• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Sport knop inbouwen - Astra H

@Spacejam wrote:De z19dth motors hebben esp standaard evenals de 2 liter. Je hebt die knop alleen maar standaard als je een sport uitvoering of sport pakket hebt.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Ook actief? Of gewoon voorbereid? Want ik heb een gtc met dth, maar esp staat niet aan mijn idee

Zolang je de dakje ziet op je dashboard heb je ESP. Wil je het testen? Trek een burnout merk je het wel :jerry

Jefkere bedankt man nu weet ik hoe ze in het engels worden genoemd :thumbup

Erm.. ik kan niet burnen :p dat weet ik wel, maar is dat niet puur de tc? Of is tc/esp in 1 functie? want er brand wel wat als ik te enthousiast gas geef.

@Spacejam wrote:Het mooiste aan die knop vind ik,nog dat je die aan de eds software kan koppelen. 160pk en 350nm met de knop uit en 190pk en 400nm met de knop aan8-)

Even als een noob overkomen maar wat is die eds software ??

Zit dat standaard voorbereid in de wagen??

En hem een Twintop als eerste wagen en vind dat helemaal niet overdreven.

Die kindjes met hun nieuwe Audi als eerste wagen dat gaat erover!!

Haha, ja daar heb je misschien wel gelijk in, maar ik heb het misschien niet goed omschreven...

De enige TTops (toen ik een auto zocht) die hier in een straal van 25km vandaan stonden waren steeds full option en met een 1.8 benzine, 2.0 benzine of een 1.9diesel...

terwijl ik een 1.6 benzine nodig had, want ik betaal mij nu al blauw aan de verzekering, wat zou dat dan niet geweest zijn met één van de 3 bovenstaande motoren...

Verder ben ik eerst een Seat Leon 1.6 gaan testen uit 2007, maar daar zat een stankje aan... was wel in een garage van Seat, met een jaar garantie...

Mijn vader is daarbij nog eens Opel fan, dus heb ik besloten dat ik voor Opel zou gaan, hoewel ik op voorhand ook dacht aan Opel, maar ik kreeg eerst een afspraak te pakken voor die seat leon, die vind ik ook mooi.

Het begint hier ook erg te worden, zag gisteren een gastje passeren in een Golf GTI en die was ZEKER nog geen 20, want ik ken zijn vader... zat één jaar hoger in de lagere school bij mij... Zijn vader is niet rijk, dusja... achja, ik mag daar niet over oordelen eh :) Iedereen regelt zijn eigen zaakjes.

EDS software komt van EDS tuning, een bedrijf dat je motormanagement aanpast om het (nogsteeds verantwoorde en niet over de limiet) maximum uit je wagen te halen... dit leidt tot zuiniger rijden en het geeft je meer pk's en nm's (maar dat wist je denk ik wel)... Als je een sportknop installeert en je auto is gedaan bij dat bedrijf, kunnen zij hun software aan die sportknop koppelen, waardoor je meer pk's ter beschikking hebt met je sportknop aan, dan met je sportknop uit...

@Jefkere Kan je idd niet over vooroordelen nu wil ik ook een insignia OPC rijden, maar ag ja pas over 5 jaar :( Wees blij dat we een auto hebben die ons brengt van A naar B. Een Seat Leon vind ik niet zo mooi. Dan heb ik liever de Leon van 2003 ofzo. Of een Golfje ipv een seat

@mayhem Dan is dat je ESP

TC en ESP zijn gelijk aan elkaar maar werking is anders.

TC verminderd bijv. de gas toevoer en turbodruk dus de aandrijving wordt tijdelijk onderbroken

ESP grijpt gewoon in door de wielen af te remmen en zorgt er voor dat je niet doorslipt bijv. bij een bocht dus blijft de auto stabiel en bestuurbaar

Heb je gelijk in...

In de link naar de Engelse ebay valt de prijs voor een sportknop ook nog mee eh... omgerekend +- €25...

Ja ik heb zitten kijken op ebay en er zijn er wel een paar waar ik op wil bieden. Moet ze zien te bemachtigen. Kreeg midden in de nacht trouwens ook een mail van een sloperij dat hij er een had. Heb hem effe gemaild voor de kosten. Hoop dat ik het volgende week heb.

Dankjewel, idd ik heb serieus een week gewacht omdat ik advertentie had geplaats en nu heb ik keuze zat ik ga ermee aan de slag :wors

@Jefkere wrote:Haha, ja daar heb je misschien wel gelijk in, maar ik heb het misschien niet goed omschreven...

