• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Sludge op mijn olievuldop

Ja, ik wil graag nog eens een iets van een Ferrari of Porsche huren in Duitsland (dat kan nog voor een redelijke prijs) en dan eens flink gaan blazen. Wil ooit de 320 km/u aantikken (200 mph)

Heb 240 kmh gedaan in de Ferrari 458 , manettino op standje RACE , fenomenale acceleratie heeft dat ding zeg :wors

En dan dat geluid :wub

Gehuurd?

Lijkt me erg gaaf om ook eens te doen. Ga sowieso binnenkort met een maatje van me naar de Nurburgring, we hebben zo'n pakket gekocht voor een zacht prijsje waarbij we met een Porsche 911, een Ferrari 430 Scuderia, een Audi R8 en een Lambo Gallardo met iedere auto 1 rondje over de Nordschleife mogen rijden. Maar ja, dat zijn niet zulke lange rechte stukken dat je dat soort snelheden gaat halen, zeker niet met langzamer verkeer in de buurt en die vangrails die soms maar een paar meter naast de baan staan....

Maar we dwalen (weer eens ;) ) af, laten we weer ontopic gaan: sludge aan je olievuldop

Nee, rondje meerijden voor t goede doel :P

Maar Jordi, meen je dit?? Ga je met al die auto's rijden?? Heb je wel ervaring met zulke auto's? En met de Nordschleife?

Nee, ik heb geen ervaring met dat soort supercars. Wel met wagens van 500 kg en zo'n 150 pk (heb een hele tijd Kever Buggy's gebouwd met een maatje) en ik hoop dat het enigszins te vergelijken is. En heb in een gestripte Jaguar XJ12 gereden en Mercedes S500 ook al paar keer, dus vermogen en koppel ben ik ook wel een klein beetje gewend....

De Nordschleife ben ik ook al eens rond geweest met mijn Astra Coupé....ben al weer aan het oefenen op de xbox van de broertjes van m'n vriendin ;)

Maar dat pakket (normaal €400, nu €150) ging ik niet laten lopen :D

Gelijk een overnachting erbij genomen, dus heen, slapen, 's ochtends vier rondjes over de Ring en dan weer terug naar huis...We zullen vast niet snel zijn, maar we gaan wel ongelofelijke lol hebben met die wagens. Krijgen ook steeds een instructeur mee die ons vertelt waar we moeten remmen enzo, dus dat gaat vast goed komen.

Xbox, dat zal dan wel Forza zijn.

Ik vind GT4 en GT5 realistischer qua stuurgevoel.

Wat ook goed helpt, is veel filmpjes blijven kijken van verschillende auto's op de Nordschleife onder verschillende weersomstandigheden.

Vooral de Aremberg, Adenauer Forst en Schwalbenschwanz kunnen link zijn.

Wehrseifen is ook best een linke bocht...

Maar goed, dit begint nogal -offtopic te worden

Inderdaad Forza. Die maat van me heeft GranTurismo 4 of 5, weet ik niet, in ieder geval één van de nieuwste. Daar oefenen we ook mee.

kan iemand eens samenvatten door wat je sludge kan krijgen.

ik heb een heeel klein beetje op mijn dop zitten. alé op de rand echt niet zo veel

maar heb net gezien dat ik al een jaar met een zwarte oliefilter rond reed en de andere filters ook echt vuil.

net vervangen rijd heel stuk beter. dakzij het forum durf ik nu meer te doen alvast bedankt.

groetjes bram

welk merk olie gebruiken jullie ?

ik had het zelfde probleem met m,n astratje.

de olie ik er altijd in deed was die van kroon olie.

ik reed zelf ook geen grote afstanden, en had elke keer last van die mayo.

zelf ben ik toen overgestapt op een ander olie merk.

en na een paar weken was de mayo weg, ook op korte stukjes rijden.

voor mij geen kroon olie meer................

Gert

ik ben naar de dealer gegaan destijds.

omdat ik die mayo zat was in het blok.

ik heb deze toen meegekregen,

mk9fa1.jpg

deze gebruik ik ook in m,n tigra.

Gert

@RISL wrote:Aangezien niemand nog een foto heeft gepost (foto is geleend van google):

mvc136s4iv.jpg

M'n pa heeft het ook met de Vec-C, rijdt veel korte stukken. Alsie vervolgens naar Frankrijk rijdt (ongeveer 1250 km, doen ze een paar keer per jaar) dan verdwijnt de sludge.

Is dit nu puur door korte ritjes? Een kamaraad vroeg net tijdens het paintballen wat het kon zijn. Hij verbruikte laatste tijd wel redelijk wat olie zei die. En net zoals op deze foto zo'n dikke drap.

Zoals ik lees gewoon keer flink rijden en niet druk maken? Is een astra g 1.6 ik vemoed een x1.6szr

@Maurice89 wrote:@RISL wrote:Aangezien niemand nog een foto heeft gepost (foto is geleend van google):

mvc136s4iv.jpg

M'n pa heeft het ook met de Vec-C, rijdt veel korte stukken. Alsie vervolgens naar Frankrijk rijdt (ongeveer 1250 km, doen ze een paar keer per jaar) dan verdwijnt de sludge.

Is dit nu puur door korte ritjes? Een kamaraad vroeg net tijdens het paintballen wat het kon zijn. Hij verbruikte laatste tijd wel redelijk wat olie zei die. En net zoals op deze foto zo'n dikke drap.

Zoals ik lees gewoon keer flink rijden en niet druk maken? Is een astra g 1.6 ik vemoed een x1.6szr

nou als je olie er zoiut zie dan denk ik dat het niet goed is

gebruikt hij ook veel koelvlooistof of niet

gr

Nee hoor, kan ook gewoon van Korte ritten zijn, dit is mij niks vreemds..

Is niet de olie zelf, maar een beetje olie vermengt met vocht...

Door condens in de olie gaat dat er dan zo uitzien..

Willem

ja ik heb het ook gehad, daarna olie en het filter vervangen nadat ik een stukje met sludge reiniger gereden had maar met de nieuwe olie had ik het ook weer terug en nu dat er een paar mooie dagen zijn geweest is het bij mij nu helemaal weg en is de olie weer zwart zoals het eigenlijk hoort te zijn...... ging om een c14nz blokje in corsa b

dus conclusie zoals het ook al word aangegeven, gewoon doorrijden en zorgen dat alles goed warm word

BPR

Motorolie in een benzine motor hoort ook niet zwart te zijn eigenlijk..

maar goudgeel tot donker goudgeel..

Willem

Terug
Naar boven