• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Stomdronken Pool vergeet te remmen

origineel gepost door Roelof

Fantastisch die open grenzen en Nederland bekend om hun multiculturele samenleving staat erom bekend om voor alles en iedereen open te staan. De boeren hier zijn te gierig om normale Nederlanse werkelozen/werknemers in dienst te nemen en halen het liefst een hardwerkende Pool uit het Oostblok. Je geeft ze een voor Nederlandse begrippen een hongerlool en een caravan achter in het bollenveld en door gebrek aan opgaan in de samenleving zuipen ze zich geheel eenzaam helemaal lam.

die 'normale' nederlandse werklozen vinden zichzelf vaak te goed om sommige banen uit te oefenen. en aangezien dat werk toch moet gebeuren komen daar polen voor naar nederland. dus ik vind het zo verkeerd nog niet.

we hebben hier ook een stel polen gehad met de bouw van de nieuwe kippen schuur. ze werken gigantisch hard, lusten graag een blik bier savonds, maarja wij zelf ook wel:P

het was werk dat niet iedereen wil doen, maar zij zijn niet te beroerd om het te doen:thumbup

gewoon eruit pleuren.wat er al gezegd word ze rijden stom dronken naar en van het werk.en ze pikken ook nog een sbanen ag van onze werk zoekende nederlanders.omdat die kut polen zo goedkoop zijn en soms nog wel een kut werk afleveren.gewoon grenzen dicht voor die kut polen bulgaren en dat soort landen.dan blijft er ook nog gewoon werk voor onze nederlanders.want je zal een pool echt niet zien werken in de schoonmaak o.id.en de nederlanders die papieren hebben voor een geschikte baan die kan papier prikken ofzo.

origineel gepost door Christian-tsx

origineel gepost door Roelof

Fantastisch die open grenzen en Nederland bekend om hun multiculturele samenleving staat erom bekend om voor alles en iedereen open te staan. De boeren hier zijn te gierig om normale Nederlanse werkelozen/werknemers in dienst te nemen en halen het liefst een hardwerkende Pool uit het Oostblok. Je geeft ze een voor Nederlandse begrippen een hongerlool en een caravan achter in het bollenveld en door gebrek aan opgaan in de samenleving zuipen ze zich geheel eenzaam helemaal lam.

die 'normale' nederlandse werklozen vinden zichzelf vaak te goed om sommige banen uit te oefenen. en aangezien dat werk toch moet gebeuren komen daar polen voor naar nederland. dus ik vind het zo verkeerd nog niet.

we hebben hier ook een stel polen gehad met de bouw van de nieuwe kippen schuur. ze werken gigantisch hard, lusten graag een blik bier savonds, maarja wij zelf ook wel:P

het was werk dat niet iedereen wil doen, maar zij zijn niet te beroerd om het te doen:thumbup

De 'normale' Nederlandse werklozen zijn ook te goed om voor zulke hongerloontjes te werken. Gaat echt niet om de werkzaamheden hoor! Zijn genoeg Nederlandse vuilnismannen en putjes scheppers.:vertag

In Polen is een euro veel meer waard, dus hebben die Polen nog behoorlijke koopkracht met zo'n hongerloontje. Als je 1 op 1 een Nederlandse werkloze dat zelfde loon geeft dan kan hij er nog geen droog brood van vreten!:fy1

Betaal salaris naar ratio van de hier geldende prijzen en dan werkt een Nederlander ook hard.:thumbup

De overheid moet het gewoon heel onaantrekkelijk maken om Polen aan te nemen door veel meer loonbelasting te heffen of iets dergelijks. Immers nemen ze niet alleen arbeidsplaatsen in, ook het geld wat ze verdienen geven ze in Polen weer uit.

origineel gepost door geert666

iedereen verdient aan die polen, uitzendburo s, kamerverhuurders,

daarom zijn die hier, en blijven die hier!

Ik verdien er geen moer aan hoor! Boven aan de ladder wordt er zeker een hoop aan verdient, onder aan de ladder is er alleen maar verlies.:vertag

Ik kan er over meepraten.

Ik zit ook al vanaf februari thuis.

Je solliciteert je suf, maar die *^##!^ werkgevers zijn nog te beroerd om wat terug te laten horen,enkelen daargelaten.

Gemiddeld van de 50 sollicitaties later er 5 of 6 wat terug horen.

Heel demotiverend!

en het is heel simpel,als je dat bierzuipende poolse tuig eruit dondert dan heb je een win win situatie,immers,er komt weer werk bij voor de hollanders,dus de werkeloosheid daalt,de uitgaven voor uitkeringen dalen en het verdiende geld wordt in nederland uitgegeven,en niet in Polen.

Ook zullen de woninginbraken waarschijnlijk wel verminderen want zat van dat spul klust in de nacht ook nog wel bij (hoe vaak lees je niet dat er inbrekers gepakt zijn en dat het Polen,Bunlgaren Hongaren enzovoort zijn.

