• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Tankstation van invloed op verbruik?

Bij De meeuw in rilland tank ik ook altijd als ik in het weekend van zeeland kom. En voor de rest tank ik ook veel bij peeraer ( een pin&go pomp) en soms hier in schinveld bij de avia( sinds deze week luk oil) maar als het even kan tank ik bij bp! :angel

@EdGSI wrote:Ik tank sinds dat ik de nieuwe gereviseerde motor heb ALLEEN maar Super 98 in België (Maasmechelen). Daar kost hij maar 1.52€ :thumb

Wat wil je nog meer? :jerry

Mogen we dan ook weten in welk benzine station daar?

Ps: boeiend is ook eens de Lpg onder de loep te nemen ...daar is er héél véél verschil in !!!

Mvg Maks

Ik probeer ook altijd bij de Shell te tanken, lukt niet altijd toch. Maar bij de TinQ zal ik nooit tanken.

@maks wrote:@EdGSI wrote:Ik tank sinds dat ik de nieuwe gereviseerde motor heb ALLEEN maar Super 98 in België (Maasmechelen). Daar kost hij maar 1.52€ :thumb

Ps: boeiend is ook eens de Lpg onder de loep te nemen ...daar is er héél véél verschil in !!!

Mvg Maks

Oh ? is dat zo ?

Valt mee hoor, mn rechtervoet, die is soms wel wat zwaar :jerry

Rik ;)

Ik tank al jaren een Combinatie van Shell express en Tango.

ook in Duitsland al meerdere malen getest, haal geen ene donder uit op de prestaties van de auto... en het verbruik...

tinq is hier altijd de duurste, en heel af en toe pak ik eens een Firezone..

nooit echt verschil gemerkt met al mijn auto's niet..

enig voordeel van de Tango hier is, dat je gewoon Super+ 98 kan krijgen.

Willem

@iquick wrote:Ik heb dit een keer bijgehouden, met Shell maak ik met een halve tank 600 km. Met Tango maak ik 450km even afgerond allemaal. Scheelt toch 150km. Ik tank dus liever bij Shell of BP.

Galaxy Nexus Tapatalk

Als dit daadwerkelijk zo zou zijn, dat kreeg je een heel andere reclame van Shell.

Ik vind het maar een apart verhaal...

Hier in Roermond is een brandstofopslag waar de tankwagens gevuld worden. En ze staan allemaal aan de zelfde vulslang!

Dus Q8, Texaco, Shell, BP, en zelfs de witte pompen, alles aan dezelfde vulslang!!!

Gezien met eigen ogen.

Dat er verschil in de brandstof zit, helemaal mee eens. Maar kan zijn dat elk merk na het vullen van de tankwagen nog een additief erbij gooit waardoor de kwaliteit (of klopvastheid) verbeterd wordt (en deze zal heel goed per merk kunnen verschillen)

@flw wrote:@iquick wrote:Ik heb dit een keer bijgehouden, met Shell maak ik met een halve tank 600 km. Met Tango maak ik 450km even afgerond allemaal. Scheelt toch 150km. Ik tank dus liever bij Shell of BP.

Galaxy Nexus Tapatalk

Als dit daadwerkelijk zo zou zijn, dat kreeg je een heel andere reclame van Shell.

Dat zal best kunnen maar ik maak meer km met Shell dan Tango, heb dit ook gemeten. En gister heeft mn pa Firezone getankt, deze was 1.389. Kijken hoeveel km ik hiermee ga maken. Momenteel kan ik nog 400km gaan waarvan er al 100 is gemaakt. Voorkeur gaat altijd bij mij uit naar Shell Express omdat deze vaak ook goedkoop zijn.

Galaxy Nexus Tapatalk

Shell Express is alleen de zelfde zooi als andere goeiekope pompen...

Ik tank het regelmatig, ik rijdt geen streep verder.

