• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Tijd voor de winterslaap?

Ik neem aan dat jullie wagens ook de winterperiode verzekerd zijn.

Waarom dan niet op een mooie winterdag bij droog weer een rit maken?

Wat zijn de argumenten dan om dit NIET te doen,ik ben benieuwd !

ST1 V8.

Ik neem aan dat jullie wagens ook de winterperiode verzekerd zijn.

Waarom dan niet op een mooie winterdag bij droog weer een rit maken?

Wat zijn de argumenten dan om dit NIET te doen,ik ben benieuwd !

ST1 V8.

bij droog weer ligt er nog steeds zout op de weg, en dat kan dan al gauw in de wielkasten en op de bodem komen.

en veel gestalde auto's zijn niet 1, 2, 3 uit de stalling te krijgen voor een ritje.

mijn kadett staat ook altijd helemaal achter in de schuur, staan veel landbouw machines voor, dus niet 'even' buiten te krijgen

bij droog weer ligt er nog steeds zout op de weg, en dat kan dan al gauw in de wielkasten en op de bodem komen.

en veel gestalde auto's zijn niet 1, 2, 3 uit de stalling te krijgen voor een ritje.

mijn kadett staat ook altijd helemaal achter in de schuur, staan veel landbouw machines voor, dus niet 'even' buiten te krijgen

Stal hem in princiepe wel maar als het een paar dagen goed heeft geregend (geen zout meer)

en de wegen zijn droog dan pak ik hem nog wel eens voor een ritje in de winter.

Verder accupool los en verzet hem één keer in de zoveel tijd even een paar meter.

Stal hem in princiepe wel maar als het een paar dagen goed heeft geregend (geen zout meer)

en de wegen zijn droog dan pak ik hem nog wel eens voor een ritje in de winter.

Verder accupool los en verzet hem één keer in de zoveel tijd even een paar meter.

Ik haal altijd de hele accu d'r uit, ze zijn tegenwoordig best goed geseald, maar het blijft een zuur milieu, die accu bak. Vaak ook nog wat olie op de zuigers.

En inderdaad af en toe eens een half metertje verduwen.

Ik moet wel zeggen dat de auto's waarmee ik wel 's winters mee rijdt hard achteruit gaan, in ieder geval harder dan vroeger. Volgens mij is die troep die ze tegenwoordig strooien veel agressiever, maar ja, ze krauwen het werkelijk waar ook overal vandaan als het op is...

Ik haal altijd de hele accu d'r uit, ze zijn tegenwoordig best goed geseald, maar het blijft een zuur milieu, die accu bak. Vaak ook nog wat olie op de zuigers.

En inderdaad af en toe eens een half metertje verduwen.

Ik moet wel zeggen dat de auto's waarmee ik wel 's winters mee rijdt hard achteruit gaan, in ieder geval harder dan vroeger. Volgens mij is die troep die ze tegenwoordig strooien veel agressiever, maar ja, ze krauwen het werkelijk waar ook overal vandaan als het op is...

Mijne is wel verzekerd het hele jaar, echter mag ik er mee rijden als de zomertijd geldt op de klok. Een zogenaamde All-risk Youngtimerverzekering

Mijne is wel verzekerd het hele jaar, echter mag ik er mee rijden als de zomertijd geldt op de klok. Een zogenaamde All-risk Youngtimerverzekering

@MOOK wrote:Mijne is wel verzekerd het hele jaar, echter mag ik er mee rijden als de zomertijd geldt op de klok. Een zogenaamde All-risk Youngtimerverzekering

Die heb ik ook

@MOOK wrote:Mijne is wel verzekerd het hele jaar, echter mag ik er mee rijden als de zomertijd geldt op de klok. Een zogenaamde All-risk Youngtimerverzekering

Die heb ik ook

Echt? Dan ben je de eerste die ik tegenkom die het ook heeft, die van jou wordt dus ook niet belastingvrij?

Echt? Dan ben je de eerste die ik tegenkom die het ook heeft, die van jou wordt dus ook niet belastingvrij?

@MOOK wrote:Echt? Dan ben je de eerste die ik tegenkom die het ook heeft, die van jou wordt dus ook niet belastingvrij?

nee,heb net pech dat hij van 1987 is.

Maargoed hij staat in de garage en rij er toch niet mee in de winter.

Mijn Manta staat bijna altijd binnen. Af en toe als ik hem vaker gebruik staat hij een weekje buiten. Ik haal altijd de minpool er af, ook al staat hij maar een paar dagen stil. In de winter zet ik als extra nog een vochtvreter in de auto. Met mooi weer in de winter rij ik er ook mee. Droog zout blijft niet aan de auto zitten en valt er zo vanaf. Dat doe ik al twaalf jaar en bevalt mij prima. Ik ben wel heel erg zuinig op mijn Manta, maar een auto heb je toch om er mee te rijden? Hij is wegenbelastingvrij, en het hele jaar verzekerd.

@MOOK wrote:Echt? Dan ben je de eerste die ik tegenkom die het ook heeft, die van jou wordt dus ook niet belastingvrij?

nee,heb net pech dat hij van 1987 is.

Maargoed hij staat in de garage en rij er toch niet mee in de winter.

mijne staat net sinds vandaag stil voor de winter op zijn originele velgen lekker droog :)

druppellader eraan en volgende week laat ik de verzekering de winterstop inlassen tot volgend jaar ergens en dan komt ie er weer maar lekker uit :)

Mijn Manta staat bijna altijd binnen. Af en toe als ik hem vaker gebruik staat hij een weekje buiten. Ik haal altijd de minpool er af, ook al staat hij maar een paar dagen stil. In de winter zet ik als extra nog een vochtvreter in de auto. Met mooi weer in de winter rij ik er ook mee. Droog zout blijft niet aan de auto zitten en valt er zo vanaf. Dat doe ik al twaalf jaar en bevalt mij prima. Ik ben wel heel erg zuinig op mijn Manta, maar een auto heb je toch om er mee te rijden? Hij is wegenbelastingvrij, en het hele jaar verzekerd.

Terug
Naar boven