• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Tempratuur 2.0E Opgelost!

Opelkees

Post veel
Ik ben even bezig met de GSI die wordt veel te warm

binnen no time loopt de tempratuur diep in het rode en zelfs het metertje uit.

nu heb ik het volgende gedaan thermostaat vervangen thermostaat verwijderd ontlucht.

dit alles zonder resultaat de vloeistof stroomt wel door de radiateur.

als ik de draad van de temp. sensor afhaal en ik meet op de draad staat er 14V (laadspanning) op. dat is te hoog lijkt me? is dan mn spanningsstabilisator stuk?

wat doet je benzine meter ?????

zou der eens een ander blokje achter op zetten

is die van die witte cc wel goed zoja even omzetten kun je kijken of die van de gsi stuk is

benzine meter doet t wel goed dacht ik.

haal je de tellers er makkelijk uit?

alle tellers van de cc werken prima

als je ff onderste boven even onder het dachboard kruipt kun je zo bij het spannings blokjes komen.. langwerpig blokje met 3 pootjes..

ik denk dat die stuk is.. wissel hem maar ff uit met die van de cc (als die wel goed is) je hoeft het dach er niet uit te halen.. ff wisselen hooguit 5 minuten werk als je hem weet te vinden

ik heb m gewisseld maar het helpt niet

de draad op de temp sensor blijft 14v of 12v als hij niet draait

ik snap dr niks van:thumbdown wat kan t zijn??:sleeping

nee heb ik getest.

die spannig op de draad naar de temp. sensor, hoeveel moet die wezen? als ik hem los van de sensor heb is hij 14v de laadspanning.

mn chef zegt dat dat ongeveer 6v moet zijn klopt dat? als ik de draad op de sensor heb is ie 12v.

volgens mij moet daar helemaal geen spanning op staan die werkt toch via de massa ?

maakt de draad van de sensor tot je dashboard niet ergens kortsluiting? dan gaat je meter ook helemaal de hoek in

ik weet zo niet wat er op moet staan ,maar meet van die cc even van je zijn zelfde dachboards dacht ik

heb zo geen meter bij de hand anders had ik effe voor je gemeten

ja die word massa geschakeld dacht ik

nu ik dat zo bedenk is het raar want ik meet van die kabel naar massa.

dat zou dus betekenen dat er ergens een onderbreking zit?

binnen 3 minuten staat hij in het rode gedeelte en gaat hij de teller uit

ik ga maar eens een nieuwe draad trekken denk ik

Terug
Naar boven