• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

spruitstuk inwikkelen met uitlaatband

Interne oppervlakte van de pijp boeit niet zo, aan de wand staat de lucht toch bijna stil. Als er maar geen opstakels in zitten, anders wordt het wel drastisch verstoord.

Warmere lucht heeft een groter volume, met dezelfde pijp zal de lucht sneller bewegen, wat dus de luchtafvoer uit de kop bevorderd.

Maar zodra de lucht uit de kop komt en zich afkoelt, neemt hij in volume af en past hij makkelijker door de pijp. Dus een voordeel zou je zeggen. Maar ja, snelheid neemt weer iets af, wel minder weerstand. Het is maar net hoe je het bekijkt.

De lucht gaat toch zo snel het blok uit, dat het amper tijd heeft om extra af te koelen in het spruitstuk, dus dan is het voordeel van minder warmte in de motorruimte veel groter...

:)

origineel gepost door nl-tuning

okee bedankt voor de tip:thumbup, wat voor spruitstuk heb je te koop dan?????

Origineel :P

je blok ziet er netjes uit trouwens.

Thanx! Maar zag er netjes uit. Hij is helaas niet meer :(

Kga hem wel proberen te fixen, alleen zal die nooit meer de spec's hebben die die op de foto had...

Nokkenassen, chip, sfi vervanger etc zijn verkocht... :)

Maar hoe wamer de uitlaat hoe gladder de binnenkant word, wat weer resulteert in een beter afstroming van je uitlaatgassen:vertag

Niels,

Wat Erik al zegt de luchtstroming aan de wand is bijna 0. Een gladder oppervlak haalt niet veel uit, misschien even in de stromingsleer boeken kijken.:jerry

Never believe the sales man of the product.:P

Tuurlijk zal best wat schelen maar dit is nihil.

Verder ben ik met Erik mee eens dat meer voordeel geeft aan de koudere lucht die de motor aanzuigt.

dan zal het wel positief zijn als ik het zo hoor, ik vind het zowieso erg mooi en netjes staan, en het zal zeker mooi op me trottle bodie motor staan:thumbup

groeten nick

alle info is welkom:jerry

kachelwinkels, ik kwam laatst zoiets tegen.

je kent het wel even de stad in , ach das ook wel dik zon mooie kachel , de winkel ffe in en rondsneupen, toen hing daar ook van die hitteband, hiermee worden de afzonderlijke delen van de kachel mee afgedicht.

hoe breed ben ik ffe maar zal wel smaller wezen als de smalste die in de autowereld te koop is, prijs geen idee meer.

groeten

Hoi, trek een paar handschoenen en iets met lange mouwen aan als je gaat begingen met wikkelen want die tape gaat kriebelen zit iets van glasvezel ofzo in.

groetjes tana

origineel gepost door RonaldV

Niels,

....., misschien even in de stromingsleer boeken kijken.:jerry

.

bestaan die boeken ja, waar kan ik die vinden?

leraar op school en leermeester in stage bedrijf nog om de reden van dit tape gevraagd. en die waren het er met elkaar over eens dat het tape de warmte, en daarmee de enegie zegmaar, in de uitlaat te houden, dus zorgen voor een hogere gassnelheid. dit heeft alleen het eerste stuk van de uitlaat zin, de 1e halve meter/ meter vanaf de kop.

koelere inlaatlucht: nee, als je hard genoeg rijd dan is de rijwind koel genoeg.

aldus leraar en leermeester.

origineel gepost door nick1987

bestaan die boeken ja, waar kan ik die vinden?

Technische opleidingen iig, maar of daar makkelijk aan te komen is als je de opleiding niet volgt. Maar een ISBN nummer is genoeg om t bij elke boekhandel te kunnen bestellen.

Waarschijnlijk BOL.com ook

Maar als je op Marktplaats op stromingsleer zoekt moet je ze ook vinden, toen ik ze verkocht stonden er iig nog meer op...

