• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Taxatie/totallos en nu???

GREY ILLUSION

Post weleens wat
een paar jaar geleden,,reden ze mijn kadett (grey illusion) totallos...ik kreeg toen de volledige taxatie waarde terug van mijn kadett en mocht de auto behouden...vande week heeft een vriend van mij zijn astra g uit 1998 getaxeerd op 6500 totallos gereden,,,de verzekering wil hem maar 2500 uitkeren,omdat de velgen en audio nog intact waren,en moest afstand doen van de auto.....

in mijn ogen klopt dit verhaal niet....hij is alleen economisch totallos en niet zo als mijn kadett economisch en technisch.

de astra is makkelijk te repareren,maar ivm dashboard en airbag kom je op een bedrag van 9000 euro schade uit.

hij zou toch altijd 6500 moeten krijgen als hij afstand van de auto doet,,,of repareren tot 6500,,,of zit ik ernu naast??????

Als hij afstand moet doen van de gehele auto met audio en wielen zou hij idd 6500 moeten krijgen. Als de verzekering meent dat de wielen en audio 4500 euro opbrengen moeten ze dat zelf maar verkopen. :???:

Als hij afstand moet doen van de gehele auto met audio en wielen zou hij idd 6500 moeten krijgen. Als de verzekering meent dat de wielen en audio 4500 euro opbrengen moeten ze dat zelf maar verkopen. :???:

@giuliettaevo wrote:Als hij afstand moet doen van de gehele auto met audio en wielen zou hij idd 6500 moeten krijgen. Als de verzekering meent dat de wielen en audio 4500 euro opbrengen moeten ze dat zelf maar verkopen. :???:

ja dat vond ik ook...

expert hield voor audio en velgen 2000 euro aan,,,,dus kom ik op 4500 voor het voertuig,waarop expert zei,,,er is 1 jaar mee gereden en 20.000 km waarop de andere 2000 wegvalt...

in mijn ogen bullshit

@giuliettaevo wrote:Als hij afstand moet doen van de gehele auto met audio en wielen zou hij idd 6500 moeten krijgen. Als de verzekering meent dat de wielen en audio 4500 euro opbrengen moeten ze dat zelf maar verkopen. :???:

ja dat vond ik ook...

expert hield voor audio en velgen 2000 euro aan,,,,dus kom ik op 4500 voor het voertuig,waarop expert zei,,,er is 1 jaar mee gereden en 20.000 km waarop de andere 2000 wegvalt...

in mijn ogen bullshit

Heeft hij wel premie betaald naar taxatie waarde ?

Als je premie betaald naar dagwaarde dan keren ze nooit de taxatie waarde uit.

Je kan je rechtsbijstand inschakelen.

Heeft hij wel premie betaald naar taxatie waarde ?

dit is bullshit ze moeten gewoon dokken zoals 81supporter al zegt rechtsbijstand erbij halen

dit is diefstal en dit proberen verzekeringen vaak

dit is bullshit ze moeten gewoon dokken zoals 81supporter al zegt rechtsbijstand erbij halen

dit is diefstal en dit proberen verzekeringen vaak

@81supporter wrote:Heeft hij wel premie betaald naar taxatie waarde ?

er is premie betaalt naar taxatie waarde

@81supporter wrote:Heeft hij wel premie betaald naar taxatie waarde ?

@GREY ILLUSION wrote:@81supporter wrote:Heeft hij wel premie betaald naar taxatie waarde ?

Dan heb je recht op dat bedrag met een klein beetje afschrijving.

Gewoon dreigen met rechtsbijstand en een pokerface opzetten.

@GREY ILLUSION wrote:@81supporter wrote:Heeft hij wel premie betaald naar taxatie waarde ?

Dan heb je recht op dat bedrag met een klein beetje afschrijving.

Gewoon dreigen met rechtsbijstand en een pokerface opzetten.

Welke verzekeraar is dit? Dan weten we waar we NIET moeten zijn voor een

verzekering op basis van taxatie.

Welke verzekeraar is dit? Dan weten we waar we NIET moeten zijn voor een

verzekering op basis van taxatie.

nationale nederlanden

Pleuris zooi,,,,,die jong kreeg een hardaanval toen die de expert aan de telefoon had.

ik had meteen gezegt: hier ga ik niet mee akkoord....maar hij was zo geschrokken dat hij er geen woord meer uit kreeg.

nationale nederlanden

Pleuris zooi,,,,,die jong kreeg een hardaanval toen die de expert aan de telefoon had.

ik had meteen gezegt: hier ga ik niet mee akkoord....maar hij was zo geschrokken dat hij er geen woord meer uit kreeg.

Ik vind net dit op de website http://www.112schade.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn auto is total lloss verklaard. Wat krijg ik nu?

Dat ligt aan de dekking die u heeft. Wanneer u all-risk verzekerd bent en u heeft een nieuwe auto is het mogelijk dat u de nieuwwaarde vergoed krijgt. Meestal is dat binnen het eerste levensjaar van de auto. Daarna zal de maatschappij een vaste afschrijving hanteren voor de volgende 2 jaar.

Is een voertuig ouder dan 3 jaar dan zie je dat de maatschappij alleen maar de dagwaarde vergoed.

De dagwaarde zal door een schade-expert worden vastgesteld. Hij kijkt hierbij naar de staat van onderhoud, kilometrage en wat vergelijkbare modellen in de markt doen.

Een auto is total-loss wanneer de kosten voor het herstellen van de schade de dagwaarde overschrijden.

Wanneer een auto total loss verklaard is zal de expert voor het ?wrak ?een opkoper zoeken. De opkoper zal u dan een x-bedrag betalen voor het wrak en de maatschappij betaald het restant aan u uit.

De meeste maatschappijen willen niet dat u het wrak in uw bezit houd. Mocht u dit wel willen moet u dit nadrukkelijk aangeven.

Mocht uw auto verzekerd zijn op basis van vaste taxatie, die zie je veel bij oldtimerverzekeringen, dan krijgt u bij total-loss de getaxeerde waarde uitgekeerd. Dit is ongeacht de werkelijke waarde van het voertuig op het moment van de schade.

Een voorwaarde is wel dat het taxatierapport geldig moet zijn op het moment van de schade. Een rapport is meestal 3 jaar geldig.

Terug
Naar boven