• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Stekker Turbo

Tedje1978

Post weinig
Goedenavond,

Opel Vectra GTS 2.2 DTI

bwj. 02-2003

Wie weet waar de stekker zit bij de turbo. Want volgens mij is hij los. En daarom heb ik geen vermogen meer. Kan iemand mij helpen?

Groetjes Ted

Het kan een vacuumslang zijn.

Bij mij ook al gebeurt.

Bij mij hebben ze eens een beetje lomp de motorafdek kap terug gezet en de slang los gedrukt. Toen kreeg ik de zelfde melding als jij.

Tot 3000 rpm niet veel vermogen, en op hogere toerentallen een foutmelding.

(Wel lekker zuinig, 1:25 op de autoweg was opeens geen probleem meer.)

Het kan een vacuumslang zijn.

Bij mij ook al gebeurt.

Bij mij hebben ze eens een beetje lomp de motorafdek kap terug gezet en de slang los gedrukt. Toen kreeg ik de zelfde melding als jij.

Tot 3000 rpm niet veel vermogen, en op hogere toerentallen een foutmelding.

(Wel lekker zuinig, 1:25 op de autoweg was opeens geen probleem meer.)

stekkertje . . . :hmmz

de turbo draait gewoon, daar heeft ite geen stekkertje voor nodig

is de motor niet gewoon in Noodloop gegaan ivm een storing :angel

issie al uitgelezen, brand het MM-lampje?

stekkertje . . . :hmmz

de turbo draait gewoon, daar heeft ite geen stekkertje voor nodig

is de motor niet gewoon in Noodloop gegaan ivm een storing :angel

issie al uitgelezen, brand het MM-lampje?

tsja of hij heeft er zo'n electrische turbo op gezet ... extra power jonguh

nu serieus ... net wat Bas hierboven zegt ... uitlezen want een turbo heeft geen stekkers (die zouden het ook niet lang uit houden met die temp. wordt nogal heet daar bij dat ding)

tsja of hij heeft er zo'n electrische turbo op gezet ... extra power jonguh

nu serieus ... net wat Bas hierboven zegt ... uitlezen want een turbo heeft geen stekkers (die zouden het ook niet lang uit houden met die temp. wordt nogal heet daar bij dat ding)

Geen vermogen meer, is Noodloop, meestal tezamen met een controle lampje.

Meestal een Verstopt inlaat / EGR verhaal...

De Turbo is een Volledig Mechanisch apparaat, Zonder Electronica.

Word wel afgeregeld door Vacuum Actuatoren welke de bediening van de Waste Gate verzorgen..

willem

Geen vermogen meer, is Noodloop, meestal tezamen met een controle lampje.

Meestal een Verstopt inlaat / EGR verhaal...

De Turbo is een Volledig Mechanisch apparaat, Zonder Electronica.

Word wel afgeregeld door Vacuum Actuatoren welke de bediening van de Waste Gate verzorgen..

willem

Goedenavond heren en dames,

misschien dat ik het verkeerd verwoord hebt. maar ik heb een keer eerder mee gemaakt met een andere auto, dat ze een beurtje hadden gedaan. toen reed ik naar huis had ik ook geen vermogen meer. het leek of de turbo niks meer deed. ik ben toen terug gegaan naar de autogarage. ze hadden een stekker of zoiets niet goed ingestoken. Daarna reed hij weer prima. Dus daarom dacht ik dat het nu ook het geval was. De auto wordt morgen uitgelezen.

groetjes Ted

Goedenavond heren en dames,

misschien dat ik het verkeerd verwoord hebt. maar ik heb een keer eerder mee gemaakt met een andere auto, dat ze een beurtje hadden gedaan. toen reed ik naar huis had ik ook geen vermogen meer. het leek of de turbo niks meer deed. ik ben toen terug gegaan naar de autogarage. ze hadden een stekker of zoiets niet goed ingestoken. Daarna reed hij weer prima. Dus daarom dacht ik dat het nu ook het geval was. De auto wordt morgen uitgelezen.

groetjes Ted

Hey Tedje, zou idd best kunnen dat men vergeten is om de stekker van de LMM (luchtmassameter)vast te zetten. Dan doet ie ook niet veel meer na een paar meter....

Safe driving Jurgen

Hey Tedje, zou idd best kunnen dat men vergeten is om de stekker van de LMM (luchtmassameter)vast te zetten. Dan doet ie ook niet veel meer na een paar meter....

Safe driving Jurgen

@jraaf wrote:Hey Tedje, zou idd best kunnen dat men vergeten is om de stekker van de LMM (luchtmassameter)vast te zetten. Dan doet ie ook niet veel meer na een paar meter....

Safe driving Jurgen

Weet jij waar deze stekker precies zit?

@jraaf wrote:Hey Tedje, zou idd best kunnen dat men vergeten is om de stekker van de LMM (luchtmassameter)vast te zetten. Dan doet ie ook niet veel meer na een paar meter....

Safe driving Jurgen

Weet jij waar deze stekker precies zit?

op de luchtmassameter :)

kijk er zijn wel een aantal sensoren die bv de turbo druk in de gaten houden enzo

maar je kan er gewoon niet blind vanuit gaan dat er zomaar een stekkertje op de turbo zit was los zit.

als het vermogen weg valt, dan betekent dat dat de motor in Noodloop programma functioneert.

dat is een basis programma in de ECU om zo min mogelijk schade aan de motor te veroorzaken . . . zeg maar een soort van veilige modus.

Maar dit kan veel verschillende oorzaken hebben.

En om daar achter te komen, moet je gewoon de computer aan de auto hangen om de foutcodes uit te lezen.

Terug
Naar boven