• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

tr word black style

zo heb weer eens wat tijd vrij kunnen maken voor de tr.

heb flink wat liggen plamuren en schuren:D

wat een pokke werk is dat zeg jezus:(

maar ben wel benieuwd naar het eindresultaat.

streven is einde deze maand in de grondverf te hebben.

en dan dat stof:oherken mijn hok niet meer.

achterschermen heb ik ongeveer 2,5cm gerold om plaats te maken voor 9x13 verbreed staal.:agent

zo heb weer eens wat tijd vrij kunnen maken voor de tr.

heb flink wat liggen plamuren en schuren:D

wat een pokke werk is dat zeg jezus:(

maar ben wel benieuwd naar het eindresultaat.

streven is einde deze maand in de grondverf te hebben.

en dan dat stof:oherken mijn hok niet meer.

achterschermen heb ik ongeveer 2,5cm gerold om plaats te maken voor 9x13 verbreed staal.:agent

nu al te laat, maar je had ook waterproof kunnen schuren, ten eerst geen last van stof, minimaal in iedergeval, beter en gladder eindresultaat, en bovendien ben je sneller klaar, ondanks dat je met een fijnere korrel zal slijpen/schuren.

nu al te laat, maar je had ook waterproof kunnen schuren, ten eerst geen last van stof, minimaal in iedergeval, beter en gladder eindresultaat, en bovendien ben je sneller klaar, ondanks dat je met een fijnere korrel zal slijpen/schuren.

Een beetje fatsoenlijke plamuur kan prima tegen water hoor. Maar om met hele fijne korrel plamuur nat te schuren is imho een tikkie overdreven. De plamuur wordt toch nooit super smooth. Daar heb je spuitfiller en idd grondverf voor.

Een beetje fatsoenlijke plamuur kan prima tegen water hoor. Maar om met hele fijne korrel plamuur nat te schuren is imho een tikkie overdreven. De plamuur wordt toch nooit super smooth. Daar heb je spuitfiller en idd grondverf voor.

[rquote=1912515&tid=143584&author=ginoceros]uuuh .... naar de kapper geweest .. ?? :D:D[/rquote]

Inderdaad lijkt er wel op :P

[rquote=1912515&tid=143584&author=ginoceros]uuuh .... naar de kapper geweest .. ?? :D:D[/rquote]

Inderdaad lijkt er wel op :P

[rquote=1912819&tid=143584&author=McKaamos]Een beetje fatsoenlijke plamuur kan prima tegen water hoor. Maar om met hele fijne korrel plamuur nat te schuren is imho een tikkie overdreven. De plamuur wordt toch nooit super smooth. Daar heb je spuitfiller en idd grondverf voor.

[/rquote]

Ik zou het risico niet nemen om nat te gaan schuren, plamuur is poreus dus water gaat er in zitten. Dan moet je donders goed drogen wil je alles eruit krijgen. En ik veeg liever de schuur een keer extra aan dan dat ik het spuiten weer opnieuw moet (laten) doen.

[rquote=1912819&tid=143584&author=McKaamos]Een beetje fatsoenlijke plamuur kan prima tegen water hoor. Maar om met hele fijne korrel plamuur nat te schuren is imho een tikkie overdreven. De plamuur wordt toch nooit super smooth. Daar heb je spuitfiller en idd grondverf voor.

[/rquote]

Ik zou het risico niet nemen om nat te gaan schuren, plamuur is poreus dus water gaat er in zitten. Dan moet je donders goed drogen wil je alles eruit krijgen. En ik veeg liever de schuur een keer extra aan dan dat ik het spuiten weer opnieuw moet (laten) doen.

[/rquote]

plamuur is net als een spons en als je daar water in hebt, kan je last krijgen van roest of bobbels onder de lak als hij gespoten is omdat het water eronderuit wilt.

[/rquote]

plamuur is net als een spons en als je daar water in hebt, kan je last krijgen van roest of bobbels onder de lak als hij gespoten is omdat het water eronderuit wilt.

ha ha nee man is een maatje van mij die spuiter/plaatwerker is,hij helpt mee.

hij is van tevoren eerst nat geschuurd korrel 800 toen plamuur en weer schuren.

binnenkort spuitfiller en grondverf enz en weer nat schuren met 2000.

komt wel goed duurt alleen lang

ha ha nee man is een maatje van mij die spuiter/plaatwerker is,hij helpt mee.

hij is van tevoren eerst nat geschuurd korrel 800 toen plamuur en weer schuren.

binnenkort spuitfiller en grondverf enz en weer nat schuren met 2000.

komt wel goed duurt alleen lang

Korrel 2000 is dat niet wat te veel van het goede? Het wordt toch matzwart?

Je hebt dan wel een perfecte ondergrond maar denk dat het ook wel minder glad hoeft te zijn voor matzwart.

Ik ga mijne binnenkort overdoen in zijdeglans. Dat lijkt me net wat mooier als wat ik nu heb.

Terug
Naar boven