• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

TID Display uitbreiding

Type motor maakt niet uit, alleen het verbruik word dan anders omdat je met een diesel weer andere injectoren hebt.

@ MicroGSI, Mooi werk jong, jammer van het tijdgebrek, dat is vaak een beperkende factor met dit soort projecten.

@ Iedereen: Mocht je gelijk een ander kleurtje licht voor je TID willen zou ik dat gelijk doen, is een kwestie van ledjes bestellen en omsolderen, of rechtstreeks ledjes in fittingen kopen op http://www.steve010.nl. Dan ben je in 1 x klaar.

Groet Marck

Sorry, aangepast. Ook bij een MID is het niet zo heel veel werk. Ik ga binnekort het spul in mijn Astra een blauw kleurtje geven, en ook de elektrische raamknopjes blauw maken enz. Valt erg mee, als je kunt solderen lukt het je!

Op die site van Steve staan ook wat dingen hoe je bepaalde ledjes moet vervangen!

Greetz

Ben ik ook van plan, maar niet in mijn astra ! mijn hele dash gaat uit elkaar, dus het vervangen van een paar led's zal niet het grootste probleem zijn. Alleen moet ik nog eens een oplossing zien te vinden voor de rooie delen van de tellerschaal bij toerenteller, temperatuur en tankmeter. Dat vind ik geen porem. Dit zou eigenlijk ook mooi rood moeten zijn, net als de wijzers.

Mischa

Dan zou ik als ik jou was kijken voor Plasmaplaatjes...Word erg mooi! En anders inderdaad aparte ledjes plaatsen achter die delen!

Is die TID aanpassing ook toepasbaar in een Astra F MID? Wil die functies als 0-100 enz wel eigenlijk! En oliedruk ook als dat er eenmaal is, maar dat is niet noodzakelijk...

Nou, dat is een vraag die ik ook al gesteld heb. MicroGSI gebruikt de touwtjes van de aansturing van de originele radio naar het display om al dit moois erop te toveren. Als je dus geen originele radio hebt, zou je dus in pricnipe ook de signalen vanuit zijn wonderdoosje naar de MID moeten kunnen sturen. Ik weet nog niet zeker of ik het helemaal ga halen om de MID al in mijn E-dash in te bouwen, anders kan ik het volgend jaar pas proberen.

Groeten,

Mischa

Moet in principe in te bouwen zijn op je Edash...Alles is om te bouwen :jerry

Verder heb ik geen originele radio, uiteraard niet, dus ik zal eens even kijken of ik zelf iets kan fixen!

Ik kijk uit naar de melding dat de eerder genoemde aanpassingen toegepast kunnen worden op een Corsa B.

Naar mijn mening is de lijst met opties meer dan voldoende reden om te starten met het 'verkopen' hiervan.

Inderdaad, zijn genoeg opties, en oliedrukmeter enz gaan toch hoop extra kosten, kan je beter op je A stijl een 52mm instrumentje plaatsen...

Ik ben zeker ook geinteresseerd in mogelijkheden voor de Astra F!

Me 2. Ik heb absoluut GEEN interesse in spanning, olietempo, oliedruk enz, omdat ik daar al 52mm instrumenten voor heb zitten.

UP:thumbup

Jongens ik wl jullie laten weten dat ik er nog wel mee bezig maar wat moeizaam. Pff, echt lastig met zo weinig tijd en ik heb auto ook niet vaak tot me beschikking.

Ik krijg vaak de vraag alsof het op hun auto ook werkt. Tot nu toe wordt alleen het snelheids signaal gebruikt wat voor de TID wordt gebruikt. Dit is het snelheids signaal ten compensatie buitentempratuur meter.

Dit is op mijn auto 32 x per wiel omwenteling. Ik weet niet hoe het met andere versnellingsbakken zit, maar ga ervan uit dat het zelfde is voor de Corsa lijn.

Bij een display zonder tempratuur meter zal dus een snelheids signaal moeten worden getrokken...

Wanneer verwacht je dat je een versie hebt die getest oid kan worden? ik denk dat verbruik en olietemp eerst maar even buiten wegen geschoudt moet worden

ik heb dit topic een beetje doorgelezen en vind het zeer interessant :) mocht ik vandaag een Corsa B hebben zeker :) ben benieuwd hoe dit zich ontwikkeld!!

Origineel gepost door FutureCow

Wanneer verwacht je dat je een versie hebt die getest oid kan worden? ik denk dat verbruik en olietemp eerst maar even buiten wegen geschoudt moet worden

En daar ben ik het helemaal mee eens. Verbruik is ook niet echt belangrijk in mijn geval, want ik ga proberen het in de MID te implementeren in plaats van in de TID. Heb ik verbruik meteen als nevenfunctie, net als gemiddelde snelheid, gemiddeld verbruik en de rest van de functies in een MID.

Nu nog het frontje van de MID aanpassen zodat er niet Radio komt te staan maar iets wat betrekking heeft op dit fantastische schakelingetje.

Keep up the good work,

Mischa

Heeft iemand nog een link naar het product van matijssentechniks? ik kan op hun website niets vinden...

1x posten is voldoende hoor ! Wil je er 2 van de 3 even weghalen? Dit om het topic zo kort en effectief mogelijk te houden.

Dat ding van Mathijssen is niet meer leverbaar en wordt ook niet meer ondersteund.

Nou er is vooruitgang. De code is er al grotendeels. Heb de injector waarde maar variabel gehouden omdat die nog niet bekend is...

Nu moet ik het nog testen in de auto.. Maarja ik kan niet beloven wanneer maar er is hoop:thumbup

Terug
Naar boven