Plus dat dan al die huizen die thans volgestopt zitten met Polen ook weer vrijkomen dus de woningnood zal ook dalen (om maar niet te beginnen over het parkeren,de straat hier staat vol met Poolse wagens,en echt geen ouwe rotzooi (Astra G coupé,Mercedes W203 ,BMW 7 serie vanaf 2003,Audi A6 vanaf 2004 Golf 5)!

origineel gepost door asconahobbyist

Ook zullen de woninginbraken waarschijnlijk wel verminderen want zat van dat spul klust in de nacht ook nog wel bij (hoe vaak lees je niet dat er inbrekers gepakt zijn en dat het Polen,Bunlgaren Hongaren enzovoort zijn.

Was niet zo lang geleden nog op TV, dat is gewoon georganiseerde misdaad. Er rijden elk weekend een zooitje van dat tuig met een busje deze kant op om op rooftocht te gaan. Afgeladen met gestolen goederen van diverse kraakjes rijden ze terug!:swear

origineel gepost door Vinci

origineel gepost door geert666

iedereen verdient aan die polen, uitzendburo s, kamerverhuurders,

daarom zijn die hier, en blijven die hier!

Ik verdien er geen moer aan hoor! Boven aan de ladder wordt er zeker een hoop aan verdient, onder aan de ladder is er alleen maar verlies.:vertag

Ja dat bedoelde ik eigenlijk, al die mensen die r geen last van ondervinden, die verdienen eraan, en wij hebben de ellende.

En met die mensen die hierheen komen om in te breken, dat klopt 100% maar dat zijn niet alleen perse polen, maar roemenen bulgaren, etc die komen allemaal hierheen.

Hier is het goed politie mag niet slaan en je zit hooguit een paar weken , en je krijgt eten in de bajes.

Werk zoekende eerlijke Nederlanders...... Hoe vaak ik al van die werk zoekende eerlijke Nederlanders bij mij aan het werk heb gehad, en dat die halverwege naar huis gaan omdat het werk te min voor ze is.... Dus dikke vinger voor die teksten. Verplichten om te werken waar dan ook gaat ook niet echt werken. Dan moet dat persoon misschien eerst 2 uur rijden naar het werk, 8uur werken en dan weer naar huis. Als dat persoon dat zoveel keer per week moet doen, heeft hij geen tijd meer om een passende baan te vinden. Het probleem is gewoon dat er teveel mensen op deze kut planeet zitten.

Vuilnisman schijnt helemaal niet zo verkeerd te betalen trouwens.

Bij mij in de gemeente hebben ze de afgelopen 6 maanden de ongevallen met elkaar vergeleken, en 70% van de ongelukken waren door polen. 2 aanrijdingen met dodelijke afloop, bij 1 van die 2 was GEEN alcohol ter sprake maar wel oververmoeidheid. Die knakker kwam net terug UIT polen.

origineel gepost door champo

Ja, dat bedoel ik nou precies... Daarom is het toch best een goede baan en zie er mensen werken van allerlei culturen, ook Nederlanders. :vertag

Zo werkt het gewoon, als werk genoeg oplevert dan is een werknemer tevreden. Dan blijkt dat ook nederlanders genoegen nemen met klote werk.:thumbup

origineel gepost door stillekracht

origineel gepost door sjouke

ja ho even ... dan moet je ook de gewone NL vertegenwoordigertjes niet uit poetsen die rijden dan misschien niet dronken maar wel ontiegelijk aso

dus als je zo begint kun je beter gewoon helemaal thuis blijven want dan is het nergens veilig ;) (sadly)

aso's zijn er overal, maar je hoort steeds vaker dat er bij de pool drank in het spel zit............ aso's denken nog helder, en kunnen reageren en beslissingen nemen. dronken polen niet.

point taken :thumbup

als de staat jou betaalt zodat je gewoon kunt eten en onderdak hebt dan mag je daar wel wat voor terug doen.

en als je het werk te min vind dan is dat jammer,want met lekker thuis zitten red je het ook niet.

als je echt wil werken vind je wel iets.

ook daar moet de overheid in bijspringen.

maar die gasten die lekker thuis zitten,af en toe zwart bijklussen en nergens zin in hebben die moet je aanpakken!!

ken er genoeg die 's avonds in de pillen zitten,overdag op bed liggen,een uitkering trekken,een dikke auto hebben,allerlei luxe en altijd cash geld in huis hebben.

en jij lekker om 6 uur 's ochtends de deur uit om je brood te verdienen (waar niks mis mee is) , dat is te krom voor woorden

Ik wil ook niet alle werkelozen over 1 kam scheren maar ik heb 4 jaar in het centrum van A'dam gewerkt en als je even buiten de deur ging eten moest je een paar van die daklozen te woord steen, in 1 hand een halve liter blik bier bij de Lidl vandaan en de andere hand opgeheven voor 2.50 voor de overnachting.... yeah right....

En dan vraag je je wel eens af waar het mis gegaan is en wat die lui hun bezielt om zo te leven en niet iets beters van hun leven te maken. Ook op WUZ.nl kan je de nodige verhalen vinden waarom mensen nog zouden werken als ze een kleine 1000 euro per maand ontvangen en daarbovenop allerlei subsidies krijgen en zo best wel een vrij standaard loon bij elkaar vergaren zonder er iets voor te doen en dus de vraag stellen waarom uberhaupt te gaan werken.

