• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Starten....zucht

joelvereycken

Post weleens wat
Hallo,

Ik heb laatste tijd al wel een beetje problemen met het starten. Vandaag kwamen nieuwe onderdeeltjes binnen, dus heb meteen nieuwe bougies gestoken, nieuwe rotor, nieuwe delco en nieuwe bougiekabels.

Naa alles aangesloten te hebben getest, en hij startte meteen in een keer heel snel. Mooizo ! dacht ik, ik legde hem stil en ging opruimen. Ik dacht ik ga even een welverdiend rondje rijden, probeer te starten 'klik' weer niks de hele tijd. Bougie kabels opnieuw aangesloten, en toen opeens leek het alsof mijn sleutel niet meer in het contact pastte? Hij past wel, maar als ik wil draaien is het alsof hij blokkeert, hij doet helemaal niks meer!

Doe ik iets fout??

@camper wrote:probeer het nu gewoon even

dan weet je het gaat niks kapot

Als je zo goed weet dat dit eventueel een oplossing kan zijn, lijkt het me toch ook dat je even kan onderbouwen waarom dit is, en wat deze actie uithaalt? Lijkt me erg interessant om te weten namelijk.

@camper wrote:probeer het nu gewoon even

dan weet je het gaat niks kapot

Als je zo goed weet dat dit eventueel een oplossing kan zijn, lijkt het me toch ook dat je even kan onderbouwen waarom dit is, en wat deze actie uithaalt? Lijkt me erg interessant om te weten namelijk.

@camper wrote:ja zie maar toch

het kan geen kwaad

vroeger wel meer gedaan

en je bougie,s

worden nat omdat hij niet genoeg vonkt

groetjes

Wil je misschien eens uitleggen en onderbouwen wat die stekkeractie uithaalt? Wat doet de auto dan wel/niet?

Alvast bedankt.

@camper wrote:ja zie maar toch

het kan geen kwaad

vroeger wel meer gedaan

en je bougie,s

groetjes

Wil je misschien eens uitleggen en onderbouwen wat die stekkeractie uithaalt? Wat doet de auto dan wel/niet?

Alvast bedankt.

Edit:

Oude bougies waren zeiknat. Nieuwe erin gedaan, startte dus meteen, daarna niet meer, heb ze er net uitgedraaid en deze waren ook nat, alsof ie zichzelf constant verzuipt ofzo?

Edit:

Oude bougies waren zeiknat. Nieuwe erin gedaan, startte dus meteen, daarna niet meer, heb ze er net uitgedraaid en deze waren ook nat, alsof ie zichzelf constant verzuipt ofzo?

ja zie maar toch

het kan geen kwaad

vroeger wel meer gedaan

en je bougie,s

groetjes

ja zie maar toch

het kan geen kwaad

vroeger wel meer gedaan

en je bougie,s

groetjes

Zou het ook iets te maken kunnen hebben met de koppakking? waardoor er olie bij de bougies komt? Ik weet wel dat de vorige eigenaar hem had vervangen en dat hij nog aangetrokken moest worden, dit is nog niet gedaan. (vraagje tussendoor, wie weet de momenten en volgorde om aan te trekken?)

Of kan de koppakking al weer lek zijn oid, ik weet het echt niet het kan zoveel zijn he....

Zou het ook iets te maken kunnen hebben met de koppakking? waardoor er olie bij de bougies komt? Ik weet wel dat de vorige eigenaar hem had vervangen en dat hij nog aangetrokken moest worden, dit is nog niet gedaan. (vraagje tussendoor, wie weet de momenten en volgorde om aan te trekken?)

Of kan de koppakking al weer lek zijn oid, ik weet het echt niet het kan zoveel zijn he....

nee dat dacht ik al

maar dat werkt die modules

gaan nog al eens kapot

komt ook van het staan

dan vonkt de ontsteking niet goed

heb aan die auto,s vroeger veel

gewerkt

groetjes

Terug
Naar boven