Bij ons op de zaak word de Pomp gevuld met allerlij soorten diesel, wat er maar te krijgen is en wettelijk is toegestaan voor gebruik op de openbae weg in gekentekende voertuigen.

De ene keer staat er een Shell wagen, de andere keer een BP wagen, dan weer een merkloos apparaat, laatste zelfs een Q8 truck

Word altijd bij 1 leverancier besteld.

Laatst stond een tankwagen gewoon BP Ultimate weg te pompen in de tank!!!

Zelf daar reed mijn Truck niet zuiniger op...

Willem

@marijnl1988 wrote:Shell en texaco zijn het grootste

Benzinestation s kopen losse vaten ruwe olie

Shell heeft zijn eigen boorplatform s dus hun hebben zelf een eigen productie

Texaco en bp kopen van de platform s de 2e laag ruwe olie

Gulf total en esso en dat soort tankstation s kopen de 3e laag

Jan de croon en dat soort tankstation s kopen de laatste laag

Jullie weten vast en zeker dat rotzooi naar beneden zinkt

En de vatten blijven een langere tijd staan waardoor de juiste mengsel boven blijft in een vat en de slechte mengsel zakt naar beneden

Eehm bp en total hebben eigen platvorms bij aberdeen scotland

Maar indd de b merk is een mengel moes het is gewoon de restanten wat ze overhouden

@astranl wrote:@marijnl1988 wrote:Shell en texaco zijn het grootste

Benzinestation s kopen losse vaten ruwe olie

Shell heeft zijn eigen boorplatform s dus hun hebben zelf een eigen productie

Texaco en bp kopen van de platform s de 2e laag ruwe olie

Gulf total en esso en dat soort tankstation s kopen de 3e laag

Jan de croon en dat soort tankstation s kopen de laatste laag

Jullie weten vast en zeker dat rotzooi naar beneden zinkt

En de vatten blijven een langere tijd staan waardoor de juiste mengsel boven blijft in een vat en de slechte mengsel zakt naar beneden

Eehm bp en total hebben eigen platvorms bij aberdeen scotland

Maar indd de b merk is een mengel moes het is gewoon de restanten wat ze overhouden

Evenals exxonmobile in de golf van Mexico, en bp zit daar ook. (die ramp een paar jaar terug)

@wim-v6 wrote:Shell Express is alleen de zelfde zooi als andere goeiekope pompen...

Bij ons op de zaak word de Pomp gevuld met allerlij soorten diesel, wat er maar te krijgen is en wettelijk is toegestaan voor gebruik op de openbae weg in gekentekende voertuigen.

De ene keer staat er een Shell wagen, de andere keer een BP wagen, dan weer een merkloos apparaat, laatste zelfs een Q8 truck

Willem

Zo denk ik er ook over... het ligt puur hoe je rijd de ene keer en andere keer.. elke rit is verschillend met rijden.

Wil je echt zoiets testen??? zet de wagen 2u op de rollerbank met duren brandstof.. tank leeg pompen en vol gooien met goedkopen branstof en dan weer 2u laten draaien op 1 snelheid. :agent

Hallo,

Als ik alle verhalen zo lees, is het toch raar te horen, dat de 1 niets merkt, en de andere wel.

Het is wel waar dat alle benzines en diesels uit de zelfde tank komen.

Dat is waar, of er nou een tankwagen komt vullen van de Shell, BP, texaco, of witte pomp, het maakt allemaal niet uit.

Waar het verschil wel in zit, is het additief wat er wordt toegevoegd.

Bp gebruikt andere additieven, Shell ook, Texaco ook.

Dat bepaalt het verschil of je meer of minder rijd.

Ga het zelf maar proberen, ga naar een witte pomp en tank je auto.

Als die leeg is, ga dan naar bijvoorbeeld Shell, of BP en tank dezeflde liters.

Je zal zien dat meer km maakt, dit komt door het additief wat er is toegevoegd aan de benzine of de diesel.

Hoop dat dit helpt.

