• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Stoelen vervangen

Raymon830

Post weinig
Beste mede forummers,

ik heb corsa b gekocht tijdje terug al maar er zatten kaddet recaro stoelen achterbank en al.

Stoelen zijn veel te breed voor in de corsa en zijn te hoog. (lees ik ben 1.95 en heb 2cm ruimte over bij een hobbel heb ik mijn hoofd in het dak zitten)

Nu heb ik een compleet gsi intrieur gekocht maar wil de stoelen vervangen.

Wat is de beste manier om dit te doen waar moet je rekening mee houden.

Heb dit nog nooit gedaan dus vandaar.

achterzijde van de rails zitten 2 bouten.

deze los en dan kan je de stoel naar achter schuiven en eruit tillen.

achterbank. zittingen; borg pennetjes los halen, en je kan e er uit halen.

dan de bank leunig los schroeven. onderaan, (eerst omklappen en achter bekleding los halen.

Willem

gwoon kijken dan gaat het vanzelf kan maar op 1 manier maar pas op met de gordelspanner dat je die wel ff met sleuteltje vast zet :thumbup

neej, stoelen zitten bijzonder goed vast...

en ja welke opel rijder heeft GEEN Torkx doppies, alles zit ermee vast.

Willem

sleuteltje hangt aan de stoelframe hijs rood hangt met draadje eraan zit onder de plastic kapje wat naast je stoel zit als je die nii gebruikt dan klapt je gordelspanner anders ff op sloop halen tis een klein rood plastic sleuteltje

als je in de buurt woon kan je wel langskomen heb ze in de kelder liggen me gordelspanners kan ik je wel ff helpen heb ze vaak zat eruit gehaald

geen probleem trek zo je hele interrieur eruit zo gepiept :thumbup

Binnenkant2.jpg

Binnenkant3.jpg

Binnenkant5.jpg

zit nu te kijken naar jouw foto's bij jou zitten die railen los bij mij zitten ze vast op de stoelen

heb trouwens die rooie sleuteltjes gevonden

Ja dat snap ik

ben vandaag begonnen maar bij de middentunnel zitten van de haken waar de originele aan vast zit nou komt het probleem KRIJG HET GVD NIET LOS

Zelf met mijn dik 100 kilo krijg ik de stoel niet van zijn plek hij blijft vastzitten nou komt er ook nog wat anders bij de stoel die er in zat krijg ik er ook niet meer in die is op meerdere punten afgebroken hoe kan ik dit het beste doen.

zover ik me nog kan herrineren zijn het 2 bouten :hmmz

en dan de stoel naar voren en kantelen :hmmz

je kan ook eerst je stoel naar achteren schuiven en dan kan hij uit de haken

weet niet waar je woon maar tis best simpel tenzij ze er aan gezeten hebben ik kan dat niet zien vanaf hier

2 bouten aan de achterzijde in de rails, stoel optillen aan achterzijde en naar achter schuiven..

willem

nee kantelen naar voren gaat juist dat is juist het problem hij aan die haak vast zitten die bij het dashboard zit krijg hem totaal niet naar forum zelfs met een vuist slaan niet

woon in zoetermeer naast den haag

heb de oude stoel er nu zo uitgesloopt dat er alleen nog een rail zit krijg hem er niet verder af die rail de vorige eigenaar heeft nogal lopen beunen

wim naar achter schuiven gaat juist niet er zit juist een haak in die naar voren wijst zoals een soort weer haak die naar de voorkant wijst en daar klemt ie voor mee vast op de stoelen die ik via mp heb gekocht heeft ie ook twee openingen maar krijgt het gewoon niet voor elkaar

zaten de bouten niet achter dan??

Je moet de bouten losdraaien die tevoorschijn komen als de stoel helemaal naar voren staat.

deze bouten zitten door de stoelrails in de bodem van de auto geschroefd..

Willem

Terug
Naar boven