• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

sleutelen vectra b v6

nou alles zit weer in elkaar, effe lekker laten draaien en nu nergens lekkage te zien, liep trouwens na twee slaagies en klinkt gewoon netjes.

ik heb uiteindelijk alleen de deksel van de ww (warmtewisselaar) kunnen demonteren, de olieleidingen waren wel los maar niet helemaal verwijderd, let op kreeg de deksel er alleen tussen uit omdat de thermostaathuis ook los was anders had het denk ik niet gegaan.

van bovenaf ziet het er zo uit

DSCF7314.jpg

om de olieleidingen voldoende te kunnen bewegen moest er een klemmetje los die de twee leidingen bij elkaar houd.

deze zit verder nergens aan vast en zit recht onder de DIS-module (bobine) deze voledig verwijderd met 4 boutjes.

zowel op de kabels als op de module staan nummers dus kan niet fout gaan met monteren.

DSCF7328.jpg

op deze foto zitten de leidingen al weer gemonteerd en dus ook het klemmetje te zien.

naast dat klemmetje moeten de leidingen ook los op het blok.

hier kan je ondervandaan bij moet je allen de krukasimpulsgever en de oliefilter (oliefilterhuis) los.

DSCF7325.jpg

foto is van onnderaf gemaakt

hier zie je links de krukasimpulsgever.

DSCF7322.jpg

hier is die verwijderd, is 1 boutje los, daar achter zie links en rechts 2 leidingen die los moeten

makkelijkste is dus het oliefilter plus huis verwijderen.

ik heb me sleutel aangepast omdat ik dat huis niet los kreeg (beetje ammateur werk, maar het werkte wel)

DSCF7320.jpg

ja en daarna is het alles weer terug plaatsen, alleen moet je opletten met het deksel terug plaatsen (omdat je een beetje moet wurmen) dat de aangebrachte vloeibare pakking niet beschadigt.

ik hoop dat je er wat aan hebt,

verder iedereen bedankt voor de tips en advies (zelfs aangeboden hulp) anders had ik het denk ik niet voor elkaar gekregen.

ow ja ik had ook de accu plus accu-plaat verwijderd, dit moet ook om de bobine los te halen.

ik had deze zowiezo al verwijderd om aan die kant een slang van de radiateur los te maken om de koelvloeistof af te tappen.

ow ja ik had ook de accu plus accu-plaat verwijderd, dit moet ook om de bobine los te halen.

ik had deze zowiezo al verwijderd om aan die kant een slang van de radiateur los te maken om de koelvloeistof af te tappen.

Terug
Naar boven