• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

TID Display uitbreiding

Origineel gepost door diesel1.7

Origineel gepost door MicroGSI

***knip****

Pff het is een chaos met werk. Ik ben webdeveloper voor een grote hogeschool en nu moet een heel stuk opnieuw geschreven worden. al een week nog stop aan het programmeren...:thumbdown

Maar ik beloof dat ik spoedig verder ga...

//offtopic

Toch niet in Enschede?

Daar was chaos met de website......

Jij bedoelt vast Saxion?king:

Origineel gepost door yellow-sky

maar denk je wel dat het gaat lukken met dat verbruik en zo?

anders wil ik hem nu wel bestellen

Moet lukken:thumbup:thumbup

Ja idd Saxion. Maar alleen website en niet intranet (daar was chaos :) )

Server kreeg het nogal druk om de manier hoe het nu geschreven was...

Maarja werk moet ook gebeuren...

hoeveel informatie heb je nu al, en wat moet je verder nog weten? Ik hier een revisie bedrijf gebeld maar die konden mij niets vertellen.

ik wil ook wel zon ding maar dan wel met oliedruk olie temp en 0-100km/h meer hoef ik er niet op als je het kan maken dan wil ik er wel 1:vertag

Meer informatie over de injectoren nodig..

Wat de flowrate is (cc/min of iets dergelijks)

Voor de rest niet echt veel nodig...:)

mxldisplay2.jpg

:thumbup:thumbup

Is er iemand die dit project wilt overnemen?

Kennis van microcontrollers (microchip pic's) en C is wel vereist..

Ik heb nu gewoon geen tijd meer voor.. Toen ik hieraan begon was ik werkloos en alleen student. Nu student & werkende dus wordt beetje lastig met andere klussen ernaast.

Of het project moet gestaakt worden:thumbdown:thumbdown:thumbdown

weet je joh....als ik jou was zou ik gewoon ALS je tussendoor ooit tijd heb en zin heb om hieraan te werken gewoon doorgaan king:

tenslotte doe je 't toch als hobby en heb je niet echt een deadline om je aan te houden toch? :cool:

ik zou je best willen helpen aan informatie, maar heb helaas weinig verstand over microchips en C.

- ik kan voor mijn motor wel de injector doormeten, hoeveel cc/min (heb alleen een C12NZ)

- zijn er nog meer dingen die je door andere mensen zou kunnen laten doen

en zoals blade al zei. neem gerust de tijd. als je af en toe in de vakantie even ermee aan de slag gaat. Ik de winter heb ik meestal nooit zo'n zin om zulke dingen in te bouwen. Dus als het nog een halfjaartje duurt lijkt mij niet zo'n probleem. Zonde om het er helemaal bij te laten want je had al aardig wat.

We komen er wel uit hoop ik!

hoe wou je dit gaan meten dan?? :hmmz

beetje jammer als je dit project gaat staken Micro...... je kunt het gewoon ff in de koelkast gooien en later eraan werken, Je hebt vast wel iets van vakantie zoals heel Nederland....:P:P

Origineel gepost door bladeofdarkness

das gestoord :P

Dat werkt perfect, heb van meer mensen gehoord dat ze dit gedaan hebben om dingen te controleren. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan. En ik heb monopoint injectie dus dat is helemaal makkelijk :)

Als jij nou even die van jou doormeet blade, hebben we de X16XE er ook bij :)

oke oke.. Dan ga ik verder :) Ik dacht dat de mensen erop zaten te wachten vandaar..

Ja het is nu ook blijven steken bij het verbruik, toch injector info nodig.. Het zou inderdaad kunnen om injector onder spanning te houden maar je riskeert wel een injector. Die dingen zijn niet gemaakt om lang open te zetten... En vergeet niet je moet ook nog een brandstofpomp hebben. Want de doorstroom is natuurlijk afhankelijk van je brandstof druk. Maar als we verschillende informatie hebben kunnen we natuurlijk zo'n keuze ding maken...

Zijn er dan helemaal geen mensen hier die enig contact hebben met Opel Nederland ofzo of daar werken? Want via daar zou het wel makkelijker worden...

Andere oplossing is dat er een werkend MID (Astra G) die juiste waardes geeft van een X16XE en daaraan gewoon meten...

op de cc nauwkeurig meten met een maatbeker?????

;) lijkt me stug....

heel misschien dat je dat kunt meten met een weegschaal oid, maar dan nog heb je geen brandstofdruk!

ik kan me trouwens niet voorstellen dat met zoveel expertise hier dit niet opgelost kan worden.

Terug
Naar boven