• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

The Vec project

Seth

Post veel
Hey iedereen,

Eindelijk heb ik enkele weken geleden een Vec naar men hart. Het gaat om een Opel Vectra B1 van 1999 (overgangsmodel), een mooie 2.0i met 136 pk's erin. Afkomstig van onze eigen federale politie.

Heb nog op de platen moeten wachten dus ging ik al op onderzoek uit. Wat kreeg ik te zien? Een nasty olielek. Na veel slap geouwehoer heb ik die lek laten maken met ineens een groot onderhoudsbeurt. :vertag

Daarna terug op onderzoek uit en ik zag dat er een paar dingen niet werkten:

- verwarmde zetels. De knoppen van de verwarmde zetels zijn gewoon puur voor de show waarschijnlijk want daarachter steekt geen stekker :D

- sigarettenaansteker + gaten in middenconsole. Dan heb ik maar bij de sloophandel een middenconsole met armsteun gekocht voor een paar euro's, mijn middenconsole eruit geflikkert en het asbakgedoe ook om alles te kunnen herstellen. Dankzij alle how-to's die ik heb verzameld van hier en Opelvectra.info

De draden van de sigarettenaansteker waren gewoon doodleuk doorgeknipt en aan elkaar gebonden, puik idee als je een auto wil kwijt geraken, dus heb ik die maar ineens opnieuw hersteld dmv lusterklemmen. Nu doet ie beter als nooit tevoren en steekt de nieuwe middenconsole er ook ineens in.

Bij de uitleg horen natuurlijk ook :kewlpics dus onthou ik jullie niet langer.

Aflevering van de garagist:

Foto-OV3MQSLP.jpg

Foto-76MOOIK7.jpg

Foto-QXFWHRUV.jpg

Foto-7ROU3QSH.jpg

Foto-EDHMTWOV.jpg

Na de wasbeurt:

Foto-HW3VLOJL.jpg

Foto-IOS8YENI.jpg

Foto-BQRGU3F3.jpg

De sigarettenaansteker:

Foto-HNJWQTTQ.jpg

Foto-XX6UCDVU.jpg

Foto-I3UWLG7U.jpg

Foto-J7UTZAHI.jpg

Foto-K3WZSEU8.jpg

De middenconsole:

Foto-FZVYTYTE.jpg

Wat staat er nog allemaal op het menu voor deze wagen:

- Bodykit + spoilers + motorkapluchtinglaat + motorkapverlenger + grill

- Pinkers in spiegels

- Zijpinkers + gardebou's cleanen

- Interieur spuiten

- Whitehooker uitlaat

- Andere koplampen

- Woofer inbouwen

- 4 kuipzetels erin

- 18" velgen

- Blauwe neon

- Blauw interieurverlichting

- Interieur (Deurpinnen, pookknop, handrem, pedalen, sportstuur, tellerplaat, ...)

- Ipad of andere computer erin + camera's voor beveiliging

- Tracking Device erin

- Nieuwe remblokken, -schijven, veerpootbrug, openluchtfilter

- Herspuiten in het lime-groen metallic

Hopelijk komt het allemaal uit.

Groetjes,

Seth

Als jullie nog hints, tips, trucks of ideeën hebben, gooi maar los hier ;) Dat vindt ik net zo leuk aan jullie :D

Grtz Seth[/quote]

Maak er geen Halfords Vec van :(

Jan

Als jullie nog hints, tips, trucks of ideeën hebben, gooi maar los hier ;) Dat vindt ik net zo leuk aan jullie :D

Grtz Seth[/quote]

Maak er geen Halfords Vec van :(

Jan

Is de laatste set achterlampen niet de set op de complete foto?

Spijtig genoeg ben ik niet carrossiel aangelegd om zelf lampen van een ander type wagen erin te steken dus ben een beetje verplicht om de achterlichten te nemen die beschikbaar zijn en die te customizen naar LED eventueel.

Ga er nog wel zwaar over nadenken hoor. Moet ook beetje rekening houden met wat het vriendinnetje mooi vindt :argue

Grtz Seth

Is de laatste set achterlampen niet de set op de complete foto?

Spijtig genoeg ben ik niet carrossiel aangelegd om zelf lampen van een ander type wagen erin te steken dus ben een beetje verplicht om de achterlichten te nemen die beschikbaar zijn en die te customizen naar LED eventueel.

Ga er nog wel zwaar over nadenken hoor. Moet ook beetje rekening houden met wat het vriendinnetje mooi vindt :argue

Grtz Seth

Update,

Dit is de email die ik heb teruggekregen. Dit lijkt mij wel een deftig antwoord dus dan gaan we dat ook doen hé. :thumb

Beste Seth,

Bedankt voor je email.

Naar dat je tot deze conclusie bent gekomen.

Ik weet dat door warmte en wat druk de wielkastverbredingen kunnen buigen.

Een ervaren spuiterij weet dat dit te verhelpen is door deze te verwarmen en rustig aan wat druk erop te zetten.

Maar stuur maar alvast het fotomateriaal. Dan ga ik kijken wat de producent voor een antwoord geeft.

