• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Sterkste CIH

rallyrijders (Berlandy, Gromoller) die met Gerent motoren rijden, gaan over het algemeen verschrikkelijk hard, dat zegt genoeg over de tuner, (en de rijder natuurlijk)

rallyrijders (Berlandy, Gromoller) die met Gerent motoren rijden, gaan over het algemeen verschrikkelijk hard, dat zegt genoeg over de tuner, (en de rijder natuurlijk)

Ik denk dat met een 16v kop en gasklephuizen dat bereikbaar moet zijn.

Maar moet je eens nagaan wat een werk en tijd er in het inkorten van een 24v kop zit...

Ik denk dat met een 16v kop en gasklephuizen dat bereikbaar moet zijn.

Maar moet je eens nagaan wat een werk en tijd er in het inkorten van een 24v kop zit...

Dat is meer een klusje voor Risse zo'n 24V kop inkorten.

Of een 400 motor vinden en die snel maken, in "rundstrecken" uitvoering kunnen ze dik door de 300 pk leveren!

Dat is meer een klusje voor Risse zo'n 24V kop inkorten.

Of een 400 motor vinden en die snel maken, in "rundstrecken" uitvoering kunnen ze dik door de 300 pk leveren!

Ik ga mijn 2.4 voor "nood" opknappen, er zit een ratel in en hij rookt erg....... Ik heb een zo goed als complete 16v liggen om in te bouwen, maar ik begin de laatste tijd wel te twijfelen om de 2.4 te houden, en die te tunen. Ik hoef toch niet meer dan 200 pk, en dat is wel te doen. Maar de 16v is ook erg lekker.....lastig

Ik ga mijn 2.4 voor "nood" opknappen, er zit een ratel in en hij rookt erg....... Ik heb een zo goed als complete 16v liggen om in te bouwen, maar ik begin de laatste tijd wel te twijfelen om de 2.4 te houden, en die te tunen. Ik hoef toch niet meer dan 200 pk, en dat is wel te doen. Maar de 16v is ook erg lekker.....lastig

200 pk uit en 2.4 halen met, om het maar even oneerbiedig te zetten, 'huis-tuin-en-keuken' - tuning, is volgens mij zeer lastig.

Ik denk dat je hiervoor toch je blok naar een speciaal bedrijf mag brengen die er lustig met de vreesmachien op losgaan, en daarna tunigs onderdelen erin steken, speciale inspuit computer, etc etc etc kortom -> $$$$$$

De meeste halen zo'n 150-160 pk uit zo'n ding met de voor de hand liggende middelen dacht ik..

200 pk uit en 2.4 halen met, om het maar even oneerbiedig te zetten, 'huis-tuin-en-keuken' - tuning, is volgens mij zeer lastig.

Ik denk dat je hiervoor toch je blok naar een speciaal bedrijf mag brengen die er lustig met de vreesmachien op losgaan, en daarna tunigs onderdelen erin steken, speciale inspuit computer, etc etc etc kortom -> $$$$$$

De meeste halen zo'n 150-160 pk uit zo'n ding met de voor de hand liggende middelen dacht ik..

Als ik met de 2.4 verder zou gaan, dan laat ik ook alles doen wat ik niet zelf kan. Tot dan doe ik nu eerst alle lagers, kop, én de zuigerveren.

Én ja, het tunen gaat een vermogen kosten.

Terug
Naar boven