• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Stenders Opel Manta B1 2.0s & Rekord, BMW E36 en Senator!

Nou dat is me echt te duur hoor. :thumbdown

En het lijkt wel alsof hij slecht is maar dit is dan ook echt alles waar op korte termijn aandacht voor nodig is. Als dit klaar is, dan is 'ie op wat kleine dingen na vrij goed :)

Mijne had bij het dak minder als jou het was dat ik niet durfde een nieuw dak op te zetten.(mijn vader wilde dat doen)

Ik heb het laten vertinnen.

Voor de rest had mijn auto niks :wors (altijd goed getecteleerd)

Op een deuk na eigen fout jeugdzonde noem ik het maar.

Had de auto in 2001 gekregen toen ik 18 jarig broekie was na veel dwarsgooien en breken

dacht ik in 2005 van wie is die auto van mij of een ander. Heb 2 jaar over getwijveld om origineel te houden

maar toch gemaakt zoals ik het wilde.

Mijne was origineel weer de goedkoper uitvoering van die van jou.

1900n en aan 1 kant (jah dubbbel spiegel was vroeger luxe :P)maar een spiegel met rood interieur en geen chrome wielranden.

Ik was de 2e eigenaar de 1e eigenaar ging er nooit mee uit de garage als het regende :thumbup

De auto is nog geen 4km van huis uit de showroom gerold.

Da beste man was 50 toen ie hem nieuw kreeg en overleed toen ie 70 was. Hij had de auto om casanova te spelen :jerry

Spuiten valt wel mee ligt eraan waar je het laat doen ;)

sorry voor de -offtopic maar succes met de restauratie en grondig overspuiten kan altijd natuurlijk nog :thumbup

Restauratie is een groot woord hè ;)

Morgen wordt de Manta 29 en ik ga 'm voor het eerst op de brug zetten om 'm goed te bekijken.

Spannend!

Trouwens, ICEQUEEN_Manta_Logan, laat in het Manta-gedeelte ofzo eens oude foto's van je Manta zien ;)

origineel gepost door Stender

Restauratie is een groot woord hè ;)

Morgen wordt de Manta 29 en ik ga 'm voor het eerst op de brug zetten om 'm goed te bekijken.

Spannend!

Trouwens, ICEQUEEN_Manta_Logan, laat in het Manta-gedeelte ofzo eens oude foto's van je Manta zien ;)

mantaice.jpg

:wub:wub:wub

De Manta is gister voor het eerst op de brug geweest!

Afbldng549.jpg

Resultaat: Alles zit netjes in de teer (behalve de voorkant (spatborden + keienvanger) maar daar gaan we toch mee aan de gang van de zomer.

De kriksteunen zijn hard (gelukkig), er zijn ooit eens nieuwe dorpels ingelast (netjes gedaan), hij zweet een beetje bij het diferentieel en de oliepomp (mag ook wel), de veerschotel rechtsachter moet worden gefixt voor de APK en de banden komen uit 1985 :P nog een bewijs dat er weinig mee is gereden, want het profiel is nog goed.

Afbldng546.jpg

Afbldng544.jpg

Vandaag binnengekomen, van Ed van het forum :afro

Afbldng690.jpg

EN nog even een lijstje met werkzaamheden die gebeuren van de zomer:

Voorkant (keienvanger + spatborden onderkant) worden geeschuurd en gespoten, roestvorming door steenslag

Binnenkant vloer bij voeten (L+R) worden aangepakt (beetje roest)

Nieuwe stuur wordt gemonteerd

Binnenkant deuren (bij sloten) wordt gelast

Voor- + achterruit eruit om roest aan te pakken, dit kan nog vervelend worden ivm verborgen gebreken

Nieuwe chrome lijst voor

Daarnaast de hele boel weer teren/tectyleren, de voorkantbinnenkant (spatborden), de vloer binnen en achterbakvloer, onder de kap wat dingen en onderkant van de deuren.

:hmmz

Hierboven staat een prachtig lijstje maar helaas heb ik weinig kunnen doen door gebrek aan ruimte; ik kan 'm simpelweg nergens een tijd laten staan om eraan te sleutelen. Hier wat foto's van wat ik wel heb kunnen doen:

Afbldng894.jpg

EINDELIJK NIEUWE BANDEN :P moest naar Zeeland dus da's wel zo fijn. Oude waren dus van 1985 en om het reservewiel lag nog een originele band uit 1980! Was wel helemaal scheef maargoed. Tijdens het wisselen bleek dat er in 3 velgen ook een binnenband zat. Niet best dus..

