• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

TE2800 Topic/pictures

origineel gepost door Duurt

Al vast een impressie foto van de stand, helaas is de derde TE niet op tijd klaar.

Het stand nr. is 239

Morgen komen er meer foto's.

Mooie lekkermaker die foto, jammer dat ik niet kan:(

Hier foto van mijn TE op kenteken :jerry

P1020091.jpg

En nieuwe foto's ven het typekaartje met bijhorende chassisnummer en motornummer :agent

P1020113.jpg

P1020116.jpg

P1020117.jpg

origineel gepost door Kermitkiller

jooooooooo toppie johan komen er al drie TE,s op de friesland rit:P:P:P

succes met de APK geen probleem toch:D

Voor APK zonder afspraak heen gegaan en binnen en kwartier gekeurd:jerry

dus komen er drie te's naar de friesland rit zou mooi zijn als die uit rotterdam ook kwam

ga je er morgen ook mee naar de onderdelen beurs

ben benieuwd maar dan zie ik hem denk ik op de rit

ziet er wel heel mooi uit

origineel gepost door Black Magic

dus komen er drie te's naar de friesland rit zou mooi zijn als die uit rotterdam ook kwam

ga je er morgen ook mee naar de onderdelen beurs

ben benieuwd maar dan zie ik hem denk ik op de rit

ziet er wel heel mooi uit

Als het weer zo blijft als nu blijft de TE mooi binnen staan, dan kom ik wel met een andere Manta:D

origineel gepost door mantallica

Mooie foto's :wors, jammer dat ik daar niet kon zijn. Die laatste foto is dat met Vic Heylen? :thumbup

Jazeker, en hij genoot niet alleen van de TE's

2008_0301antwerpenTEstand0087.jpg

tis jammer da ze bij jou staan .......king:staan hier beter:jerry

maare zijn echt gaaf

Mijn eigen TE2800 nr 1057

IMG_0069.jpg

IMG_0054-1.jpg

IMG_0024-1.jpg

IMG_0053.jpg

IMG_0085.jpg

IMG_0120.jpg

IMG_0021.jpg

IMG_0188.jpg
:jerry:jerry:jerryking:

Wie weet welk serie nr deze TE heeft, en of die nog bestaat?:o:cry

Sep17_76.jpg

Het chassis is in ieder geval overleden

origineel gepost door lepo

TE1058 bestaat nog steeds, hij is wel opnieuw opgebouwd. Bij het treffen in Sloss Dankern had deze TE schade opgelopen maar dit is intussen weer hersteld. Foto's staan ook eerder onder dit topic, onderstaande foto is genomen op het int. manta-a treffen in Bergheim, let ook eens op het kenteken.

2007_062026inttreffen0004.jpg

TE1058 bestaat nog steeds, hij is wel opnieuw opgebouwd. ...

Wel grappig dat je dit dus een heropbouw noemt en dus de indruk geeft dat dit een volwaardige TE2800 is.

Omdat dit eigenlijk niks anders is dan een A manta opgebouwt met TE onderdelen, dus een replica volgens de spelregels.

Zo rijdt er hier in Nederland ook nog een 400 rond met dezelfde instelling en die man wordt ook lastig gevallen met het feit dat het een replica betreft. Ook die auto is indertijd weer opgebouwt met een ander chassis.

Dit doet geen afbreuk aan de auto, maar geeft wel aan dat de grens origineel en replica wel zo wordt bepaald door liefhebbers naar eigen intepretatie.

Als je het zo beschouwd is een 'echte' TE ook opgebouwd vanaf een manta-a chassis, wel met het verschil dat het chassis nr. verschillend is, ik ben al lang blij dat deze weer rijdt. En of het nu de originele carosserie betreft of een donor dat doet mij er niet zoveel toe, bijna geen enkele manta/TE rijd nog met 100% originel plaatwerk rond, zoals hij van de fabriek geleverd is.

Ik heb ook wel eens een manta-a GT/E gezien op kenteken maar met een A1 carosserie.

Maar mits het er origineel uitziet heb ik er geen problemen mee, al zal de prijs wel naar beneden gaan.

origineel gepost door henk 400rr

Wel grappig dat je dit dus een heropbouw noemt en dus de indruk geeft dat dit een volwaardige TE2800 is.

Zo rijdt er hier in Nederland ook nog een 400 rond met dezelfde instelling en die man wordt ook lastig gevallen met het feit dat het een replica betreft. Ook die auto is indertijd weer opgebouwt met een ander chassis.

Dit doet geen afbreuk aan de auto, maar geeft wel aan dat de grens origineel en replica wel zo wordt bepaald door liefhebbers naar eigen intepretatie.

origineel gepost door henk 400rr

Omdat dit eigenlijk niks anders is dan een A manta opgebouwt met TE onderdelen, dus een replica volgens de spelregels.

Ik denk daar toch anders over, je kunt toch onder toezicht van de douane het chassisnr. omzetten en als je er dan het complete kenteken bij hebt:wtf Dit is gewoon legaal .Wel moeten er dan kenmerkende TE delen overgezet zijn.Maar ik denk niet dat de zelfde eigenaar dit nog heeft kunnen doen:hmmz

origineel gepost door lepo

TE1058 bestaat nog steeds, hij is wel opnieuw opgebouwd. Bij het treffen in Sloss Dankern had deze TE schade opgelopen maar dit is intussen weer hersteld. Foto's staan ook eerder onder dit topic, onderstaande foto is genomen op het int. manta-a treffen in Bergheim, let ook eens op het kenteken.

2007_062026inttreffen0004.jpg

Van de orginele TE was niet veel meer over zo op de foto te zien.Helemaal kort gereden.

Men zal zeker met een ander chassis aan de slag zijn gegaan.

Ik vraag me zelf af welke bruikbare onderdelen er nog van afgekomen zijn

Tuurlijk het eindresultaat mag er zijn,maar het blijft feit dat van de orginele koets niet veel meer te vinden is op deze TE

Waarom zou deze verandering onder toezicht het dan wel om een originele gaan en zonder deze toezicht het dan om een replica gaan?

Even zoals de uitleg in het algemeen is

De uitleg van origineel is het kentekenbewijs plus de staat waarbij de auto afgegeven is bij overdracht aan de 1e eigenaar.

Het is wat onzin om dit te versimpelen om te zeggen dat alle TE's van oorsprong een A-manta chassis hebben.

Ook de manta 400 heeft dat, maar niemand zegt dat als het chassis later veranderd is door een aangepast GSI chassis dat het om een origineel voertuig gaat.

Iedereen roept dat het chassis bepalend is voor de originaliteit, de aanbouwdelen worden als vervangingsdelen beschouwt, volgens jullie intepretatie is het chassis nu ook een vervangingsdeel en is het nummer dus bepalend voor de originaliteit van de auto.

:D zo lust ik er nog wel een paar:D

Dat er delen vervangen worden van het chassis is logisch, qua originaliteit zit bijna niemand daarmee, maar als zeg maar in een utopisch voorbeeld het voorkomt dat 2 gelijkwaardige TE-2800's naast elkaar staan waarbij de 1 in absolute afleverstaat is en alles origineel en dus niks aan opgebouwd/veranderd is en waarbij de tegenhanger de gerestaureert is, dan weet ik wel welke dan meer geld oplevert.

Zo slim zijn jullie vast ook wel.

Er is altijd nog een verschil tussen reatauratie en origineel.

Hier wat meer info over de TE2800 1058

SWScan00049.jpg

Hier staat mijn TE ook nog in, ze hebben van mijn TE de mallen gemaakt om deze weer klaar te maken:D

Terug
Naar boven