• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Spoed ; Dikke rook uit uitlaat,Power weg,Stank binnenin

zal vermoedelijk wel een kaal blok zijn zonder aanbouwdelen en zonder injector rail

maar dat kan uiteindelijk alleen de verkoper zeggen.

Omg! Ik had mijn gehele vectra B voor 1750,- gekocht! Wat een geld zeg! Veel sterkte gewenst.

Was het nu maar de turbo geweest he?..

Omg! Ik had mijn gehele vectra B voor 1750,- gekocht! Wat een geld zeg! Veel sterkte gewenst.

Was het nu maar de turbo geweest he?..

Ja kan je ook niet vergelijken hé,

Een Vectra B is ouder als een C en daar zullen wel meer dan 0 km's op de teller staan :D

Bel eens naar de verkoper en vraag wat daar allemaal bij is inbegrepen en dan kan je nog overwegen :)

Grtz Seth

Ja kan je ook niet vergelijken hé,

Een Vectra B is ouder als een C en daar zullen wel meer dan 0 km's op de teller staan :D

Bel eens naar de verkoper en vraag wat daar allemaal bij is inbegrepen en dan kan je nog overwegen :)

Grtz Seth

Ik vint ze je het toch een raar verhaal, dat ze je voor een kapotte zuiger een heel nieuw blok willen aansmeren.

Lijkt me onkunde van de garage: "We zijn niet in staat de oorzaak te achterhalen, dus vervang maar je hele blok"

Ik vint ze je het toch een raar verhaal, dat ze je voor een kapotte zuiger een heel nieuw blok willen aansmeren.

Lijkt me onkunde van de garage: "We zijn niet in staat de oorzaak te achterhalen, dus vervang maar je hele blok"

kijk ff bij klein en gunnewiek voor een compleet blok.

Kosten rond de 2000 euro met weinig km's en 12mnd. garantie. Voor het inbouwen moet je net mazzel hebben welke garages je kent. Een maat van mij rekend zo'n 500 euro !

In iedergeval suc6 gewenst Ahrend !

Overigens ben ik het wel met Yf1zr eens dat als het alleen de zuiger is , dat er niet een heel nieuw blok in hoeft.

Maar dat zal idd wel onkunde wezen van de garage !

kijk ff bij klein en gunnewiek voor een compleet blok.

Kosten rond de 2000 euro met weinig km's en 12mnd. garantie. Voor het inbouwen moet je net mazzel hebben welke garages je kent. Een maat van mij rekend zo'n 500 euro !

In iedergeval suc6 gewenst Ahrend !

Overigens ben ik het wel met Yf1zr eens dat als het alleen de zuiger is , dat er niet een heel nieuw blok in hoeft.

Maar dat zal idd wel onkunde wezen van de garage !

@yzf1kr wrote:Ik vint ze je het toch een raar verhaal, dat ze je voor een kapotte zuiger een heel nieuw blok willen aansmeren.

Nou dat is niet waar,ik vertouw op mijn garage,bovendien; tik maar eens in op google; zuiger verbrand oid. en je zult (van meerdere merken) dergelijke verhalen lezen die ook hun blok hebben moeten vervangen.

Verder zegt mijn garage ook, dat ik zelf ook een motor mag regelen en dat ik dan 'alleen 'de montagekosten hoef te betalen, dus dat gedoe over boekhouding is ook niet waar.

@yzf1kr wrote:Ik vint ze je het toch een raar verhaal, dat ze je voor een kapotte zuiger een heel nieuw blok willen aansmeren.

Nou dat is niet waar,ik vertouw op mijn garage,bovendien; tik maar eens in op google; zuiger verbrand oid. en je zult (van meerdere merken) dergelijke verhalen lezen die ook hun blok hebben moeten vervangen.

Verder zegt mijn garage ook, dat ik zelf ook een motor mag regelen en dat ik dan 'alleen 'de montagekosten hoef te betalen, dus dat gedoe over boekhouding is ook niet waar.

nou een kapotte zuiger kom je ook achter hoor, als je een beetje garage ben.

Cilinder lektest (laten) uitvoeren.

maarja, het is een motor met Bosch verstuivers, dus sta er niet raar van te kijken dat de zuiger kapot is..

Willem

nou een kapotte zuiger kom je ook achter hoor, als je een beetje garage ben.

Cilinder lektest (laten) uitvoeren.

maarja, het is een motor met Bosch verstuivers, dus sta er niet raar van te kijken dat de zuiger kapot is..

Willem

haha, kwaaltje van bosch verstuivers is om iets sneller te slijten dan bijvoorbeeld de denso's in de Denso gestuurde 1.7 isuzu diesels..

een verstuiver kan altijd kapot, en een ander merk of type kan er niet in.

meestal (bijna altijd) komt een gat in de zuiger door een kapotte verstuiver.

dit is ook al een redelijk bekend probleem van de Bosch gestuurde 1.7CDTi motoren.

zijn er ook al meerdere geweest hier die een gescheurde zuiger hebben opgelopen door een kapotte verstuiver.

en dan niet alleen bij OPEL hoor.

VW - Mercedes - Peugeot etc etc allemaal hebben deze problemen.

dit komt ook mede door de hoge inspuitdrukken, en geavanceerde inspuitsystemen om meer vermogen en minder vervuiling te realiseren, dat brengt helaas risico's met zich mee.

de tijd dat je 500.000km vrijwel probleemloos rond kan karren met een diesel is wel voorbij... het is allemaal (te) gevoelig

Willem

haha, kwaaltje van bosch verstuivers is om iets sneller te slijten dan bijvoorbeeld de denso's in de Denso gestuurde 1.7 isuzu diesels..

een verstuiver kan altijd kapot, en een ander merk of type kan er niet in.

meestal (bijna altijd) komt een gat in de zuiger door een kapotte verstuiver.

dit is ook al een redelijk bekend probleem van de Bosch gestuurde 1.7CDTi motoren.

zijn er ook al meerdere geweest hier die een gescheurde zuiger hebben opgelopen door een kapotte verstuiver.

en dan niet alleen bij OPEL hoor.

VW - Mercedes - Peugeot etc etc allemaal hebben deze problemen.

dit komt ook mede door de hoge inspuitdrukken, en geavanceerde inspuitsystemen om meer vermogen en minder vervuiling te realiseren, dat brengt helaas risico's met zich mee.

de tijd dat je 500.000km vrijwel probleemloos rond kan karren met een diesel is wel voorbij... het is allemaal (te) gevoelig

Willem

Terug
Naar boven