Wel weet ik dat de bodykit vaker is verkocht zonder problemen of met wat kleine aanpassingen (wat altijd geldt voor tuning-artikelen)

Met vriendelijke groet,

Sebiet ineens foto's maken van die handel en doorsturen. Hopenlijk kan ik dan binnenkort terug echt van start gaan :)

Groetjes Seth

Update,

Dit is de email die ik heb teruggekregen. Dit lijkt mij wel een deftig antwoord dus dan gaan we dat ook doen hé. :thumb

Beste Seth,

Bedankt voor je email.

Naar dat je tot deze conclusie bent gekomen.

Ik weet dat door warmte en wat druk de wielkastverbredingen kunnen buigen.

Een ervaren spuiterij weet dat dit te verhelpen is door deze te verwarmen en rustig aan wat druk erop te zetten.

Maar stuur maar alvast het fotomateriaal. Dan ga ik kijken wat de producent voor een antwoord geeft.

Wel weet ik dat de bodykit vaker is verkocht zonder problemen of met wat kleine aanpassingen (wat altijd geldt voor tuning-artikelen)

Met vriendelijke groet,

Sebiet ineens foto's maken van die handel en doorsturen. Hopenlijk kan ik dan binnenkort terug echt van start gaan :)

Groetjes Seth

Afgeleverd door de garage.. had in mijn ogen toch wel wat beter gekunnen puinhoopbak :puke :vertag Na de wasbeurt ziet het er hij er weer een stuk mooier uit!

Succes met de plannen en voor zie ons met veel :kewlpics

nova

Afgeleverd door de garage.. had in mijn ogen toch wel wat beter gekunnen puinhoopbak :puke :vertag Na de wasbeurt ziet het er hij er weer een stuk mooier uit!

Succes met de plannen en voor zie ons met veel :kewlpics

nova

Nou wat een zwijnenstal zeg :shock:

Maar hij is wel lekker veranderd na die wasbeurt :wors

Leuke plannen , ga dit topic in de gaten houden :thumb

Nou wat een zwijnenstal zeg :shock:

Maar hij is wel lekker veranderd na die wasbeurt :wors

Leuke plannen , ga dit topic in de gaten houden :thumb

Hey iedereen,

Heb me al een klein beetje kunnen bezighouden met de Vec: nl woofer ingebouwd samen met de radio en de achterlichten :) Allemaal ook dankzij de how to's ;)

Achterlichten eraf gevezen

GroteFoto-RQJDZBWW.jpg

Ook mijn pinkers moesten eraan geloven

GroteFoto-QHZP4WWU.jpg

Nog origineel

GroteFoto-U3IC4SPS.jpg

Afgeplakt langs beide zijden op evenwijdige wijze

GroteFoto-KTQLLZUK.jpg

GroteFoto-RDPLSIUG.jpg

Mes genomen en evenwijdig uitgesneden

GroteFoto-UXPTBRZP.jpg

GroteFoto-KJAV3OND.jpg

5x gespoten

GroteFoto-JQWCSPHO.jpg

GroteFoto-QLXNKKBU.jpg

Resterende plakband eraf en nog 1 maal overspoten voor het zwart(er) geheel

GroteFoto-IHTOUWKK.jpg

En zo steekt ie in de auto

GroteFoto-8OC4IAHW.jpg

GroteFoto-87L4QPDX.jpg

Moet niet op de smerigheid van de wagen letten, toen was ie nog niet gewassen :P

Het volgende wordt de DRL's (die ik nog had liggen) op de achterbumper vijzen en aansluiten op de achteruitrijlampen (heb liever meer licht achteraan in het donker)

Grtz Seth

Hey iedereen,

Heb me al een klein beetje kunnen bezighouden met de Vec: nl woofer ingebouwd samen met de radio en de achterlichten :) Allemaal ook dankzij de how to's ;)

Achterlichten eraf gevezen

GroteFoto-RQJDZBWW.jpg

Ook mijn pinkers moesten eraan geloven

GroteFoto-QHZP4WWU.jpg

Nog origineel

GroteFoto-U3IC4SPS.jpg

Afgeplakt langs beide zijden op evenwijdige wijze

GroteFoto-KTQLLZUK.jpg

GroteFoto-RDPLSIUG.jpg

Mes genomen en evenwijdig uitgesneden

GroteFoto-UXPTBRZP.jpg

GroteFoto-KJAV3OND.jpg

5x gespoten

GroteFoto-JQWCSPHO.jpg

GroteFoto-QLXNKKBU.jpg

Resterende plakband eraf en nog 1 maal overspoten voor het zwart(er) geheel

GroteFoto-IHTOUWKK.jpg

En zo steekt ie in de auto

GroteFoto-8OC4IAHW.jpg

GroteFoto-87L4QPDX.jpg

Moet niet op de smerigheid van de wagen letten, toen was ie nog niet gewassen :P

Het volgende wordt de DRL's (die ik nog had liggen) op de achterbumper vijzen en aansluiten op de achteruitrijlampen (heb liever meer licht achteraan in het donker)

Grtz Seth

Hobbyen is altijd leuk..

maar nu zie je verschil in achterlicht en das nou jammer ;) Ik zeg zo doe dan alle bij het zelfde dan zie je ook geen verschil.

Hobbyen is altijd leuk..

maar nu zie je verschil in achterlicht en das nou jammer ;) Ik zeg zo doe dan alle bij het zelfde dan zie je ook geen verschil.

nice vec alleen ik zie er geen overgangs model in het is gewoon een b1. verder leuke plannen en laat die foto,s maar komen :jerry

Terug
Naar boven