• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Time Attack Kadett Turbo

Hij heeft het overleefd hij heeft er weer 1500km op zitten ondanks flink door rijden gemiddeld 120kmh.

Donderdag ochtend om half 5 zijn we vertrokken richting Ornans.

We schoten lekker op alleen begon de motor steeds meer te stotteren in Frankrijk.

En net voor Ornans lag er een steen op de weg in een bocht dus de splitter onder de voor spoiler is nu echt aan vervanging toe.

Op de camping aan gekomen kennis gemaakt met de mensen die er al waren het was geen grote meeting.

Maar daar door wel een gezellige en persoonlijke meeting we hebben er een hoop (opel)vrienden bij in Frankrijk.

Het was wel een beetje lastig communiceren maar gelukkig was Michel er om van Nederlands naar Frans te vertalen.

En er konden er een paar Engels of Duits s'avonds lekker BBQen (goed vlees daar in Frankrijk en goedkoop ook).

De volgend dag de omgeving verkennen (onveilig gemaakt) maar rijden met de kadett was bijna niet meer te doen.

Op de camping kwam ik er achter dat de stekker van de koelvloeistof nat werd van koelvloeistof.

Eerst dacht ik dat het via de sensor kwam andere sensor er in nog lekken blijkt er een gaatje onder in de slang te zitten die van de radiateur naar het blok gaat.

Gelukkig doet ducktape wonderen :D daarna reed hij weer super....!

Zaterdag middag met zijn allen wezen karten op een buiten baan op weg er heen kregen we nog een soort wolkbreuk best leuk op versleten semislicks ;)

Met karten 3e geworden wegens over gewicht 80kg tegen 73kg 2e en 70kg 1e en zij gingen elke week karten :hmmz ik hooguit één keer per jaar :D

S'avonds uit eten gegaan was super gezellig er vlogen nog een paar borden het raam uit de rivier in :shock: :D :D

Om 23.30 waren we klaar met eten en hebben ik en mijn vrouw afscheid genomen en zijn we richting huis vertrokken.

Natuurlijk regende het dus hebben we de halve weg gevaren maar we heben het toch in 6 en een half uur gereden gemiddeld 120kmh:angel

Het kadett je liep toch nog 1op10 en 1.5L olie op 1500km.

En ondanks dat ik hem toch wel een paar keer flink op zijn kl..te heb gegeven heeft hij het toch weer gered :wors

Zo net de kadett eindelijk weer een keer gewassen heb er 2 maanden geen tijd voor gehad :???:

En even een klein stukje droog gereden benzine is bijna op anders was ik een langer stuk gaan rijden blijft toch wel leuk.

Alleen rij je al snel 2..kmh op de dijk :angel

En de motor is niet het probleem die had het wel blijven doen als de afstelling goed was geweest maar door dat er een gat in de luchtslang zat met afstellen.

Klopte de lucht brandstof verhouding niet.

het blok kan makkelijk 600pk hebben als de afstelling maar klopt.

En leuk filmpje Koks :kewlpics

En Tim doe maar een goed bod of kom een keer langs :D

Zo maar eens naar bed om 8uur moet ik weer een uitlaat onder een astra H bouwen :agent

Zo even druk gehad met andere dingen kinderen en tuin bestrating 150m2 beschoeiing enz enz.

En auto's van andere.

Maar nu heb ik weer wat aan de Kadett gedaan kop is er af en

uitlaat spruitstuk ga ik een nieuwe voor maken.

Ook inlaatspruitstuk ga ik een andere op maken.

En er komt een elektrisch hydraulische stuurbekrachtiging op :o

En nog wat aanpassingen:D

En allemaal bedankt voor de felicitaties ook namens Miranda.

origineel gepost door Andre Botter

Zo even druk gehad met andere dingen kinderen en tuin bestrating 150m2 beschoeiing enz enz.

En auto's van andere.

Maar nu heb ik weer wat aan de Kadett gedaan kop is er af en

uitlaat spruitstuk ga ik een nieuwe voor maken.

Ook inlaatspruitstuk ga ik een andere op maken.

En er komt een elektrisch hydraulische stuurbekrachtiging op :o

En nog wat aanpassingen:D

Goed om te horen dat je de kadett niet verkocht hebt

origineel gepost door kadett4x4

en hoe gaat het verder met de 4x4 plannen, ben wel benieuwd.

en met een slijptol en een lasapperaat, is eigenlijk alles wel te maken.

hoe bevalt het nu, om door het leven te gaan als familie.

groeten. 4x4 plannen waren goed maar de tijd heb ik er niet voor.

En echt voordelen heeft het nog niet door meer gewicht enz

En familie was er al hoor Naomi is al 3 en een half jaar oud:D

Nou ben nog naar Oschersleben geweest hij begint steeds meer te roken stationair.

En morgen gaan we naar Frankrijk 850km heen en 850km terug.

Ben alleen bang dat hij het niet haalt :hmmz

Maar dat horen jullie dan wel weer :D

Terug
Naar boven