Ik heb geen idee of ik nog ergens oude boekenlijsten heb :hmmz Wellicht wel oude dictaten, zou ik wel erg diep moeten gaan zoeken.

Weet niet of je het serieus bedoelde?

dit heeft alleen het eerste stuk van de uitlaat zin, de 1e halve meter/ meter vanaf de kop.

Het is ook voor het spruitstuk, die eerste meter.

koelere inlaatlucht: nee, als je hard genoeg rijd dan is de rijwind koel genoeg.

De koudere inlaatlucht is zeker wel belangrijk in dit geval, die je vooral bij de start etc wilt hebben.

Tijdens het rijden koelt de boel idd wel, maar ook dat is niet zomaar te zeggen, dat hangt nog weer af hoe de werveling onder de kap is.

Dat is het zelfde dat mensen happers op de motorkap zetten, wellicht is op die plaats helemaal geen luchtstroming, of zelfs vacuum. En kan het de de werveling onder de kap negatief beinvloeden.

Maar goed, dat is niet iets waar wij ons druk over hoeven te maken. We hebben toch geen windtunnels, en die paar pk maken ook niet meer uit haha :)

Weet niet of je het serieus bedoelde? [/i]

ja ik bedoel dat wel serieus ja, ik ben net klaar met me opleiding. heb nu werk gevonden in een revisie bedrijf, en dar doen ze ook wel wat aan tuning, en ik wil me daar graag verder in verdiepen om daar later zelf wat mee te kunnen beginnen. dus alle boeken over tuning zijn welkom

Op marktplaats wordt geadverteerd door iemand die rollen witte uitlaatband te koop aan bied.

Heb er 2 van hem genomen (heb ik zeker weten genoeg :P)

Als je lid bent van een motorforum dan krijg je een partij korting!

Ik heb klembandjes voor ashoezen die ik gebruik om het vast te zetten.

T ging mij meer om de warmte onder de motorkap wat te drukken. Het staat ook nog wel stoer/interesant dus dat is ook weer leuk meegenomen :P:P:cool:

kijk hier heb ik wat aan ,(moet het nou ook nog natgemaakt worden??)ik vind het erg mooi spul en je olie word ook niet zo warm he':vertag want me 4na1 spruitstuk loopt vlak onder me carterpan door dus vandaar en het blok waarr ik het voor ga gebruiken is al racy genoeg dus dan maak ik het netjes ook:wors.

bedankt voor de reakties:kewlpics meer tips zijn welkom:wors

groeten nick

even hier op terug kommen

hoeft niet is wel aan terade

a je het veel straker om je pijp heen krijgt

b het met grafietpoeder gedekt is

en je eigen dus pikzwart maakt als je het niet doet

b2:P je eigen de tering krabt naderhand

ahaha das ook niks dan die jeuk, het komt nu op me downpipe van me let motor die in me kadett gaat komen me corsa heb ik verkocht aan een goeie maat van mij(anders werd het een beetje veel werk)

voor de rest toppie voor al de reakties, en iedereen heeft er zijn eigen ideeen over dat is juist het leuke ervanking:

groetjes nick

Exhaust wraps help to retain heat in your exhaust system, which increases horsepower while reducing radiant heat damage. By wrapping the header and exhaust system it maintains hotter exhaust gases, decreases the density, and allows the exhaust gas to exit the system faster. Greater exhaust scavenging is produced and lowers intake temperatures: that equals more horsepower. Heatshield Products is the only insulation company that offers two grades of exhaust and header wraps: standard and premium. Both grades withstand 1200°F continuous and 2000°F intermittent. Our standard quality wrap is available with regular or black "Vermiculite" coating and our premium wrap has a special heat coating which allows them to take 1200°F continuous. Exhaust wrap can be fastened with Thermal-Tie™, hose clamps, or wire.

- 1200°F continuous; 2000°F intermittent

- Increases horsepower

- Reduces under hood temperatures

- Protects other engine components

- All rolls 1/16" thick

Aldus de verkoper praat van deze producten...

Terug
Naar boven