• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

TID Display uitbreiding

Zo jongens ben ik weer...

Sorry dat het zo lang heeft geduurd.

Echt geen tijd meer. Was af en toe wel op opel forum maar niet ingelogd :)

Nu nieuwe PC gekocht etc veel tijd ingezeten. Werk ook veel tijd. Hopenlijk heb ik nu wat meer tijd. Ik zat ook laatst naar het display te kijken, toen dacht ik hier weer aan. Ik denk dat ik oliedruk en olietemp weglaat aangezien ik nog steeds niet zo'n setje heb. Benzine verbruik is voor mij wel interessante optie maar er zijn nog geen gegevens ervan bekend...

Tips zijn van harte welkom. Hulp natuurlijk ook...

Sorry dat ik niet reageerde op de U2U's. Opelforum staat naar een hotmail adres waar ik niet meer op kijk :)

Origineel gepost door mischa

@14XE:

Even een andere vraag:

Kan ik in plaats van de Corsa TID ook gebruik maken van de Omega TID ?? Als ik mij niet vergis worden deze op dezelfde manier aangestuurd voor wat betreft het radiosignaal. De rest van de aansluitingen zijn geen besturing, dat zijn gewoon spanningen en meetsignalen.

Reden: In mijn auto (middenkonsole van de GTE) past een Omega TID beter dan een Corsa TID.

Groeten,

Mischa

Hoi Mischa, indien gewoon op zelfde manier aangestuurd (I2C bus) dan kan het wel met een kleine aanpassing. Volgens mij was het adres bit net wat anders.

In princiepe kunnen de nieuwe opel displays ook aangestuurd worden die uit de Astra GSi maar ook die uit de Vectra B etc...

Origineel gepost door MicroGSI

Zo jongens ben ik weer...

Sorry dat het zo lang heeft geduurd.

Echt geen tijd meer. Was af en toe wel op opel forum maar niet ingelogd :)

Nu nieuwe PC gekocht etc veel tijd ingezeten. Werk ook veel tijd. Hopenlijk heb ik nu wat meer tijd. Ik zat ook laatst naar het display te kijken, toen dacht ik hier weer aan. Ik denk dat ik oliedruk en olietemp weglaat aangezien ik nog steeds niet zo'n setje heb. Benzine verbruik is voor mij wel interessante optie maar er zijn nog geen gegevens ervan bekend...

Tips zijn van harte welkom. Hulp natuurlijk ook...

Sorry dat ik niet reageerde op de U2U's. Opelforum staat naar een hotmail adres waar ik niet meer op kijk :)

dit had ik effe niet gezien:jerry je hebt u2u erover

Mensen die kunnen programmeren (in C dus, en liefst ook kennis van microcontrollers) meld je even met een U2U. Mensen met soldeer ervaring electronica ervaring meld ook even.

Met meer mensen kunnen we meer. Wie weet kunnen we zo'n een algehele opel-forum project van maken.

Informatie wat ik zoek is:

- injectoren, hoe het verbruik te meten is (misschien wel op andere manier)

Wat ik nog meer zoek is een TID, heeft iemand er 1 over die het wil uitlenen/geven? Ik heb laatste tijd weinig de auto dus geen beschikking tot een TID...

Ik ga nu bezig met het optimaliseren van de code etc. Het moet allemaal over naar een Salvo omgeving (multi threading) om zo meerdere taken tegelijk uit te laten voeren ivm tijd en snelheid tegelijk moeten worden bepaald.

Ah welkom terug. Veel succes met het werk waar je mee verder gaat. Ik ben een van de vele geinteresseerden.

De opties die je tot nu toe al gerealiseerd hebt zijn al waardig om verkocht te worden als je het mij vraagt. Kun je misschien nog een opsomming maken van wat er nu al afgerond is en wat er op korte termijn geplanned staat?

Groeten,

Saiko

Nu gerealiseerd zijn

- km/h

- v max (max snelheid)

- 0-100 km/h (tijd)

- 0-60 km/h (tijd) (geen mph!)

- 1/4 mile (tijd)

- 1/8 mile (tijd)

- setup voor wielomtrek

Nu bezig met:

- verbruik

- 0-60 MPH (= 0-95.56 km/h) (tijd)

Indien animo voor RPM, maar ik vind dat maar niets digitaal. Mijn mooie RPM klok in de corsa is veel leuker :). Tenzij er mensen zijn die niet zo'n klok hebben kan ik het me wel voorstellen... Zal er naar kijken

Ik wil graag het verbruik hebben voor mezelf. Evt gemiddelde snelheid, gemiddeld verbruik en trip maakt mij ook niet zoveel uit.

Als ik daar wat info heb... Ik zag in een ander topic dat daar wel informatie stond over de injectoren... Daar kan ik wellicht alvast aan beginnen

Welke info heb je nog nodig? Hoe meer zoekers, hoe meer kans op info.

De mogelijkheden die ik zo zie, zijn voor mij voldoende. Zou je een welkomstekst kunnen laten scrollen? Zoek je nog testers? Ik woon dan niet in de buurt, maar heb nog wel ergens een plekje vrij in mijn dash.

Zou je mij eens (hier of per email) kunnen aangeven welke signalen je allemaal moet toevoegen aan je print om het geheel aan de praat te krijgen?

