• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

this is me..

Laten we het hopen. Maar ik weet wel dat ik als klein jochie een hoop meer "tuning" en "tjoening" zag dan nu ik zelf ook een auto heb.

En tja, ik ben op zoek naar een huis/appartement, maar we moeten huren omdat ik op mijn vast contract niet genoeg hypotheek krijg voor een starterswoning. M'n vriendin heeft nog geen vast contract. Ik zou echter veel liever kopen dan huren, omdat je per maand gewoon een stuk minder kwijt bent aan woonkosten bij een koophuis.

tja liever, ik had mezelf ook onderhand liever in een leuke koopwoning gezien met dubbele garage 3 meter hoog met brug haha

had liever een manta b gsi gehad in 't zwart met 3.0 24v senator blok

maar ben net zo trots op mn f-je king:

soms moet je jezelf er bij neerleggen dat iets niet kan en tevreden zijn met wat wel kan

als ik door de supermarkt loop kan ik in mn kar pleuren wat ik wil hoef nergens naar te kijken

dat is mij meer waard dan een groot huis :D

@Marjolein, sorrie dat we in je topic -offtopic zijn :D

leuk voor je dat je weer aan de vent bent :thumb

Opel rijder???

wrom kom ik zulke dames niet hier tegen

altijd handig een vriendin die helpt met sleutelen :D

@RISL,

het (optisch) tjoening tijdperk is zo'n beetje begonnen in mn jeugd

motortuning bestaat al zolang als de verbrandingsmotor zelf in principe

en was in de '70s ook al vrij populair

midden en eind jaren tachtig zag je al zo nu en dan een aangepakte manta of kadett voorbij komen

wel had je toen nog niet zo veel aanbieders van bodykits en ander opleuk spul

veel meer dingen werden zelf gemaakt en gelast

het meerendeel van de spoilers en de bodykits werden (wat er dan was)via de opel dealer geleverd, hoofdzakelijk irmscher

in de jaren 90 werd opel tuning steeds bekender en geliefd onder de jeugd

opel clubs schoten als paddenstoelen uit de grond, nooit echt lid van geweest

to fast to furious heeft de gekte alleen een boost gegeven en meer mainstream gemaakt

en je weet hoe het gaat uiteindelijk met mainstream dingen, die vergaan weer

dat is wat je nu merkt 2f2f en co zijn niet meer populair :puke

en gelukkig maar vind het niks al die tupperware rond me heen

en wat huizen betreft, ook hier heb ik mn brein op gebroken

doet nog pijn

ben process operator, instructeur en troubleshooter

heb geen verkeerd salaris extra ploegentoeslag omdat ik vaak inval voor zieke

maar omdat ik geen wederhelft heb kan ik misschien een hondenhok kopen :swear

dat vind ik pas belachelijk

ook huren via woningbouw kom ik alleen in hogere klasse

als alleenstaande kun je een huis vergeten hier :swear

maar ben blij met mn bovenwoning met royaal dakterras in het centrum

alleen sleutelen voor de deur is er niet bij haha

@Marjolein

nogmaals spijt me voor -offtopic , bloemetje? :D

Gr Mario

laatste -offtopic

mario, daar heb je gelijk in. alleen vroeger konden mensen hun huis gewoon kopen. tegenwoordig kan dat nog steeds wel, alleen krijg je geen toestemming van de bank. of ze rekenen net zo lang door dat je hypotheek nog zo duur wordt als een huurhuis.

zelf 5.5 jaar vaste baan. en een hoop eigen geld, maar dat maakt niets uit.

Het hoeft ook niet groot te zijn. Maar het is wel lekker besparen met een koophuis. Ik heb eens even zitten rekenen en voor het huurhuis waar we waarschijnlijk zo'n 750 euro per maand voor gaan betalen, zouden we met een hypotheek kunnen kopen voor zo'n 400 euro per maand. Dus goedkoper en het wordt ook langzaam je eigen eigendom.

Maar goed, m'n eerste eis is net als bij Mario gewoon lekker te kunnen leven zonder iedere cent om te moeten draaien en te rekenen wat ik in de supermarkt kan uitgeven.

Voor mij ook de laatste -offtopic :P

Helaas is het inderdaad bijna onmogelijk om in je eentje een hypotheek te krijgen waar je wat mee kunt.

Dat het "tjoening" over is, vind ik niet erg, maar de tijd dat in iedere straat een auto stond met een klein spoilertje of iets, is ook over helaas....nu zitten overal bloemetjesstickers, striping en meer van die onzin.

En een vriendin die mee sleutelt is heel handig, weet ik uit ervaring :D die van mij helpt me regelmatig met kleine klusjes.

Marjolein, sorry voor het vele offtopic. We gaan het goedmaken met foto's!