Mvgr,

Mattao

Ik tank praktisch altijd bij Shell met mijn zelfstandige tankkaart ,

mooi op factuur maandelijks om dit in te brengen in de boekhouding :)

@wim-v6 wrote:Shell Express is alleen de zelfde zooi als andere goeiekope pompen...

Willem

Met die Shell Express maak ik wel meer km's dan Tango. Niet alleen ik merk dat, vrienden van mij zijn zelfs gestopt met tanken bij de Tango. Alleen als het moet en geen ander keus is. Het is al dat extra toegevoegde spul dat verschil uitmaakt ook al komen ze van hetzelfde buis. Ik merk i.i.g. wel het verschil :lol:

Galaxy Nexus Tapatalk

@Mattao wrote:Hallo,

Als ik alle verhalen zo lees, is het toch raar te horen, dat de 1 niets merkt, en de andere wel.

Dat is waar, of er nou een tankwagen komt vullen van de Shell, BP, texaco, of witte pomp, het maakt allemaal niet uit.

Je zal zien dat meer km maakt, dit komt door het additief wat er is toegevoegd aan de benzine of de diesel.

Hoop dat dit helpt.

Mvgr,

Mattao

Duidelijk.

Dank je wel! Mogelijk dat de ene auto nog iets wat meer of minder reageert op een additief dan een andere auto.

Voortaan toch maar een paar cent per liter extra betalen en meer kilometers maken op die brandstof!

@Mattao wrote:Hallo,

Hoop dat dit helpt.

Mvgr,

Mattao

Dat is nu precies wat ik deze zomer meerder malen heb gedaan, bp of pin&go en bij maakte het geen verschil zowel in verbruik als prestatie.

Dus zou ik een dief van mijn eigen beurs zijn als ik bp zou tanken.

Verhalen die ik wel eens hoor dat die goedkope benzine slecht voor je kat is en de motor meer inwendig vervuild is ook lariekoek.

Vandaag apk gekeurd en 4 gassen test geen probleen, enkel een aantekening dat de banden te zacht stonden, dus we rijden gewoon weer door op pin&go .

@maks wrote:@EdGSI wrote:Ik tank sinds dat ik de nieuwe gereviseerde motor heb ALLEEN maar Super 98 in België (Maasmechelen). Daar kost hij maar 1.52€ :thumb

Mvg Maks

in maasmechelen staat de euro 95 toch alweer ruim 2 weken op 1.48.5,

Mijn bevindingen zijn dat alleen E10 die duitse zwik wel duidelijk onzuininger is!

ik tank altijd in belgie, ik rijd 625/650km op een tankje en daarvan het meeste binnendoor (en daarna gaat er 42 liter in) wat ik heel netjes vind voor me 1.2 16v

nu het kouder is word die iets onzuiniger maar das altijd in de winter!

@leen1 wrote:@Mattao wrote:Hallo,

Hoop dat dit helpt.

Mvgr,

Mattao

Dat is nu precies wat ik deze zomer meerder malen heb gedaan, bp of pin&go en bij maakte het geen verschil zowel in verbruik als prestatie.

Dus zou ik een dief van mijn eigen beurs zijn als ik bp zou tanken.

Verhalen die ik wel eens hoor dat die goedkope benzine slecht voor je kat is en de motor meer inwendig vervuild is ook lariekoek.

Vandaag apk gekeurd en 4 gassen test geen probleen, enkel een aantekening dat de banden te zacht stonden, dus we rijden gewoon weer door op pin&go .

APK ZEGT NIKS!!!!

Auto's met een redelijk dicht geslibde inlaat traject komt gewoon door de 4 gas test.

Mits het emissie bestrijdingssysteem goed werkt.

Zit met de V6 altijd tussen de 500 en 550kilmeter op een tank of ik nu bij Tango of Shell express, de ESSO in Zoetermeer, of Aral (D) tankt..

hij gaat ook niet harder of zachter rijden.

Willem

Terug
Naar boven