• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Stenders Opel Manta B1 2.0s & Rekord, BMW E36 en Senator!

origineel gepost door 14XE

Zit er een tule tussen je draad en schutbord?

Een tule? Als je een rubber ding bedoelt; ja. Er zit een gat met een flink rubber, daar paste deze draad gelukkig ook doorheen.

Afbldng913.jpg

Interessant topic dit! :kewlpics

Gisteren bij een Ascona wezen kijken die bij de onderste omgevouwen rand ook wat roest belletjes en blaasjes had. Had jij dat ook?

En je hebt dat dus kaalgeschuurd en daarna met Hammerite? Misschien heb ik het niet goed begrepen, maar kun je hier nog eens wat meer info over geven? Binnenkant tectyl, waar precies?

Die raam-pees met silver-look. Zijn deze ook gewoon in het zwart te krijgen?

origineel gepost door McLambo

Interessant topic dit! :kewlpics

Dankje, doe mijn best :P

Gisteren bij een Ascona wezen kijken die bij de onderste omgevouwen rand ook wat roest belletjes en blaasjes had. Had jij dat ook?

Volgens mij er in het Manta gedeelte ergens een topic over hoe die deuren eruit zagen, moet je ff zoeken. Maar er zaten wat belletjes. Dit heb ik kaal gemaakt, toen met een staalborstel eroverheen.

En je hebt dat dus kaalgeschuurd en daarna met Hammerite? Misschien heb ik het niet goed begrepen, maar kun je hier nog eens wat meer info over geven? Binnenkant tectyl, waar precies?

Kaalgeschuurd inderdaad. En meer info? Tja, gewoon bijna kaal maken, alle losse zooi eraf, schoonmaken met thinner ofzo en dan met de kwast overheen.

En die tectyl aan de binnenkant:

DSC_0200.jpg

Deurpaneel eraf, plastic eraf, dan zover mogelijk kaal en schoon maken en dan tectyl.

Maar 1 ding: DIT IS EEN TIJDELIJKE OPLOSSING!

Deze deuren zijn dus roestig in een naad, dat krijg je er never nooit uit. Ik heb dit alleen gedaan zodat ze niet doorroesten naar buiten. Als de auto ooit overgespoten wordt, haal ik nieuwe deuren.

Die raam-pees met silver-look. Zijn deze ook gewoon in het zwart te krijgen?

Chromen zijn nieuw te krijgen, ga ik doen als de ruiten eruit gaan. Zwarte kun je denk ik gewoon met een spuitbus doen.

Bedankt voor de info!

en de foto van de binnenkant van de deur: Deze is nog van een onbehandelde deur, right? Ik zie onderin namelijk een roestige naad. :o

Uiteraard

Nou goed vandaag heeft een buurman de boven gelast (die scheur die bij de stoel zal) en de middendemper. Heb wel foto's, die post ik morgen wel. Morgenochtend APK, ik ben benieuwd :P

gelukkig wordt er alleen gekeken naar de behandelde punten, en die kerel die mij hielp is een goede bekende van de keurmeester :angel

Zo vandaag dus een soort 'herkeuring'.

Gister dus de scheur in de vloer gelast, die was groter dan verwacht:

Afbldng1103.jpg

Afbldng1105.jpg

Gelukkig kon een buurman me helpen. Meteen middemdemper gelast.

Vandaag dan APK-afspraak om even naar die puntjes te kijken. Bodem enzo was goed, alleen demper was nog lek. Stel nieuwe klemmen en wat kit en het was weer goed, maar volgend jaar toch maar ff een nieuwe halen :P

Maargoed, heb weer een verse APK en da's het belangrijkste!

Die deuren kun je ook er uit halen in de naad laten stralen ( rest goed af en dichtplakken tegen lakschade ) en dan de naad goed in de menie/epoxyprimer laten lopen... Bij een straler die voornamelijk auto's straalt kun je dat het beste laten doen.

Hmm, wat kost zo'n geintje?

Ik heb ook bubbeltjes en krispies precies bij de naad. Zal binnenkort de bekleding er eens afhalen een kijkje aan de binnenkant nemen.... :mad:

origineel gepost door McLambo

Hmm, wat kost zo'n geintje?

