origineel gepost door McLambo
Interessant topic dit! :kewlpics
Dankje, doe mijn best
Gisteren bij een Ascona wezen kijken die bij de onderste omgevouwen rand ook wat roest belletjes en blaasjes had. Had jij dat ook?
Volgens mij er in het Manta gedeelte ergens een topic over hoe die deuren eruit zagen, moet je ff zoeken. Maar er zaten wat belletjes. Dit heb ik kaal gemaakt, toen met een staalborstel eroverheen.
En je hebt dat dus kaalgeschuurd en daarna met Hammerite? Misschien heb ik het niet goed begrepen, maar kun je hier nog eens wat meer info over geven? Binnenkant tectyl, waar precies?
Kaalgeschuurd inderdaad. En meer info? Tja, gewoon bijna kaal maken, alle losse zooi eraf, schoonmaken met thinner ofzo en dan met de kwast overheen.
En die tectyl aan de binnenkant:
Deurpaneel eraf, plastic eraf, dan zover mogelijk kaal en schoon maken en dan tectyl.
Maar 1 ding:
DIT IS EEN TIJDELIJKE OPLOSSING!
Deze deuren zijn dus roestig in een naad, dat krijg je er never nooit uit. Ik heb dit alleen gedaan zodat ze niet doorroesten naar buiten. Als de auto ooit overgespoten wordt, haal ik nieuwe deuren.
Die raam-pees met silver-look. Zijn deze ook gewoon in het zwart te krijgen?
Chromen zijn nieuw te krijgen, ga ik doen als de ruiten eruit gaan. Zwarte kun je denk ik gewoon met een spuitbus doen.