• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Spoed ; Dikke rook uit uitlaat,Power weg,Stank binnenin

Vervelend om te horen. Ik hoop voor je dat het de EGR is, motor loopt dan ook niet lekker meer en stinkt behoorlijk.

@sw_reijnders wrote:ja of maak van de nood een deugd en kijk eens of het mogelijk is om er een Saab TTID biturbo op te zetten ;) (mits het in het budget past natuurlijk)

dat is die kleine en grote turbo achter elkaar.

volgens mij is die bij Saab ook op de 1.9 diesel geleverd.

Gaat toch niet zomaar werken met de normale software, lijkt me dat deze geoptimaliseerd moet worden.

@Erwin wrote:Vervelend om te horen. Ik hoop voor je dat het de EGR is, motor loopt dan ook niet lekker meer en stinkt behoorlijk.

@sw_reijnders wrote:ja of maak van de nood een deugd en kijk eens of het mogelijk is om er een Saab TTID biturbo op te zetten ;) (mits het in het budget past natuurlijk)

Gaat toch niet zomaar werken met de normale software, lijkt me dat deze geoptimaliseerd moet worden.

Yep, plus dat je nog een extra setje slang nodig hebt. En waarschijnlijk kom je in de knoei met de ruimte die je hebt.

Heb hier de originele folder liggen van de 2004 OPC met twin turbo welke het nooit naar de productielijn heeft gehaald van Opel :cry

Safe driving Jurgen

@Erwin wrote:Vervelend om te horen. Ik hoop voor je dat het de EGR is, motor loopt dan ook niet lekker meer en stinkt behoorlijk.

Yep, plus dat je nog een extra setje slang nodig hebt. En waarschijnlijk kom je in de knoei met de ruimte die je hebt.

Heb hier de originele folder liggen van de 2004 OPC met twin turbo welke het nooit naar de productielijn heeft gehaald van Opel :cry

Safe driving Jurgen

@ Willem, welk merk verstuivers is dan wel goed?

EDS heeft ook een topic in het ' horror' kabinet betreffende een verbrande zuiger :( :( :( :( Ziet er niet best uit.

Succes Ahrend, hoop dat het goed uit pakt voor je.

Safe driving Jurgen

@ Willem, welk merk verstuivers is dan wel goed?

EDS heeft ook een topic in het ' horror' kabinet betreffende een verbrande zuiger :( :( :( :( Ziet er niet best uit.

Succes Ahrend, hoop dat het goed uit pakt voor je.

Safe driving Jurgen

Vandaag heeft de garage gebeld ,het is NIET :wtf de turbo,maar in 1 van de zuigers is een gat gebrand,het schijnt zo te zijn dat er op die zuiger niet verstuift is maar gespoten (met veel bar) ,daardoor is er een gaatje in de zuiger gekomen met alle gevolgen van dien.

Hij zegt dat als je de oliedop eraf schroeft wanneer de motor loopt ,het klinkt als een compressor.

Daarmee zijn de kosten dan ook vele malen groter dan die van een turbo.

Hij praat over een ruilmotor(duurste oplossing) of deze of een andere gereviseerde(goedkopere oplossing) :swear ,exacte prijs nog niet bekend maar onlangs de complete motor van een Megane vervangen en die man mocht 5000 euro afrekenen.

Ik werd er spontaan niet goed van :puke ,wat is nu wijsheid.

Hij zegt dat als ik kies voor een ruilmotor ik daar weer jaren mee vooruit kan (en financieel ook wel moet,want de auto word er echt geen duizenden euro's meer waard van)

Mijn motor reviseren zou alleen zorgen voor een lopende motor maar het probleem van die ene verstuiver die zijn werk niet goed heeft gedaan is dan niet perse verholpen met als gevolg de mogelijkheid dat dit in de toekomst weer gebeurd.

En toen ??????

