• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Startprobleem Omega 2.6 V6

Een telefoontje leert dat waarschijnlijk een temperatuursensor het begeven heeft, vraag is alleen waar deze zit en welke, schijnen sowiso 2 op te zitten.

Nou wat een ongeluk met deze auto zeg.

De temperatuur sensoren ven de v6 zitten achter op het blok (tsja ze hebben het niet echt makelijk gemaakt) als je de plenum en de injectorbrug weg hebt dan zit achter het zwarte blok een alu blok dat van de linkse naar de rechtse kop loopt hierop zitten de 2 sensoren. Bovenop enkeldraads (meter dashboard) en aan de achterkant een blauwe met seal stekker deze moet je hebben. Veel suc6 met de reparatie.

Gr jack

Nou wat een ongeluk met deze auto zeg.

De temperatuur sensoren ven de v6 zitten achter op het blok (tsja ze hebben het niet echt makelijk gemaakt) als je de plenum en de injectorbrug weg hebt dan zit achter het zwarte blok een alu blok dat van de linkse naar de rechtse kop loopt hierop zitten de 2 sensoren. Bovenop enkeldraads (meter dashboard) en aan de achterkant een blauwe met seal stekker deze moet je hebben. Veel suc6 met de reparatie.

Gr jack

bedankt jack :thumb

zoektochtje geeft deze afbeelding op, met ovale stekker;

opel-temperatuursensor-oe-ref-1338467.jpg

Gelukkig kost deze niet zoveel, dus als de boel eraf gaat vervang ik hem sowiso.

en dan maar weer eens afwachten.

bedankt jack :thumb

zoektochtje geeft deze afbeelding op, met ovale stekker;

opel-temperatuursensor-oe-ref-1338467.jpg

Gelukkig kost deze niet zoveel, dus als de boel eraf gaat vervang ik hem sowiso.

en dan maar weer eens afwachten.

How how how rustig aan vrind er zijn zoals bij de omega ongeveer van alles 2 uitvoeringen. Ovaal of rechthoekig.

Even zelf kijken wat bij jou omega zit.

Gr jack

How how how rustig aan vrind er zijn zoals bij de omega ongeveer van alles 2 uitvoeringen. Ovaal of rechthoekig.

Even zelf kijken wat bij jou omega zit.

Gr jack

Ok, maar via H-base (via kenteken) kom ik op een ovale stekker aansluiting en via google kom ik met de y26se motor ook op de ovale stekker.

De rh-stekker zit dan weer op de 2,5 V6 motoren, vlgs de internet search.

Maar we zullen het morgen ontdekken.

Ok, maar via H-base (via kenteken) kom ik op een ovale stekker aansluiting en via google kom ik met de y26se motor ook op de ovale stekker.

De rh-stekker zit dan weer op de 2,5 V6 motoren, vlgs de internet search.

Maar we zullen het morgen ontdekken.

D'r zat een witte ovale in en nu zit er een nwe witte ovale in, morgenochtend even kijken wat hij dan doet, zojuist was ik nog niet echt blij, maar hopelijk heeft het te maken dat hij even op gang moet komen met de waarden.

Wel een pisklus trouwens, ik zit ook nog met de slangen van het gas, maar al met al is hte wel gelukt.

D'r zat een witte ovale in en nu zit er een nwe witte ovale in, morgenochtend even kijken wat hij dan doet, zojuist was ik nog niet echt blij, maar hopelijk heeft het te maken dat hij even op gang moet komen met de waarden.

Wel een pisklus trouwens, ik zit ook nog met de slangen van het gas, maar al met al is hte wel gelukt.

Ja, voorzover je dat 100% zeker kan weten.

Ik wist dat de Pierburg LMM problemen kan geven dus ik heb dezelfde van Bosch besteld met exact dezelfde nrs en dat heb ik gecontroleerd, ook is het zo dat het rijden zelf beter is dan de afgelopen 4 jaar, zelfs het "hikje" met optrekken is weg en het "hangende" toerental is ook weg.

Ik heb ook niet echt het idee dat het aan het gasgedeelte zou liggen, maar zeker weet ik dat niet, ik zou het vanmorgen uitproberen maar de vrouw is weg met de auto, dus die test valt wee in 't honderd.

De problemen nu zitten eigenlijk alleen in het startgedeelte en met name in de koude loop, morgen zal ik een nieuw benzinefilter bestellen en kijken of dat verbetering geeft.

Terug
Naar boven