• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Tikkend geluid HULP NODIG!

Ik heb hier nu ook last van. Is me gisteren opgevallen toen ik in de auto zat en deze stationair liep. Normaal heb ik meteen muziek aan en valt het dus niet op. Is van binnenuit alleen te horen als de radio uitstaat en blazer uit. Ben toen onder de motorkap gaan kijken en lijkt inderdaad ook onder het kleppendeksel vandaan te komen. Gaat om een corsa b 1.4 16v

Ik maak me er dus ook een beetje zorgen over, zeker omdat ik dagelijks zo'n 40km rij met de auto.

Voor de rest zelfde als hierboven. Tikkend geluid loopt gelijk op met het toerental.

Iemand die me gerust kan stellen?

Ik heb hier nu ook last van. Is me gisteren opgevallen toen ik in de auto zat en deze stationair liep. Normaal heb ik meteen muziek aan en valt het dus niet op. Is van binnenuit alleen te horen als de radio uitstaat en blazer uit. Ben toen onder de motorkap gaan kijken en lijkt inderdaad ook onder het kleppendeksel vandaan te komen. Gaat om een corsa b 1.4 16v

Ik maak me er dus ook een beetje zorgen over, zeker omdat ik dagelijks zo'n 40km rij met de auto.

Voor de rest zelfde als hierboven. Tikkend geluid loopt gelijk op met het toerental.

Iemand die me gerust kan stellen?

Als het geen gaatje in de uitlaat is en de distributie nog op tijd staat heb je een grote kans dat het bij de nokkenas vandaan komt.

Enige wat je makkelijk en snel kan doen is een motorflush en dan verse olie.

Eeegister bij de garage geweest en mij werd verteld dat het waarschijnlijk de waterpomp o.i.d. was. Mijn broer had de dag ervoor ook al gekeken en die vermoedde hetzelfde. Nou moet dus de distributieriem, waterpomp, spanrollen en de hele zooi vervangen worden. Dus gaat een aardig centje kosten alles bij elkaar. Beetje geluk dat ik heb is dat de djstributieriem zowieso over een half jaar vervangen moest worden, en het zowieso "beter" is dan alles meteen te vervangen. Maar hij heeft net 120k km erop zitten dus hoop dat we hierna voorlopig van kosten af zijn:)

Als het geen gaatje in de uitlaat is en de distributie nog op tijd staat heb je een grote kans dat het bij de nokkenas vandaan komt.

Enige wat je makkelijk en snel kan doen is een motorflush en dan verse olie.

Eeegister bij de garage geweest en mij werd verteld dat het waarschijnlijk de waterpomp o.i.d. was. Mijn broer had de dag ervoor ook al gekeken en die vermoedde hetzelfde. Nou moet dus de distributieriem, waterpomp, spanrollen en de hele zooi vervangen worden. Dus gaat een aardig centje kosten alles bij elkaar. Beetje geluk dat ik heb is dat de djstributieriem zowieso over een half jaar vervangen moest worden, en het zowieso "beter" is dan alles meteen te vervangen. Maar hij heeft net 120k km erop zitten dus hoop dat we hierna voorlopig van kosten af zijn:)

Is bij 75k vervangen omdat hij er toen 48 maanden op zat. Daarvoor bij 50k. Waterpomp is toen ook niet gedaan dus. En zit nu weer bijna aan 48 maanden en nu 50k km dus.

Het is sowieso slim om altijd alles mee te vervangen met een nieuwe riem, dus heel "erg" is dit probleem dan niet, komt alleen wat maanden eerder.

Is bij 75k vervangen omdat hij er toen 48 maanden op zat. Daarvoor bij 50k. Waterpomp is toen ook niet gedaan dus. En zit nu weer bijna aan 48 maanden en nu 50k km dus.

Het is sowieso slim om altijd alles mee te vervangen met een nieuwe riem, dus heel "erg" is dit probleem dan niet, komt alleen wat maanden eerder.

die positieve houding heb ik inmiddels ook al aangehouden.

Als hij dalijk klaar is meteen een grote beurt geven, en even kijken wat ik met mijn middendemper ga doen. Daar hangt 1 schot los in welke resoneert als de auto wat warmer is en het metaal uit gaat zetten. Vreselijk irritant en al mijn pogingen om dit schot met een hamer vast te slaan zijn mislukt, dus waarschijnlijk even op de sloop een andere uitzoeken.

die positieve houding heb ik inmiddels ook al aangehouden.

Als hij dalijk klaar is meteen een grote beurt geven, en even kijken wat ik met mijn middendemper ga doen. Daar hangt 1 schot los in welke resoneert als de auto wat warmer is en het metaal uit gaat zetten. Vreselijk irritant en al mijn pogingen om dit schot met een hamer vast te slaan zijn mislukt, dus waarschijnlijk even op de sloop een andere uitzoeken.

Zo alles is weer heel. Waterpomp, distributieriem en spanrollen zijn vervangen. Ook maar meteen de klepdekselpakkingen laten vervangen. Hij lekte daar al een behoorlijke tijd olie.

Verder rijdt hij nog gewoon hetzelfde als vantevoren, prima dus.

Zo alles is weer heel. Waterpomp, distributieriem en spanrollen zijn vervangen. Ook maar meteen de klepdekselpakkingen laten vervangen. Hij lekte daar al een behoorlijke tijd olie.

Verder rijdt hij nog gewoon hetzelfde als vantevoren, prima dus.

klopt ja.

Ik had er al eentje gekocht bij de heuts. Hun daar (en ik ook) werden niet echt wijs hoe dit nou zat omdat er 2 types waren en bij 1 stond vermeld boven en bij 1 onder. Ze hadden er echter maar 1 op voorraad, en ze wisten nieteens welke het was. Toch maar meegenomen denk maak het zaakje een keer open en kijk wel of ik de goede heb. Echter heb ik hier nooit tijd voor gemaakt en heb hem al n aantal weken liggen.

Nu hij toch voor de waterpomp weg moest heb ik de pakking meegegeven, en is de andere er bij besteld en zijn beide vervangen.

Maar die van de heuts was 28 euro geloof ik en van de garage ook ong 3 tientjes. Dus beide pakkingen samen zit je toch aan zo'n 60 euro.

Alles bij elkaar natuurlijk toch wel een duur grapje wat nu allemaal is gedaan aan de auto. Maar ik hoop er dan ook nog wel wat jaartjes mee te rijden. Ik trap hem wel eens goed in, maar dan rijd ik m ook eerst goed warm.

Met 124.000 op de teller zou je denken dat ik er nog wel wat jaartjes mee vooruit moet kunnen:)

Terug
Naar boven