• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

TE2800 Topic/pictures

@dion87 wrote:@RISL wrote:Even een vraagje aan de kenners, is dit een een echte TE2800? Of alleen een lookalike? Of zelfs dat niet?

Opel+Manta+A+bj1971+DSC05801+(1).JPG

Ik hoor graag wat jullie van bovenstaande Manta vinden.

wat is er eigenlijk met die wielkuip gebeurt van die coupe die ernaast staat dan? :wtf

Deze A was eerst geel meen ik

Auto was voorheen geel ja, dat was al bevestigd.

Ben vergeten de foto te mailen, zal er proberen vanavond aan te denken.

Ben ik compleet als ik zeg dat de uiterlijke kenmerken van een TE2800 t.o.v. een Manta A zijn:

- 13” velgen van 7" breed

- Spatbordverbredingen

- Voorstevenspoiler

- Recaro bucket Seats

- Sport stuurwiel

- Bult op de motorkap

En de meer verborgen kenmerken:

- Op kenteken: Transeurop Engineering

- Op plaatje onder de motorkap: TE2800

- Geventileerde schijfremmen voor

@RISL wrote:Van wie is die bovenstaande auto dan? En ik heb dit topic eigenlijk nauwelijks gevolgd, maar om nou 45 bladzijdes door te gaan nemen.....zou je alsjeblieft de belangrijkste kenmerken hier willen herhalen?

Die foto heb ik trouwens uit eigen archief gevist ;) , ik zal 'm vanavond ff mailen :thumbup

Ook een foto van de achterkant?

kom het me gezellig even vragen op sevenum kan ik het je daar wel laten zien heb docu bij me sta daar met een witte vw t4 met onderdelenverkoop

en ja ook graag een foto van de achterkant (zit nog steeds op mail te wachten :D )

Ow, shit ja, ik schrijf het nu op m'n hand dat ik het niet vergeet.

Maar het is dus jouw oude wagen?

En zou je misschien mijn vorige vraag kunnen beantwoorden?:

@RISL wrote:Ben ik compleet als ik zeg dat de uiterlijke kenmerken van een TE2800 t.o.v. een Manta A zijn:

- Spatbordverbredingen

- Voorstevenspoiler

- Recaro bucket Seats

- Sport stuurwiel

- Bult op de motorkap

- TE-badge in de grill ipv Opel-badge

@RISL wrote:Ow, shit ja, ik schrijf het nu op m'n hand dat ik het niet vergeet.

Maar het is dus jouw oude wagen?

En zou je misschien mijn vorige vraag kunnen beantwoorden?:

@RISL wrote:Ben ik compleet als ik zeg dat de uiterlijke kenmerken van een TE2800 t.o.v. een Manta A zijn:

- Spatbordverbredingen

- Voorstevenspoiler

- Recaro bucket Seats

- Sport stuurwiel

- Bult op de motorkap

- TE-badge in de grill ipv Opel-badge

onder de kap zit natuurlijk een 2.8 6 cilinder op een aangepaste vooras

er zit ook nog een extra beugel voor de stevigheid

andere radiateur met een los vultankje

accu zit in de koferbak

km teller die tot 220km gaat

en een toerenteller voor een 6 cilinder

stofbekleding op de achterbank

achteras met 3.18 overbrenging met 40% sper erin

volgens mij ben je zo al een heel eind

Okay, maar hoe zie je nou dat mijn foto geen TE2800 is (buiten het kenteken)? Omdat de TE-badge mist en de bult op de motorkap?

En wat is de auto op de foto dan?

Ik zal je (Kermitkiller) in ieder geval even opzoeken zaterdag!

Wat er uiterlijk aan deze Manta t.o.v een TE2800 niet overeenkomt is:

*TE emblemen

*motorkap

*volle voorbumper ontbreekt

*verbreding van voorschermen is breder dan TE

waarschijnlijk is dit Irmscher.

verbreding achterschermen lijkt wel de goede breedte..

*niet goed te zien maar TE heeft geen sideskirts

*en de velgen

Aantal weken geleden een 5bak weze ophalen in Houten. De man had een TE replica staan. Hij zei dat een slechte TE gesloopt was en met de onderdelen daarvan, de TE replica is gemaakt. Zag er origineel uit (oa radiateurbalk, motor) alleen miste de originele logo's in de grill. Zit nu 100% sper onder..

Kon de replica kopen.. Heb liever een echte king: Eens kijken of de TE daadwerkelijk zo fijn/goed rijd als ze zeggen :angel

@JOZO wrote:Aantal weken geleden een 5bak weze ophalen in Houten. De man had een TE replica staan. Hij zei dat een slechte TE gesloopt was en met de onderdelen daarvan, de TE replica is gemaakt. Zag er origineel uit (oa radiateurbalk, motor) alleen miste de originele logo's in de grill. Zit nu 100% sper onder..

Kon de replica kopen.. Heb liever een echte king: Eens kijken of de TE daadwerkelijk zo fijn/goed rijd als ze zeggen :angel

:kewlpics :kewlpics

een TE slopen om een replica te bouwen :cry :cry

@JOZO wrote:Aantal weken geleden een 5bak weze ophalen in Houten. De man had een TE replica staan. Hij zei dat een slechte TE gesloopt was en met de onderdelen daarvan, de TE replica is gemaakt. Zag er origineel uit (oa radiateurbalk, motor) alleen miste de originele logo's in de grill. Zit nu 100% sper onder..

Is het toevallig deze Joost?

P1010018-1.jpg

@mantallica wrote:@JOZO wrote:Aantal weken geleden een 5bak weze ophalen in Houten. De man had een TE replica staan. Hij zei dat een slechte TE gesloopt was en met de onderdelen daarvan, de TE replica is gemaakt. Zag er origineel uit (oa radiateurbalk, motor) alleen miste de originele logo's in de grill. Zit nu 100% sper onder..

Is het toevallig deze Joost?

P1010018-1.jpg

Volgen mij wel. Meen me te herinneren iets met 15 in het kenteken. Auto staat er nu niet zo meer erbij. Lak is wit/rose en uitbouw achter laat wat los.

Terug
Naar boven