Nee, er zijn er genoeg die niet willen ipv. kunnen en zo lang die Polen geheel zwart en illegaal hier dat soort werk willen doen en bedrijven ze op die basis ook laten werken is er niets tegen te doen dat die ui hier hele zomers op een bollenbedrijf zitten.

Mja schiet me een verhaal binnen. Ik had ooit een Pool die nogal beschonken overkwam bij me in de winkel, met de vraag of ie z'n telefoon mocht opladen en waar de supermarkt zat....nah goed, of de telefoon even mocht blijven liggen. Ik vond het prima, loopt naar een muur met stopcontact, en stopt zo de lader erin, laat hem liggen midden in de winkel, laat z'n koffer staan en weg was ie. :hmmz Affijn, ik koffer effe aan de kant gezet en telefoon onder de balie gelegd want daar is ook een stopcontact, zou lullig zijn als ze um jatten....

Maar het werd, half 4, half 5, half 6, kwart voor 6, geen pool en 6 uur gingen we dicht. Centrumbewaking maar eens bellen....hadden ze een pool gevonden die met de broek op z'n enkels en een blik euroshopper bier door 't centrum liep, ik verteld dat ik nog een koffer en een telefoon had liggen. Kwamen ze aan met die vent. Hij was z'n shirt kwijt, strontlazerus. Koffer mee, telefoon mee. En ik was zijn beste vriend, hij wou me omhelzen, en de hele tijd lallen, 'this is the best country, holland good!!!'

Affijn pool naar buiten begeleid.

Fiets ik even later naar huis, zit ie midden op 't fietspad op 'n koffer, motoragent erbij die hem ook al in de smiezen had. Roept ie, eey, my friend!! en terwijl ie mij nakijkt flikkert ie van z'n koffer af. :D

Mja zo kan ik er nog wel om lachen, maar het erge is dat dat soort malloten dus zo in een 'Otto' busje of rotte FSO stappen en wegrijden alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Werk zoekende eerlijke Nederlanders...... Hoe vaak ik al van die werk zoekende eerlijke Nederlanders bij mij aan het werk heb gehad, en dat die halverwege naar huis gaan omdat het werk te min voor ze is.... Dus dikke vinger voor die teksten. Verplichten om te werken waar dan ook gaat ook niet echt werken. Dan moet dat persoon misschien eerst 2 uur rijden naar het werk, 8uur werken en dan weer naar huis. Als dat persoon dat zoveel keer per week moet doen, heeft hij geen tijd meer om een passende baan te vinden. Het probleem is gewoon dat er teveel mensen op deze kut planeet zitten.

In de Gemeente Baarn verdient een vuilnisman 2300 euro. Voor een 36 uurige werkweek Werk je b.v. bij sita dan verdien je 2170 euro. Je word dan betaald volgens het C.A.O. beroepsgoederenvervoer. En je werkt dan 40 uur.

origineel gepost door egje

In de Gemeente Baarn verdient een vuilnisman 2300 euro. Voor een 36 uurige werkweek Werk je b.v. bij sita dan verdien je 2170 euro. Je word dan betaald volgens het C.A.O. beroepsgoederenvervoer. En je werkt dan 40 uur.

Neem aan bruto?

Mja dan nog, is toch een goeie baan, goed je verdiend geen tonnen maar geloof me ik krijg echt niet heel veel meer dan dat hoor.

Maar even om aan te halen wat Champo zegt, mijn ervaring met Nederlandse, vooral jonge medewerkers is dat er echt een hoop zijn die gewoon eens een goeie schop onder hun reet moeten krijgen. Ik krijg wel es van dat gajes binnengeschoven als stagiar en als je ze dan de oren wast omdat ze voor de 3e keer 5 minuten te laat zijn dan ben je te streng...!!

Wat is dat dan voor mentaliteit, je moet gewoon op tijd zijn. Is echt geen lolletje, sommige moet je bijna psychologisch breken om ze de ogen te openen en in te laten zien hoe de wereld in elkaar steekt en zij echt onderaan de ladder staan. Ik wil die jongens dolgraag wat leren maar de helft boeit het niet, of ik ben de gehele stage bezig met eerst een fucking basisopvoeding door te voeren. Shirt in je broek, geen kauwgom, niet sms-en of privé bellen op de werkvloer, goeiedag -morgen zeggen als er iemand binnenkomt, op tijd komen.

Voel me soms net een kleuterbegeleider. Maar dat is omdat die pubertjes tegenwoordig alles mogen en geen weerwoord gewend zijn, opvoeding hebben ze niet gehad en het onderwijs is onder de maat, zeg je ze de waarheid zitten ze te janken of je krijgt een grote bek. :puke Nee met Nederland gaat het goed hoor.....:sleeping

Ik lul mischien als een oude vent maar ik ben zelf pas 28 en moet nu al concluderen dat dat vroeger (10-12 jaar terug toen ik stagair was) echt anders ging.

origineel gepost door Vinci

origineel gepost door egje

Neem aan bruto?

Ja.:thumbup

Terug
Naar boven