• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Trage gasreactie Corsa B X16XE

Afb0624.jpg

Lijkt wel getectyleerd...

Jeumigg :O

Ik zal binnenkort een foto posten van de mijne :-)

Succes met de schoonmaak; en wanneer heb je eigenlijk wél een rijbewijs? :D

Jeumigg :O

Ik zal binnenkort een foto posten van de mijne :-)

Succes met de schoonmaak; en wanneer heb je eigenlijk wél een rijbewijs? :D

Ja pracht onderhoud van de vorige eigenaar, vind het wel grappig, leer ik weer wat van!

Zolang de motorische problemen niet verder gaan als dit, vind ik het nog leuk.

Ben nu 17 jaar, wordt in oktober 18, zoals jullie waarschijnlijk wel weten kan ik eerder beginnen met lessen theorie halen.

Zoals je ziet: paaltje(?) geraakt met de voorbumper door vorige eigenaar.

Best wel veel roest, ga hem ook een nieuw verfje geven (zit te denken aan mat-rood).

160.000 gelopen, loopt verder netjes, ondanks al de smerigheid.

Dorpels & balken hard, alleen gek genoeg, aan de linkerkant geen roest, rechts best veel.

Komt rechts een andere deur in, een ander spatbord op, en de dorpel moet 1 klein stukje gezandstraald worden.

De vorige eigenaar spoot alles wat niet meer rood was opnieuw rood (vogelpoep ook volgens mij).

Trof op het dak 2 plekken aan waarvan ik dacht dat het roest was,

motip-verf er af geschuurd, toen iets wits & kom ik ineens de originele lak weer tegen...

Aan de zijkant ook zo'n plek van 20 bij 4 cm...

Linkerkoplamp zit verf, op het rechterwielboogje zat verf, op m'n spiegels zaten lopers, op dat rubber tussen de deur zat verf, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Is mijn leuke projectje, heb nu vakantie tot september en zal naast m'n werk ook vrij veel met de corsa bezig zijn, de roest er af, verf er op en het blokje netjes laten lopen.

:jerry

Ja pracht onderhoud van de vorige eigenaar, vind het wel grappig, leer ik weer wat van!

Zolang de motorische problemen niet verder gaan als dit, vind ik het nog leuk.

Ben nu 17 jaar, wordt in oktober 18, zoals jullie waarschijnlijk wel weten kan ik eerder beginnen met lessen theorie halen.

Zoals je ziet: paaltje(?) geraakt met de voorbumper door vorige eigenaar.

Best wel veel roest, ga hem ook een nieuw verfje geven (zit te denken aan mat-rood).

160.000 gelopen, loopt verder netjes, ondanks al de smerigheid.

Dorpels & balken hard, alleen gek genoeg, aan de linkerkant geen roest, rechts best veel.

Komt rechts een andere deur in, een ander spatbord op, en de dorpel moet 1 klein stukje gezandstraald worden.

De vorige eigenaar spoot alles wat niet meer rood was opnieuw rood (vogelpoep ook volgens mij).

Trof op het dak 2 plekken aan waarvan ik dacht dat het roest was,

motip-verf er af geschuurd, toen iets wits & kom ik ineens de originele lak weer tegen...

Aan de zijkant ook zo'n plek van 20 bij 4 cm...

Linkerkoplamp zit verf, op het rechterwielboogje zat verf, op m'n spiegels zaten lopers, op dat rubber tussen de deur zat verf, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Is mijn leuke projectje, heb nu vakantie tot september en zal naast m'n werk ook vrij veel met de corsa bezig zijn, de roest er af, verf er op en het blokje netjes laten lopen.

:jerry

radiateur balk ook flink krokant? Bij mij zitten er hier en daar al gaten in, ken overigens meerdere b's waar de gaten in de balk vallen.

radiateur balk ook flink krokant? Bij mij zitten er hier en daar al gaten in, ken overigens meerdere b's waar de gaten in de balk vallen.

Krokant wil ik het niet noemen, lichtjes bruin getint.

Nog láng niet door.

Veel roest, weinig gaten bij mij, alleen rechter achterspatbord kan ik door heen koekeloeren naar m'n achterlicht... :jerry

Krokant wil ik het niet noemen, lichtjes bruin getint.

Nog láng niet door.

Veel roest, weinig gaten bij mij, alleen rechter achterspatbord kan ik door heen koekeloeren naar m'n achterlicht... :jerry

Houd me van de straat,

misschien íets te letterlijk... :jerry

Weet ik straks ook hoe alles zit, geeft een goed gevoel als je weet wat er goed en niet goed is aan je voertuig, vind ik.

Ga nu weer verder, moest vanochtend geld verdienen voor al die liters remmenreiniger en wd-40 haha.

Houd me van de straat,

misschien íets te letterlijk... :jerry

Weet ik straks ook hoe alles zit, geeft een goed gevoel als je weet wat er goed en niet goed is aan je voertuig, vind ik.

Ga nu weer verder, moest vanochtend geld verdienen voor al die liters remmenreiniger en wd-40 haha.

Terug
Naar boven