@Marjolein, sorrie dat we in je topic -offtopic zijn :D

leuk voor je dat je weer aan de vent bent :thumb

Opel rijder???

wrom kom ik zulke dames niet hier tegen

altijd handig een vriendin die helpt met sleutelen :D

@RISL,

het (optisch) tjoening tijdperk is zo'n beetje begonnen in mn jeugd

motortuning bestaat al zolang als de verbrandingsmotor zelf in principe

en was in de '70s ook al vrij populair

midden en eind jaren tachtig zag je al zo nu en dan een aangepakte manta of kadett voorbij komen

wel had je toen nog niet zo veel aanbieders van bodykits en ander opleuk spul

veel meer dingen werden zelf gemaakt en gelast

het meerendeel van de spoilers en de bodykits werden (wat er dan was)via de opel dealer geleverd, hoofdzakelijk irmscher

in de jaren 90 werd opel tuning steeds bekender en geliefd onder de jeugd

opel clubs schoten als paddenstoelen uit de grond, nooit echt lid van geweest

to fast to furious heeft de gekte alleen een boost gegeven en meer mainstream gemaakt

en je weet hoe het gaat uiteindelijk met mainstream dingen, die vergaan weer

dat is wat je nu merkt 2f2f en co zijn niet meer populair :puke

en gelukkig maar vind het niks al die tupperware rond me heen

en wat huizen betreft, ook hier heb ik mn brein op gebroken

doet nog pijn

ben process operator, instructeur en troubleshooter

heb geen verkeerd salaris extra ploegentoeslag omdat ik vaak inval voor zieke

maar omdat ik geen wederhelft heb kan ik misschien een hondenhok kopen :swear

dat vind ik pas belachelijk

ook huren via woningbouw kom ik alleen in hogere klasse

als alleenstaande kun je een huis vergeten hier :swear

maar ben blij met mn bovenwoning met royaal dakterras in het centrum

alleen sleutelen voor de deur is er niet bij haha

@Marjolein

nogmaals spijt me voor -offtopic , bloemetje? :D

Gr Mario

laatste -offtopic

mario, daar heb je gelijk in. alleen vroeger konden mensen hun huis gewoon kopen. tegenwoordig kan dat nog steeds wel, alleen krijg je geen toestemming van de bank. of ze rekenen net zo lang door dat je hypotheek nog zo duur wordt als een huurhuis.

zelf 5.5 jaar vaste baan. en een hoop eigen geld, maar dat maakt niets uit.

@Astraman wrote:Jullie doen toch aan brommers kieken daar in Twente??? :jerry

Die katten kijken mee omdat het hun huis is waar jij woont dus moeten ze weten wat je uitspookt, en honden moeten er altijd bij zijn omdat honden altijd 'mee' willen. Die van ons waggelt ook altijd rond de auto als je bezig bent of gaat ernaast liggen.

Nee dat is de Achterhoek :P :jerry

Voor mij ook de laatste -offtopic :P

Helaas is het inderdaad bijna onmogelijk om in je eentje een hypotheek te krijgen waar je wat mee kunt.

Dat het "tjoening" over is, vind ik niet erg, maar de tijd dat in iedere straat een auto stond met een klein spoilertje of iets, is ook over helaas....nu zitten overal bloemetjesstickers, striping en meer van die onzin.

En een vriendin die mee sleutelt is heel handig, weet ik uit ervaring :D die van mij helpt me regelmatig met kleine klusjes.

Marjolein, sorry voor het vele offtopic. We gaan het goedmaken met foto's!

@Astraman wrote:Jullie doen toch aan brommers kieken daar in Twente??? :jerry

Die katten kijken mee omdat het hun huis is waar jij woont dus moeten ze weten wat je uitspookt, en honden moeten er altijd bij zijn omdat honden altijd 'mee' willen. Die van ons waggelt ook altijd rond de auto als je bezig bent of gaat ernaast liggen.

Nee dat is de Achterhoek :P :jerry

Alles kan kapot he :jerry

Achterhoek, Twente, Friesland is toch allemaal hetzelfde man...allemaal ver rijden en verstaan doe je ze niet :jerry

(ps. weet het verschil wel, maatje van me komt uit winterswijk, moet je hem horen als je hem tukker noemt ---> :fy1 )

;) Tja, en over Zeeuwen, je weet wat ze zeggen als er eentje naar België verhuist, dan stijgt in beide landen het gemiddeld IQ.

De enige plek in NL waar het goed is, is Broabant! :thumb ;)

Alles kan kapot he :jerry

Achterhoek, Twente, Friesland is toch allemaal hetzelfde man...allemaal ver rijden en verstaan doe je ze niet :jerry

(ps. weet het verschil wel, maatje van me komt uit winterswijk, moet je hem horen als je hem tukker noemt ---> :fy1 )

;) Tja, en over Zeeuwen, je weet wat ze zeggen als er eentje naar België verhuist, dan stijgt in beide landen het gemiddeld IQ.

De enige plek in NL waar het goed is, is Broabant! :thumb ;)

pff, zachte g :puke krijg ik geen harde lul van :jerry

westfriesland is de :wub enige juiste plek. meeste hang tuig, meeste overlast, en het meest gezopen. daar zijn we o zo trots op king:

daarnaast hebben we alles, amsterdam, strand en zelfs bos.

lang leve NH :wub

Terug
Naar boven