• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Time Attack Kadett Turbo

Echt gaaf wat hier weer gebeurd, laatst dit topic doorgebladerd echt respect voor het werk wat aan deze kadett al gedaan is.... En dan toch weer wat nieuws weten te bedenken..

Ga zo door en ik zal het zeker blijven volgen, en hopelijk kan ik hem eens in het echt bewonderen. :wub :wub

mocht je nou zover zijn met het verbouwen van de achter wiel aandrijving ...

wil ik het wel een keer proberen tegen je , met name de 400 meter

ben benieuwd naar het resultaat ;)

Hehe wat rij jij dan?

@patrick1986 wrote:mocht je nou zover zijn met het verbouwen van de achter wiel aandrijving ...

wil ik het wel een keer proberen tegen je , met name de 400 meter

ben benieuwd naar het resultaat ;)

wat een super project weer zeg!

Nu snap ik waar al die tijd naar toe gaat Andre haha!!

hopelijk binnenkort weer nieuwe foto's

omega 3000 12V turbo (Garret Gt40) rond de 395 pk en 530 k/nm

doe me best maar weet niet

mijn omega is natuurlijk wel zwaar met zijn 1380 kilo ;)

mooie calibra BTW , mooi kleurtje

@patrick1986 wrote:omega 3000 12V turbo (Garret Gt40) rond de 395 pk en 530 k/nm

Kan je wel vergeten...........

Botter heeft ongeveer 500 pk en de auto weegt denk ik rond de 1000 kilo (als het niet nog minder is) ;)

ja dan ga ik het idd niet redden

heb hem volgens mij ook zien rijden op assen

was ook een oranje

mis mijn kadettj nu ook wel beetje al ik deze zo volg ;)

Haha ik ken dat gewicht, mn Calibra weegt evenveel als je omega hehehe, voordeel van mij is wel mn 4x4 ;) of heeft die omega dat ook!?

Bedankt voor de compliment ;)

Mja die kadett van Botter is moeilijk snel :D

Groetjes Ram

@patrick1986 wrote:omega 3000 12V turbo (Garret Gt40) rond de 395 pk en 530 k/nm

Welk voordeel heeft die 4x4? Dat is alleen de eerste paar meters maar dat je voordeel hebt en zelfs dat is betrekkelijk. De 4x4 is veel kwetsbaarder en zal veel zwaarder zijn voor de koppeling e.d. met wegsprinten uit stilstand. En als je eenmaal grip hebt zal de rwd veel minder verlies in de aandrijflijn hebben als een 4x4.

Stoplichtsprintjes duren ook meestal niet zo lang.. Vandaar dat ik ook zeg de eerste meters. ;)

Zet jouw kadett langs een normale fwd kadett met dezelfde motor en hij komt je waarschijnlijk toch echt wel voorbij in de III.

En omdat je nauwelijks wielspin hebt gaat er vaker iets kapot bij een 4x4 zoals een koppeling of bak oid. Je gaat er dan namelijk wel het volle koppel opzetten omdat je grip hebt terwijl bij een rwd/fwd de krachten dan te groot zouden worden voor de grip van de banden en de belasting op de aandrijflijn dan wegvallen omdat er geen grip meer is.

Volgens mij ben ik overigens een van de weinige hier die het jammer vind dat er een middenmotor-kadett wordt gebouwd. :( Ik had liever gezien dat de motor 90 graden gedraaid werd en er gewoon een rwd kadett van werd gemaakt. :agent En dan met een mooie achteras eronder, geen starre.

@patrick1986 wrote:ja dan ga ik het idd niet redden

heb hem volgens mij ook zien rijden op assen

was ook een oranje

mis mijn kadettj nu ook wel beetje al ik deze zo volg ;)

Ik heb nog wel een leuk autotje waar je tegen kan racen :wors

@guilettaevo Ach het is weer eens wat anders he', altijd hetzelfde is ook zo saai, en een E kadett met motor voor in, en achterwielaandrijving word ook al gemaakt(wat ik zo hoorde :D )

Ik vind het wel cool, ben benieuwd hoe het er straks allemaal uitziet dus Botter post effe wat foto's :thumbup :thumbup

Groeten nick

als jou avatar jou auto is dan geef ik het op ;)

ben wel aan het kijken in engeland voor een lotus zijn daar niet zo heel erg duur in vergelijking met hier

ben alleen bang voor de maandelijkse kosten;)

Zeer vet project maar had ook niks anders verwacht van je andre

Hopelijk lukt het om alle technische kinderziektes er uit te krijgen voordat de auto het circuit opgaat in 2012

Nou de auto staat al weer op 4 wielen, achter nog wel op twee thuiskomer's :hmmz

De spoorbreete is wat toegenomen :D :D :D

Nu nog schokbrekers inmeten en bij PROFLEX laten maken.

En dan nog.

1. motor afdekking maken.

2. bedrading.

3. slangen / koelvloeistof.

4. schakel stang/kabels.

5. Tank voor in maken + pompen.

6. chargecooler.

7. carrosserie uitbouwen.

8. Achterremmen.

9. enz enz

Foto-OA4VVVCM-D.jpg

Terug