De enige TTops (toen ik een auto zocht) die hier in een straal van 25km vandaan stonden waren steeds full option en met een 1.8 benzine, 2.0 benzine of een 1.9diesel...

terwijl ik een 1.6 benzine nodig had, want ik betaal mij nu al blauw aan de verzekering, wat zou dat dan niet geweest zijn met één van de 3 bovenstaande motoren...

Verder ben ik eerst een Seat Leon 1.6 gaan testen uit 2007, maar daar zat een stankje aan... was wel in een garage van Seat, met een jaar garantie...

Mijn vader is daarbij nog eens Opel fan, dus heb ik besloten dat ik voor Opel zou gaan, hoewel ik op voorhand ook dacht aan Opel, maar ik kreeg eerst een afspraak te pakken voor die seat leon, die vind ik ook mooi.

Het begint hier ook erg te worden, zag gisteren een gastje passeren in een Golf GTI en die was ZEKER nog geen 20, want ik ken zijn vader... zat één jaar hoger in de lagere school bij mij... Zijn vader is niet rijk, dusja... achja, ik mag daar niet over oordelen eh :) Iedereen regelt zijn eigen zaakjes.

EDS software komt van EDS tuning, een bedrijf dat je motormanagement aanpast om het (nogsteeds verantwoorde en niet over de limiet) maximum uit je wagen te halen... dit leidt tot zuiniger rijden en het geeft je meer pk's en nm's (maar dat wist je denk ik wel)... Als je een sportknop installeert en je auto is gedaan bij dat bedrijf, kunnen zij hun software aan die sportknop koppelen, waardoor je meer pk's ter beschikking hebt met je sportknop aan, dan met je sportknop uit...

Weet je toevallig ook de hoeveel het kost om dat te programmeren ziet erg wel leuk uit.

Heb nu al 150 PK door de 1.9 CDTI in men twintop maar meer is natuurlijk altijd leuker !! :D

Zoek hun website via Google... er zal wel een contactmogelijkheid zijn en ik weet zeker dat deze mensen je graag zullen helpen :)

@Demon3 wrote:

Weet je toevallig ook de hoeveel het kost om dat te programmeren ziet erg wel leuk uit.

Heb nu al 150 PK door de 1.9 CDTI in men twintop maar meer is natuurlijk altijd leuker !! :D

Kost €499 en wil je ook zonder EGR, dus afdoppen kost je €20 extra maar dan ben je meteen van het EGR probleem af. Totaal dus €520 of je wacht tot kerst betaal je €420 zoals ik heb gedaan.

@iquick wrote:@Jefkere Kan je idd niet over vooroordelen nu wil ik ook een insignia OPC rijden, maar ag ja pas over 5 jaar :( Wees blij dat we een auto hebben die ons brengt van A naar B. Een Seat Leon vind ik niet zo mooi. Dan heb ik liever de Leon van 2003 ofzo. Of een Golfje ipv een seat

@mayhem Dan is dat je ESP

TC en ESP zijn gelijk aan elkaar maar werking is anders.

TC verminderd bijv. de gas toevoer en turbodruk dus de aandrijving wordt tijdelijk onderbroken

ESP grijpt gewoon in door de wielen af te remmen en zorgt er voor dat je niet doorslipt bijv. bij een bocht dus blijft de auto stabiel en bestuurbaar

Ik heb niet opgelet haha ik ken beide systemen wel, maar was ervan overtuigd dat het mijn tc lampje was, maar is dus de esp haha ik zal volgende keer t boekje beter lezen :p

@Spacejam wrote:Je kan er ook onderhandelen, ik heb toen 300 betaald

Als je duits goed is kon ik dat maar :thumbup

@mayhem Ja daar is een boek ook voor he king:

@Spacejam wrote:Je kan er ook onderhandelen, ik heb toen 300 betaald

in de zin van ... Rabatt oder ich brennen ihre garage flach? :jerry

Sorry voor de fouten, Duits is al lang geleden en heb ik maar 1 jaartje gehad 1u per week :p

@Jefkere wrote:Zoals beloofd, dark-divx:

DSC01368.jpg

DSC01374.jpg

DSC01376.jpg

DSC01369.jpg

De strepen in het stof van de achterbank zijn raar, want die zijn er niet in het echt :wtf

Zal wel aan de foto liggen...

De hoofdsteunen zoek ik nog en de deurbekleding wordt binnen enkele weken/maken gedaan bij een bekleder.

da ziet er heel proper uit,

van waar ben je ergens in Belgie?

want wil het zeker eens irl zien ook. kan eens kijken voor de mijne dan ook te doen.

Terug
Naar boven