• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Tectyl / bitak / ML

groenetijger

Post vaak
Ik heb es een vraag, want ik kom er echt niet uit wat het beste is.

Wat kun je het beste op staal smeren om te zorgen dat het niet gaat roesten? Het is voor in de wielkasten van een Corsa, want de plastic kuipen gaan eruit. De wielkasten zijn van binnen wel gelakt, maar ik wil de aankomende steenslag erin geen kans geven om het ijzer lakloos te maken, en zorgen dat er roest vormt.

Daarnaast zou het fijn zijn als het spul wat ik erop smeer/spuit wel binnen enkele uren droog is :D

Kan iemand vertellen wat ik dan het beste kan gaan halen?

ik heb terotex 2000 gebruikt.

kost wat maar droogt niet helemaal uit (met barstjes tot gevolg en dus insijpelend vocht) als de goedkope busjes

ik heb terotex 2000 gebruikt.

kost wat maar droogt niet helemaal uit (met barstjes tot gevolg en dus insijpelend vocht) als de goedkope busjes

Zolang het maar droog is, en geen vuil/troep vasthoudt, want af en toe zal de auto opgekrikt worden, om de wielkasten een keer te kunnen schoonmaken, maar het is niet mijn bedoeling om dat elke week te gaan doen :P Vandaar de vraag..

Zolang het maar droog is, en geen vuil/troep vasthoudt, want af en toe zal de auto opgekrikt worden, om de wielkasten een keer te kunnen schoonmaken, maar het is niet mijn bedoeling om dat elke week te gaan doen :P Vandaar de vraag..

[rquote=1886939&tid=144191&author=groenetijger]Ik heb es een vraag, want ik kom er echt niet uit wat het beste is.

Wat kun je het beste op staal smeren om te zorgen dat het niet gaat roesten? Het is voor in de wielkasten van een Corsa, want de plastic kuipen gaan eruit. De wielkasten zijn van binnen wel gelakt, maar ik wil de aankomende steenslag erin geen kans geven om het ijzer lakloos te maken, en zorgen dat er roest vormt.

Daarnaast zou het fijn zijn als het spul wat ik erop smeer/spuit wel binnen enkele uren droog is :D

Kan iemand vertellen wat ik dan het beste kan gaan halen?[/rquote]

Hoi Groentijger, heb men Corsa laatst ook gedaan, en wat ik altijd gebruik, is TENCOPAL, dit is een vrij vloeibare bootlak

wat ze ook op zeeschepen smeren, dus, het is in ieder geval zeewater bestendig. En wil lekker smeren/strijken met een zg bokkepoot.

Het is maar een tip.

Groetjes !!!!!!!

[rquote=1886939&tid=144191&author=groenetijger]Ik heb es een vraag, want ik kom er echt niet uit wat het beste is.

Kan iemand vertellen wat ik dan het beste kan gaan halen?[/rquote]

Hoi Groentijger, heb men Corsa laatst ook gedaan, en wat ik altijd gebruik, is TENCOPAL, dit is een vrij vloeibare bootlak

wat ze ook op zeeschepen smeren, dus, het is in ieder geval zeewater bestendig. En wil lekker smeren/strijken met een zg bokkepoot.

Het is maar een tip.

Groetjes !!!!!!!

Goeie tip. En wat doet het qua droogtijd?

Maar beschermd dat ook tegen steenslag enzo, want bootjes komen normaliter niet zoveel stenen tegen lijkt me :P

Goeie tip. En wat doet het qua droogtijd?

Maar beschermd dat ook tegen steenslag enzo, want bootjes komen normaliter niet zoveel stenen tegen lijkt me :P

Bij ons op het werk (VDL Kusters ombouwen van mercedes bussen) behandelen ze wielkasten met 3M Body Schutz Black werkt ook nog eens geluids dempend en is zeer snel droog.

gr Dennis

Bij ons op het werk (VDL Kusters ombouwen van mercedes bussen) behandelen ze wielkasten met 3M Body Schutz Black werkt ook nog eens geluids dempend en is zeer snel droog.

gr Dennis

Heb is strijkkit gebruikt voor de corsa a,weet alleen niet meer wat voor merk?

