• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

top snelheid astra

@astraTD wrote:@iquick wrote:@astraTD wrote:@mr.niceguy.89 wrote:@TerryB wrote:@turbootje wrote:volgens het boekje is de top 218 km per uur.. astra coupe z 2.2se

Dat kan zeker harder Dik! Aangezien ik met mijn 1.8 de 215 al haal!

Ja veel dingen kloppen niet.

Laatst ging ik van 0 naar 100 in 7,4 seconden. Iemand naast ging het meten d.m.v. een stopwatch

Met een 1.9 150pk?? of heb je chip? :shock:

Met een chip doe ik er 7 seconden over. Dus denk standaard.

Galaxy Nexus Tapatalk

196pk in een vrij lichte astra vind ik het ook normaal.. maar wist niet dat een standaard 150pk zo snel kon zijn..

Misschien dan toch een leuke opvolger een 1.9 astra station diesel over aantal jaar :agent

Bestel er dan gelijk 2 goede M32bakken en 3 2massavliegwielen bij...

Willem

@astraTD wrote:Banden vreter jij :jerry

Dat valt wel mee eerlijk gezegd, het ligt aan je rij stijl, ik rij en trek vrij rustig op. Maaaaaaar er zijn uitzonderingen, bijv een stoplicht sprintje.

Wim, je hebt een punt maar na een revisie knal je lekker weer 150k door. Vind het zo zonde dat die dingen snel kapot gaan.

Galaxy Nexus Tapatalk

ligt maar net aan je mazzel.

er zijn haast meer M32 die voor de 120.000km al Realy realy broken zijn, dan die langer meedraaien..

en dan nog, 1 bak bij 150.000km zijn er 2 teveel op een autoleven, dat geldt ook voor dat waardeloze vliegwiel

Willem

180 met een 2002 z16se 150ong op de klok (lui blok)

175 met een x16xel astra f. (niet de top, was een lui blok)

167 x12xe opel corsa b 99 80.000 op de klok (fris blok, gaat vrij rap voor een 1.2)

185 x16xe opel corsa b gsi 1995 210.000 op de klok (kon niet harder. maar durf het ook niet zo met deze 95 gsi:P iv.m. roest. wegligging van een corsa b is ook niet alles.

vind het nogal wat trouwens. een standaard astra g , en dan over de 200 vliegen, vindt die g over het algemeen boven de 180 best zenuwachtig worden. met de astra f is veelste slap voor hoge snelheden. mijne reed als een natte krant op snelheid. ook in de bebouwde kom trouwens:P

De C16SE automaat: 183km/u fabrieks opgegeven (geheel niet slecht C16SE handgeschakeld: 190km/u

De X16SZ automaat: 163km/u fabrieks opgegeven De X16SZ handgeschakeld: 170km/u

Willem

180 op de teller eergisteren. Kwas redelijk laat naar men werk vertrokken :shock: .

Vind wel dat hij bij die snelheid nog zeer stabiel op de weg ligt, had verwacht dat hij ging zwabberen ..

Had ook de indruk dat hij nog ietsje harder ging, binnenkort is goed testen in duitsland ;) .

met mijn astra f van 94 met een 1.4i blokje 150 op de teller.

de teller zit exact 10 km in vergeleken mijn tomtom ;)

maar aangezien die 1.4tjes zo traag als stront in een trechter zijn, en er steeds autos voor me reden, moest ik hem steeds af laten zakken, en dan weer 5 minuten bezig om 10 km harder te gaan rijden haha.

top heb ik dus nog niet gehaald, maar zal vast niet veel harder zijn dan 140.

de rooie astra (ook 1.4i) 170 op de teller.

was geloof ik 160 of zo op tomtom.

@marco_tds wrote:180 op de teller eergisteren. Kwas redelijk laat naar men werk vertrokken :shock: .

Vind wel dat hij bij die snelheid nog zeer stabiel op de weg ligt, had verwacht dat hij ging zwabberen ..

Had ook de indruk dat hij nog ietsje harder ging, binnenkort is goed testen in duitsland ;) .

Amen :wors

200 GPS.

laatste tijd 190 op de teller, 195 op GPS.

wel nadat ik ben overgestapt op goedkopere benzine...... :jerry

voordat ik de top heb bereikt is denk ik mijn tank ook al weer leeg.

heb het dus nog niet kunnen testen, dus ik zou het niet eens weten.

tot toe 160-165 ofzo gehaald eens.

Astra G 1.6 XEL 1998 130.000km, wonderbaarlijk 196km/h op de tomtom, dit was tegen de 210km/h op de teller.

Terug
Naar boven