Vandaag heeft de garage gebeld ,het is NIET :wtf de turbo,maar in 1 van de zuigers is een gat gebrand,het schijnt zo te zijn dat er op die zuiger niet verstuift is maar gespoten (met veel bar) ,daardoor is er een gaatje in de zuiger gekomen met alle gevolgen van dien.

Hij zegt dat als je de oliedop eraf schroeft wanneer de motor loopt ,het klinkt als een compressor.

Daarmee zijn de kosten dan ook vele malen groter dan die van een turbo.

Hij praat over een ruilmotor(duurste oplossing) of deze of een andere gereviseerde(goedkopere oplossing) :swear ,exacte prijs nog niet bekend maar onlangs de complete motor van een Megane vervangen en die man mocht 5000 euro afrekenen.

Ik werd er spontaan niet goed van :puke ,wat is nu wijsheid.

Hij zegt dat als ik kies voor een ruilmotor ik daar weer jaren mee vooruit kan (en financieel ook wel moet,want de auto word er echt geen duizenden euro's meer waard van)

Mijn motor reviseren zou alleen zorgen voor een lopende motor maar het probleem van die ene verstuiver die zijn werk niet goed heeft gedaan is dan niet perse verholpen met als gevolg de mogelijkheid dat dit in de toekomst weer gebeurd.

En toen ??????

Lijkt mij ook de beste oplossing. Een motor van de sloop is veel goedkoper en hier loopt volk genoeg rond die je kan helpen met de motorswap ;)

Grtz Seth

Lijkt mij ook de beste oplossing. Een motor van de sloop is veel goedkoper en hier loopt volk genoeg rond die je kan helpen met de motorswap ;)

Grtz Seth

@sw_reijnders wrote:en toen

een motor van de sloop proberen te krijgen en die door een beun als bv wim in laten bouwen.

scheelt je aanzienlijk geld.

je ziet wat de blokjes kosten . . . lijkt mij dat je wel voor onder de 4000 euro dat ding ingebouwd krijgt ;)

"Onder de 4000,- euro" Pfffff wat een bak geld, ik denk dat Ahrend het even niet weet :???:

Mooi klote :cry

Jan

@sw_reijnders wrote:en toen

een motor van de sloop proberen te krijgen en die door een beun als bv wim in laten bouwen.

je ziet wat de blokjes kosten . . . lijkt mij dat je wel voor onder de 4000 euro dat ding ingebouwd krijgt ;)

"Onder de 4000,- euro" Pfffff wat een bak geld, ik denk dat Ahrend het even niet weet :???:

Jan

@janneman vectra c wrote:@sw_reijnders wrote:en toen

Jan

ja ik zou me ook wild schrikken als ik dat bedrag zou horen

daar heb je tegenwoordig een complete vectra c voor :shock:

Maar geloof maar niet dat wim 5000 euro kwijt is hoor voor zn 3L V6 in zn vectra b

@janneman vectra c wrote:@sw_reijnders wrote:en toen

Jan

ja ik zou me ook wild schrikken als ik dat bedrag zou horen

daar heb je tegenwoordig een complete vectra c voor :shock:

Maar geloof maar niet dat wim 5000 euro kwijt is hoor voor zn 3L V6 in zn vectra b

Ik heb net een mail gehad van een autodemontagebedrijf die een nieuwe ruilmotor heeft met 0 Km voor 1650,- met inruil van kapotte motor.

Ik moet zeggen dat geeft de burger nog enigzins moed.

ps ik weet wel niet hoe compleet zo'n motor dan is.

Ik heb net een mail gehad van een autodemontagebedrijf die een nieuwe ruilmotor heeft met 0 Km voor 1650,- met inruil van kapotte motor.

Ik moet zeggen dat geeft de burger nog enigzins moed.

ps ik weet wel niet hoe compleet zo'n motor dan is.

zal vermoedelijk wel een kaal blok zijn zonder aanbouwdelen en zonder injector rail

maar dat kan uiteindelijk alleen de verkoper zeggen.

Terug
Naar boven