Afbldng896.jpg

Afbldng897.jpg

DSC_0530.jpg

DSC_0529.jpg

Afbldng914.jpg

Nieuw stuurtje, en nieuwe hoezen. Meteen oude stoelen even bekeken, zijn nu paars :hmmz

Afbldng912.jpg

Afbldng913.jpg

Allebei de deuren van binnen in de tectyl gezet en van buiten met Hammerite weer strak gemaakt.

Achterbumper zat scheef:

Afbldng915.jpg

IK was lekker op vakantie dus ik dacht, die haal ik er eens af :P

Afbldng918.jpg

Ooit een keer iets aangereden, rechterkant is iets gedeukt en 1 bumpersteun zat scheef. Meteen die steunen opnieuw geschilderd want die bladerden af.

Afbldng919.jpg

En weer netjes recht (op de millimeter :D)

Afbldng921.jpg

Ook nog fotoshootje gedaan maar die staat in Manta-gedeelte.

Binnenkort ga ik ff de achterbakvloer kaalmaken en weer netjes maken.

Waarom twee topics over hetzelfde, beetje omslachtig als jet mij vraagt. Heb net een reactie gegeven op de kofferbodem in het andere topic..Voor de overzichtelijkheid zou ik het bij één topic houden..

Zo eindelijk weer een update :P na een lange zoektocht eindelijk een een mooie einddemper gevonden dankzij Ronald van het onderdelenhuis :thumbup

De oude was helemaal naar de klote dus vervanging was hard nodig, check de foto's maar :P

Afbldng982.jpg

Afbldng985.jpg

Kleine verbetering ;)

Afbldng986.jpg

Aan de onderkant was 'ie helemaal los, vanbinnen ook helemaal rot

En hier het resultaat, 100x beter dan die stomme zeikpijp :D was wel een gekut om die eraf te krijgen :P

Afbldng987.jpg

Afbldng988.jpg

EN wederom een update!

Paar dagen geleden, voor de APK een verschotel eronder gelast. Was namelijk nodig voor de APK. Na wat slijpwerk ging het vrij makkelijk.

Afbldng1094.jpg

Afbldng1096.jpg

Afbldng1097.jpg

Terwijl mijn Opa aan het lassen was ging ik de kofferbakvloer spuiten. Ik had er al 2 lagen RX5 overheen gedaan, en eindelijk had ik ff tijd om de boel kaal te maken en te spuiten. Voorlopig nog ff zwart, later als ik tijd heb weer grijs met isolatiematten eroverheen.

Afbldng1098.jpg

Afbldng1099.jpg

Gister APK. Veel bekijks weer want ja, er lopen oudere mensen rond en iedereen wilt ff kijken. Uiteindelijk was er toch wat mis:

- Middendemper moet kleine beetje worden gelast, is nog goed maar lekt wel beetje

- Bevestiging van de stoel linksvoor is gescheurd (bodem). Moet ook gelast worden.

Hij is niet afgekeurd, hij is nog niet goedgekeurd. We hebben er een voorkeuring van gemaakt, zodat 'ie straks in 1 keer wordt goedgekeurd.

En nog wat

Afbldng1051.jpg

Pioneer TS-WX11a subwoofer, ligt onder de bestuurderstoel. Komt echt goed geluid uit! Moet nog wel ff fotos maken van de speakers en de nieuwe radio.

De massadraad zit op de dorpel en de 12+ komt binnen net boven de pedalen, ideaal

Afbldng1053.jpg

En het mooiste is nog wel:

Tijdens de APK de hele bodem nagelopen, en:

HIJ IS ZO GOED ALS HELEMAAL HARD :wors

een paar plekken moeten ff kaal en behandeld worden en opnieuw in de tectyl maar voor een 30 jaar oude Manta vind ik het toch mooi.

Lijkt maar zo, die bruine is in het echt vrij klein, dus die rode valt ook klein uit :P

heb al eens in een manta een plusdraad vervangen, was een gewoon huis tuin en keuken draadje. en die ging naar de versterker waar tussen een 10amp zekeringetje tussen zat. he dit vervangen naar een 25 kwadraad kabel met 100 amp zekering klinkt ook gelijk beter:thumbup

origineel gepost door B-ascona fr

Lijkt maar zo, die bruine is in het echt vrij klein, dus die rode valt ook klein uit :P

heb al eens in een manta een plusdraad vervangen, was een gewoon huis tuin en keuken draadje. en die ging naar de versterker waar tussen een 10amp zekeringetje tussen zat. he dit vervangen naar een 25 kwadraad kabel met 100 amp zekering klinkt ook gelijk beter:thumbup

Hmm

Het is een 150w versterker/subwoofer, icm een 10a zekering.

@ Opel Rally Lover

Ik doe mijn best :P alleen als perfectionist zijnde is het natuurlijk nooit goed.

Terug
Naar boven