dicht te maken en bak gewoon omlaag laten staan.

mooit fontijntje had hij gemaakt:jerry

1 ding weet ik wel zeker, hij zal het nooit meer fout doen:vertag[/rquote]

jah heb ik ook eens mee gemaakt bleef de klep hangen die hem normaal afsluit ook een fontijntje

ook nog zo iets met mijn kadett motor in elkaar gezet en rooke rooke dat die deet naar 3 dagen zoeken en het nodige vervangen komt er een vriend en zegt lulo je heb de lucht massameter verkeerd om wat had ik dus gedaan had mijn luchtslang aan gepast en niet eens gekeeken met het drop zeten :o:o:o

@mattemaker wrote:... eerst je minpool vastzetten op je accu en dan pas de pluspool.. en ja hoor.. met steeksleutel tegen iets metaal komen.. (of de andere pool raken).. knetter.. :swear

of voor de heren monteurs.. de brug afrijden en de remmen nog niet op druk hebben..:o (soms heb je van die dagen):wtf

Euh die heb ik meegemaakt gelukkig had ik een knijptang waarmee ik de minpool vasthield, als ik met me handen had aangesloten dan was het mischien erger geweest :wtf dus altijd eerst plus aansluiten dan min en bij loshalen eerst min dan plus weer wat geleerd

ik heb er vandaag ook een hele grote gemaakt.

ik zou de tank van de corsa vervangen.

dus ik naar de sloop.

kom terug van de sloop.

zit er een gat in die tank blunder 1.

ik weer terug.

goed gekeken of ik nu wel een hele tank had.

goed 1 gevonden.

in de auto er mee en monteren.

lekker rustig sleutelen.

na een hele middag eindelijk klaar.

slangen er aan.

kijken of alles goed zit.

benzine er in.

en starten maar.

hij wou niet starten.

goed slangen verkeerd mischien.

slangen omzetten.

starten weer niets.

:hmmz :hmmz :hmmz

wat blijkt nou heb ik een dieseltank meegenomen.

dan start hij dus nooit want de pomp zit in de tank bij de benzine.

maar 1 geluk.

je kunt alles ombouwen.

de corsa doet het nu weer.

met de calibra weet niet meer precies wat ik had vervangen, maar na 15km kwam ik er achter dat ik het klemmetje van de retour slang van de kvs niet vast had gezet op het reservoir. gelukkig geen schade of iets :D

Keerjte met demonteren motorblok Alles losgemaakt op de benzine leiding na dus blok opgetakeld en toen kreeg ik hem naar 20 cm niet meer verder denk waar blijft dat ding nu aan hangen. Leiding van voor tot achter de auto kapot getrokken. Stomste wat ik ooit heb gedaan. Sukkel dacht ik toen..

Terug
Naar boven