• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

stop-/startsysteem werkt niet (meer)

Denk dat ik de volgende in de rij ben met een niet meer werkend start-stop systeem. Grandland is nu 6 maanden oud en bij stilstand knippert het groene start-stop lampje in het dashboard drie keer. Maar motor blijft gewoon lopen. Heb de lijst met criteria doorgelopen waardoor het systeem niet zou werken. Maar kan niet herleiden waardoor deze werking zou worden belemmerd. Vandaag een rit van 200 km gemaakt waardoor de accu toch voldoende opgeladen zou moeten zijn. Komende week de garage maar eens bellen...

Beste mede-GL-rijders,

Voor mijn vakantie ben ik nogmaals naar mijn garage gegaan om de 'ladingstoestand' van mijn accu nogmaals te laten meten: deze was nog steeds onder de gestelde 75% voor het in werking treden van het stop/start systeem. Ze vonden dit erg vreemd en stelde voor om de auto een nachtje daar te houden, de accu volledig onder lading te zetten en de accu-sensor te resetten. De volgende ochtend werd ik al gebeld, het had niet het gewenste resultaat opgeleverd. Ze zouden (op kosten van Opel) een nieuwe accu plaatsen om te kijken of het daar aan zou liggen. En ja . . . Nadat de monteur het systeem een aantal keer getest had, mocht ik hem weer meenemen. Dit was half juli en tot nog toe werkt mijn stop-/start systeem weer zoals het hoort (mits voldaan wordt aan de standaard voorwaarden).

Ze hadden dit nog nooit meegemaakt (ahum . . .) en ik was daar de eerste met een GL die een nieuwe accu kreeg. Mogelijk dat dit ook het probleem bij andere kan zijn.

Hallo,

Ook ik heb problemen met mijn s/s systeem, werkt bij mij niet, wordt door Opel al 10 maanden aan het lijntje gehouden iedere keer iets anders,korte stukjes rijden zou nu de oorzaak zijn maar ook na een rit op en neer naar Spanje werkte het niet ( korte stukjes ??? ) Het werkt even na nieuwe accu of na opladen in garage daarna niet meer. Ik denk dat het een andere oorzaak is, het systeem moet toch ooit werken??

Zijn er meer mensen met zelfde ervaring ??

Mijn Grandland X is een 1.2 Automaat Innovation

Ik heb dan precies toch heel veel veluk met mijn grandland innovation 1.2 automaat, op een krakende armsteun na, wat is opgelost, Ben ik zeer tevreden

Hoi Shotterke1963, wat hebben ze aan jouw armsteun dan gedaan dat die niet meer kraakt? Ik zit nog altijd met het zelfde probleem. (misschien is deze vraag wel off topic B-) )

Ook bij mij een haperend s/s systeem. Zou aan de accu laadspanning liggen. :-(

Rit van 294 km gehad, echter geen s/s waargenomen.

En 2 dagen later met stukje van 6 km , werkt het ineens een dag... :praying:

Rara.....

Toch maar een keer de garage bellen..Las ook iets van oliepeil ophogen tot aan maximum.

Hallo,

al geruime tijd werkt mijn S/S systeem niet.
Auto is voor controle bij garage geweest, laadspanning zou te laag zijn, accu bijgeladen maar geen resultaat!!

Had al zo’n onderbuik gevoel. Ze willen ook geen nieuwe accu proberen, ondanks dat de auto nog fabrieksgarantie heeft.

Iemand een oplossing voor mij??? :help:

Alvast bedankt !! :good:

Vreemd dat ze geen nieuw accu plaatsen, bij mij was dit dé oplossing voor het haperende S/S systeem. Bij mij is ook van alles geprobeerd, maar uiteindelijk heeft een nieuwe accu het probleem opgelost. Zolang de auto nog fabrieksgarantie heeft, kost het de dealer niets en kunnen ze het verhalen op Opel Nederland. Ik zou ze er nog eens op aanspreken . . . .

Ook bij mij werkt het start/stop systeem niet meer. Het is een handgeschakelde glx innovation van febr. 2019.

Op het display knippert het symbool 3x en verdwijnt dan. Verder gebeurt er niets.