Geplukt ff van een ander forum.

ik heb deze kit bij de Brezan gehaalt

Womi Technoplast strijkkit met kwast

Womi technoplast is een snel drogende, gemakkelijk verstrijkbare kit op nitriel-rubberbais voor het afkitten van overlappingsnaden

en carrosserie delen, zoals koffervloeren, bodemplaten, chassisbalken en binnenschermen. Heeft geen

scherpe of onaangename geur, trekt geen draden bij aanbrengen, zal niet scheuren en heeft een minimale krimp.

Bovendien is Techno Plast blijvend elastisch en geeft een uitzonderlijke bescherming door zijn sterke hechting, zowel

op blank, gegond, gelakt, of verzinkt staal. Bestand tegen temperaturen tot max + 80 °C.

http://www-shop.boromat.nl/popup.php?im ... /15811.jpg

Weer iets geleend van een ander forum.

http://www.volksforum.com/forum/printthread.php?t=29747&page=3&pp=20 :D

Heb is strijkkit gebruikt voor de corsa a,weet alleen niet meer wat voor merk?

Geplukt ff van een ander forum.

ik heb deze kit bij de Brezan gehaalt

Womi Technoplast strijkkit met kwast

Womi technoplast is een snel drogende, gemakkelijk verstrijkbare kit op nitriel-rubberbais voor het afkitten van overlappingsnaden

en carrosserie delen, zoals koffervloeren, bodemplaten, chassisbalken en binnenschermen. Heeft geen

scherpe of onaangename geur, trekt geen draden bij aanbrengen, zal niet scheuren en heeft een minimale krimp.

Bovendien is Techno Plast blijvend elastisch en geeft een uitzonderlijke bescherming door zijn sterke hechting, zowel

op blank, gegond, gelakt, of verzinkt staal. Bestand tegen temperaturen tot max + 80 °C.

http://www-shop.boromat.nl/popup.php?im ... /15811.jpg

Weer iets geleend van een ander forum.

http://www.volksforum.com/forum/printthread.php?t=29747&page=3&pp=20 :D

heej groenetijger,

ik zou ook body shuts gebruiken, ml blijft kleven.

maar ik zou die kunstof cuipkes d'r in houden, anders krijg je alle rotzooi wat daar tegen komt

allemaal tussen je deur. plus scheeld veel geluid.

groeten johan

heej groenetijger,

maar ik zou die kunstof cuipkes d'r in houden, anders krijg je alle rotzooi wat daar tegen komt

groeten johan

[rquote=1887603&tid=144191&author=astra GT]heej groenetijger,

groeten johan[/rquote]

Vanwege de verlaging moet het waarschijnlijk, maar dat is nog niet zeker. Eerst passen/meten zeg maar.

Een oom van me kwam ook aan met 'bodysafe'. Droogt binnen no-time, maar die hebben ze in spuitbus en in potten zag ik.

Maar die body-schutz, droogt dat een beetje rap?

Strijkkit klinkt ook wel handig, maar die hechtingsproblemen zie ik niet graag :P

Het moet vooral troep tegenhouden en ik moet het af en toe schoonmaken, dus daar moet het tegen kunnen.

Dus het wordt of schutz, of bodysafe. Maar wat is de grootste wijsheid? :P

[rquote=1887603&tid=144191&author=astra GT]heej groenetijger,

groeten johan[/rquote]

Vanwege de verlaging moet het waarschijnlijk, maar dat is nog niet zeker. Eerst passen/meten zeg maar.

Een oom van me kwam ook aan met 'bodysafe'. Droogt binnen no-time, maar die hebben ze in spuitbus en in potten zag ik.

Maar die body-schutz, droogt dat een beetje rap?

Strijkkit klinkt ook wel handig, maar die hechtingsproblemen zie ik niet graag :P

Het moet vooral troep tegenhouden en ik moet het af en toe schoonmaken, dus daar moet het tegen kunnen.

Dus het wordt of schutz, of bodysafe. Maar wat is de grootste wijsheid? :P

Tectyl ML is waardeloos volgens een test in een duits blad.

Beste is mike sanders, maar das nogal omslachtig, ik heb terotex HV400 gebruikt, kwam er als 3de uit ;)

Terug
Naar boven