Ik heb ook bubbeltjes en krispies precies bij de naad. Zal binnenkort de bekleding er eens afhalen een kijkje aan de binnenkant nemen.... :mad:

Als het onder de kitnaad zit moet je ff de kitnaad eraf halen

Stralen kost haast niks.. vooral niet als je het zelf ff goed afplakt. Eerst ff informeren waarmee ze het afgeplakt willen hebben.

Daarna kitnaad erover heen weer. Netjes in de epoxyprimer schilderen met een penseeltje en dan netjes de kleur erover heen schilderen met een penseeltje. Onder aan de deur zie je het toch niet dat het geschilderd is en schilderen kan ook best netjes. Zie je niks meer van dan.

Kwa kosten ben je altijd goedkoper uit dan een nieuwe deur... die moet uiteraard ook nog gespoten worden..

Heb eens wat moois gekocht van een forumgenoot:

Afbldng1150.jpg

Afbldng1151.jpg

4 stuks originele ATS Classics (GM), gestraald en gespoten. De huidige zijn echt lelijk en lekker langs de randen door oxidatie. Over een tijdje de banden maar ff omleggen en de naafdoppen opknappen :kewlpics

Afbldng1156.jpg

Zo, na lang zoeken toch eindelijk een mooie stalling gevonden! Vocht en vocht scheen de Manta niet zo leuk te vinden. Komende maanden blijft 'ie hier mooi droog staan (in Veenendaal). Stalling is bij bedrijf midden in een woonwijk, en op dat terrein zit een dierenwinkel met hele dure vissen dus de bewaking is goed geregeld.

En weer een update:

Gister de Manta na 4 maanden eindelijk weer uit de stalling getrokken.

DSC_0390.jpg

DSC_0392.jpg

Corsa wielen erop gezet zodat de andere banden om de nieuwe velgen kunnen

Afbldng1191.jpg

Oude vs nieuwe velgen

17042010017.jpg

Uit de stalling gister, nieuwe wiielen eronder

En meteen weer starten, liep meteen goed! Thuis wel ff carb weer afgesteld (garage had 'm te arm afgesteld) en ontsteking op tijd gezet, loopt nu weer mooi.

Had via forumgenoot 2 einddemper en een middendemper gekocht, die heb ik er vandaag onder gezet. hele middag wezen wrikken, hameren en slaan maar het is gelukt

en hier het eindresultaat, auto is nog wel vies (de Vectra is wel schoon)

18042010022.jpg

18042010024.jpg

Volgende week ga ik naar het schadebedrijf om de schade te bespreken en eind deze maand wordt 'ie gedeeltelijk gespoten king:

Einde van deze maand gaat de auto naar de spuiter!

Van de winter was er iemand tegenaan gereden, maar da's netjes uitbetaald. Van dat geld wilde ik eerst de schade fixen maar het schadebedrijf zei dat ik beter eerst het dak kan laten doen (ivm roest rond de sponningen). Begin mei wordt het hele dak overgespoten, ramen eruit, sponningen gefixt en nieuwe chrome randen :thumbup:thumbup

sponningen fixen, kun je daar wat meer over vertellen?

bij mijn zij-raampjes ontdekte ik ook crispy stukjes...

Ja de roest zit nu langs de rubbers

zodra de ramen eruit zijn (doet spuiter allemaal) dan kan ik pas zeggen hoe de staat is

Ik ben hetzelfde van plan (alleen de achter ruitjes). Ben benieuwd hoe het er bij jouw uitziet. Ik zal ook even foto's in mijn topic zetten als ik zo ver ben.

De Manta staat bij de spuiter

Het hele dak wordt gespoten, ruiten eruit, nieuwe sierlijsten erin en de sponningen weer helemaal strak.

Van de onderstaande plekken ben ik dus verlost over 2 weken.

29042010035.jpg

29042010036.jpg

29042010034.jpg

29042010037.jpg

komende week fiets ik nog een keer langs om de sponningen te bekijken, ben beniewd

Ik dacht al een manta gezien te hebben bij velbo.

Komt weer helemaal goed zo :thumbup

Grtn Patrick

Terug
Naar boven