O ja, de Omega MID is minder interessant nu omdat ik een andere optie in overweging heb genomen. Wellicht komt mijn Corsa TID toch weer in inzet.

Groeten,

Mischa

MicroGSI bedankt voor je inspanningen.

- Is het voor jou mogelijk/interessant om de resultaten tot nu toe uit te brengen?

- Wat heb jij precies nodig om hetgeen je tot nu toe gerealiseerd hebt te implementeren in de TID van mijn Corsa?

Groeten,

Saiko

Origineel gepost door saiko

MicroGSI bedankt voor je inspanningen.

- Is het voor jou mogelijk/interessant om de resultaten tot nu toe uit te brengen?

- Wat heb jij precies nodig om hetgeen je tot nu toe gerealiseerd hebt te implementeren in de TID van mijn Corsa?

Groeten,

Saiko

Nu snap ik hoe jij posting freak wordt !! Kijk eens naar de 2 berichten die voor die van jou gepost zijn. In de eerste staat wat er op dit moment beschikbaar is en in de 2e (de mijne) staat dezelfde vraag die jij ook stelt. Vragen stellen zal niemand een probleem vinden, maar als je het topic gelezen had, had je gezien dat je je vragen niet had hoeven stellen.

:jerry:jerry:jerry

Ben nog steeds ge"interesseerd, en ik volg de ontwikkelingen.

Maar ik heb inmiddels een Corsa C (met standaard TID). Hier is dit toch ook bij te realiseren?

Origineel gepost door mischa

Nu snap ik hoe jij posting freak wordt !! Kijk eens naar de 2 berichten die voor die van jou gepost zijn. In de eerste staat wat er op dit moment beschikbaar is en in de 2e (de mijne) staat dezelfde vraag die jij ook stelt. Vragen stellen zal niemand een probleem vinden, maar als je het topic gelezen had, had je gezien dat je je vragen niet had hoeven stellen.

:jerry:jerry:jerry

Wat ben jij scherp vriend :)

Ik ben op mijn werk en had met pauze de pagina open gelaten. zonder te refreshen heb ik mijn reactie geplaatst, zonder te zien dat jij al iets had getypt. Hoop dat ik je niet voor de schenen stoot hiermee :)

Wat ik weet ook met de corsa C TID te realiseren.

Welkoms tekst is er al, en ook afscheidstekst... Ik heb nu als welkom

OPEL CORSA GSI 1.6 16V

en afscheid GOOD BYE

beide scrollend.

Wat ik zoek is injector informatie.

Hoe het momenteel is, is geen extra kabel getrokken. Het zit tussen de kabel boom. Enige modificatie die ik heb gedaan is voor de knoppen. Die heb ik op de knoppen van de TID soldeerd. Hier zou je ook 2 aparte knoppen voor kunnen gebruiken.

Voor het verbruik zal wel een extra kabel moeten worden getrokken van de ECU af.

Ik weet niet alsof iemand ervaring heeft of iemand kent die goedkoop printjes wilt etsen? Ik heb het zelf nog nooit gedaan maar ik wil het wel doen, heb bijna alle spullen al. Maar eerst wil ik het af geprogrammeerd hebben.

@mischa: Je hebt wel commentaar op saiko, maar in mijn post stond ook al wat voor info ik nog zocht:jerry

Ook goed, maar hij vraagt, krijgt antwoord en vraagt opnieuw.

Ik vind het ook wel goed zo.

Maar je vraagt info over de injectoren, geet het daarbij alleen om de X16XE en de X16SZR ??

Van de rest heb je de gegevens?

Groeten,

Mischa

Nope van geen motor gegevens. Het gaat mij om de X16XE...

Ik weet niet wat voor motoren jullie hebben.. Dan kan ik er een soort setup van maken..

Je hebt dan dus eigenlijk alleen de flow-gegevens van de injectoren nodig he? Ik heb ergens een tabel daarvan. Ik zal er eens naar op zoek gaan.

@MicroGSI:

Je hebt U2U

Groeten,

Mischa

Even een vraag tussendoor:

Hoe stuur je de info naar het display? Gebruik je daarvoor de draden die normaal de info van de radio naar het display sturen?

En met de extra knoppen kun je dan zaken instellen, starten stoppen en overschakelen van datum naar de extra functies?

Ik vraag dit omdat ik overweeg een MID aan te schaffen, dan heb ik meteen de functionaliteit van mijn check control en verbruik en alles erbij en valt er niet veel meer te wensen.

Mijn concrete vraag dus: Werkt je project ook met een MID ?

Groeten,

Mischa

Mijn project simuleert inderdaad een radio. Dus als op de MID een orginele opel radio op kan met externe radio dan kan mijn setje er ook erop. Ik heb nooit een MID in me handen gehad dus kan je niet 100% zeggen hoe ie werkt. Maar ik ga ervan uit dat ie dan ook wel werkt.

Over de knoppen is het momenteel zo dat je de auto uit moet zetten voor de functies van klok instellen. Echter als je ze op deze manier aansluit moet je wel solderen op de print van de display...

ik heb je u2u gelezen. Ik zou het niet zo 123 weten welke nummers dat zijn... Ik dacht dat ze in EPC stonden. Ik zal even nakijken.. Moet EPC weer installeren. Ik kijk dan wel weer...

Maar het verbruik is volgens mij gelijk als een andere motor in de opel serie.. Moet even zoeken welke dan weer :)

Terug
Naar boven