• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Sport eind demper Corsa C 1.8 16V

ik vind het wel een mooi geluidje ! niet te luid maar wel lekker sportief :thumb heb je btw je kat ertussen uitgehaald of zit die bij de Z18xe aan het uitlaatspruitstuk?

grtz

TJa, kan dus alleenmaar zeggen dat dus juist de kwaliteit van demping van een fox dus 100 keer beter is dan een remus.

ik zou het zo laten in ieder geval ! :thumb zit net op t randje van 'beschaafd' en 'sportief' precies zoals IK het mooi vind in ieder geval ;)

@.B4R7. wrote:Kan uit ervaring zeggen dat wat gaten in de luchtfilter een erg leuk geluid op kunnen leveren. Tevens kun je het zelfs sturen.

Als je kleine gaten maakt krijg je een hoog/scherp geluid en bij grote gaten een diepe brom.

Ik jeb zelf een combinatie van kleine en grote gaten, maar wel een stuk minder dan op de foto van Joop. Bij normaal rijden merk je niets waardoor de auto stationair en bij half gas normaal klinkt en pas gaat brullen bij flink gas. Vind ik zelf persoonlijk veel mooier als dat je constant zo'n diepe brom hebt.

De gaten wel aan de zijden waar hij geen warmte van de motor kan pakken.

Begin met een paar gaten en bijboren tot je het geluid hebt wat je wil :thumbup

Gaten boren vind ik nog meer pauper dan een open lucht filter van een b-merk. Misschien dat je dat bij een ouwe gare Corsa wel kan doen, maar als vooral je doel is om je auto mooier te maken, dan moet je niet je luchtfilterhuis vernaggelen door er gaten in te boren.

Maar ik ben sowieso niet van sportdempers en katvervangers en middendemper verwijderen. Een auto moet vooral stil zijn. Tenzij je iets spannenders hebt dan een 1200.

Vind bij een Corsa 1.8 GSI met sport einddemper wel dat er een leuke acceptabele sound uit moet komen vandaar mijn keuze TM maar dat is puur persoonlijk luchtfilter ga ik sowieso niet in boren.

Ja, keuze van remus of sebring zou ik ook nebben gemaakt zoals ik al zei.

vergeet niet, de einddemper is nieuw. Over een paar maanden brandt die lekker in en gaat hij mooi klinken hoor.

ben daar niet bang voor.

anders remus kopen :jerry

zal eens een film maken van de vectra van mijn maat menno.

vectra b z18xe.

kat onder het spruitstuk.

middendemper vv.

dubbel rond remus eindemper.

klinkt hee, anders. Vind die echt mooi klinken.

Heb een Z 1.8 XE ivartje

" onclick="window.open(this.href);return false;

Iemand een idee hoe ik dat rooster uit het laatste gedeelte van me eindpijp kan krijgen en zou dat los van de demper zitten wil het er uit hebben omdat het door dat rooster een raar geluid geeft alleen de vraag is hoe krijg ik dat er uit en waarmee... zie foto's..

hradsx.jpg

2eaqrzb.jpg

Ik zou het zoals de Remus van mijn vrouw d'r auto willen hebben gewoon glad van binnen zonder roosterwerk..

53qr8l.jpg

Met een slijptol :jerry

Maar als ik het zo zie zit alles dichtgelast, en is dat rooster ook klemgezet door de felsrand aan het eind van de pijp. Dus tenzij je uitgebreid wil gaan slijpen denk ik niet dat het echt mogelijk is.

Heb een begin gemaakt maar valt niet mee, iedere keer met een boortje en dan met een scherpe schroevedraaier wat weg tikken, zit veel staalwol in alleen hoe krijg ik nu de rest er uit het is nogal stevig spul dat rvs.

nl3pfa.jpg

Eind rooster vanmorgen verwijderd, vlak aan de demper afgeslepen dus het laatste chrome gedeelte was er nu af.

Dan zat hij vast aan de binnenkant met 3 laspunten, die hebben we doorgeslepen.

Toen met een passend massief stuk pijp op het eindstuk geplaatst en langzaam beetje bij beetje tikte we het rooster er uit.

Daarna alles afgebraamd en weer terug geplaatst en rondom dicht gelast.

Dit was de enigste mogelijkheid om het rooster er uit te krijgen vanaf de buitenkant had het nooit gelukt omdat hij binnenin vast zat gelast op 3 punten.

Hier de foto's..

Zo was het standaard....

igxo9k.jpg

En zo was het toen ik probeerde via de buitenkant het rooster te verwijderen wat niet lukte...

2ql5qgi.jpg

Hier het complete eindrooster..

2l9pkd2.jpg

ncgnrt.jpg

zivmz5.jpg

En zo ziet het er uit nadat het rooster is verwijderd en de pijp weer aan de demper is vast gelast...

14nzpdu.jpg

Geluid is iets voller nu precies zoals ik het wilde hebben dus missie geslaagd.

Terug
Naar boven