Is er een glx rijder die dit bekend voorkomt?

Super André, hopelijk gaat het net als bij mij helpen.

@Lekokdoor

Dat knipperen van het lampje doet het waarschijnlijk bij iedereen waar het s/s systeem niet meer werkt. Het systeem had op dat moment in werking moeten treden.

Heeft te maken met de temperatuur.

Als het te koud buiten is, dan werkt de s/s niet.

heb mijn auto nu 3 weken. En dat is de oorzaak

[quote quote=18370423]Heeft te maken met de temperatuur. Als het te koud buiten is, dan werkt de s/s niet. heb mijn auto nu 3 weken. En dat is de oorzaak

[/quote]

Daar ben ik helemaal niet van overtuigd. Als ik wegrij heb ik binnen de 800 meter verkeerslichten. De auto staat steeds in een garage weg van het huis waar het ook erg koud wordt. Aan die verkeerslichten valt hij ene keer wel uit en andere keer niet wanneer ik elke dag s'morgens op het zelfde moment vertrek. Dit bij temperaturen van 2 tot 3 graden geobserveerd.

Het systeem is onvoorspelbaar. Soms na honderden kilometer aan één stuk treedt de start stop ook niet in werking. Als ik dan de auto in neutraal zet en gewoon de koppeling nog eens induw dan valt ie wel uit. Tussen stop en niet uitvallen en koppeling en wel uitvallen zitten enkele seconden. En nee,ik trap niet te vroeg de koppeling in. Ik wacht steeds tot indicatielampje uitgeknippert is om dit extra te doen.

Komende donderdag ga ik daarvoor en voor nog enkele andere zaken naar de dealer

In mijn vorige auto (Peugeot) heeft het welgeteld 1x gewerkt in de 1,5 jaar dat ik erin gereden heb. De keer dat het wel werkte was na ongeveer 5 km rijden, bij een buitentemp van 38 graden. Airco vol aan...

Ook bij Peugeot een bekend probleem, oorzaak: de accu.

Rijd nu tijdelijk een BMW en daarbij werkt s/s ALTIJD. Ongeacht korte stukjes, airco, verwarming, stuurverwarming, vorst etc.

Lijkt me te zot voor woorden dat bij Opel het s/s systeem alleen werkt onder zeer optimale omstandigheden. (Die dus zelden tot nooit van toepassing zijn).

Levering van mijn GLX staat gepland voor januari, dus kan daar nog niets over zeggen

<p style="text-align: left;">Aangezien mijn S/S vaak niet werkte, heb ik de dealer gevraagd de accounts gaan vervangen. Ook omdat er nog garantie op zat.
De dealer heeft er een nieuwe accu ingezet en het probleem heeft zich niet meer voorgedaan !!</p>
Erg blij mee....

:good:

Dus een ieder met dit probleem:

Ga de accu vervangen !!

Vaak is het dé oplossing !

Hoe krijgen jullie het voor elkaar om start/stop automatisch inactief te krijgen? Ik vind het vreselijk icm diesel en automaat en eerste wat ik doe als ik wegrij is de start/stop deactiveren met de schakelaar op middenconsole. Ik zou het prima vinden als ie helemaal niet meer werkt scheelt weer een handeling...

Beste GLX rijders,

Na het plaatsen van een nieuw accu vorig jaar heeft het S/S systeem weer gewerkt bij mij, voor een aantal maanden. Toen kwam de winter en dan weet je dat er niet voldaan wordt aan de minimale temperatuur, dus slaat de motor niet automatisch af. Maar na de winter weer het zelfde probleem . . . het werkt weer niet. Terug naar de garage, constateren ze een probleem met het relais. Relais vervangen, systeem werkt weer . . . . voor een week. Auto weer terug, laadtoestand te laag. Auto een dag kwijt, contact met Opel Nederland, nieuwe software geladen voor het S/S systeem, accu 3 uur onder spanning gezet, systeem werkt weer . . . . voor een week. Ik word hier zo moedeloos en boos van. Waarom kunnen ze bij Opel (of beter gezegd PSA) deze sh*@#t niet oplossen.

Terug
Naar boven