• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Trage gasreactie Corsa B X16XE

Voor zover ik kan zien heb ik alle moeren los, en ik haald dit los, omdat ik d'r iets in heb laten flikkeren :cry

Ik heb ook zitten denken om d'r drekt een mantzel op te gooien, maar op de 1 of andere manier denkt mijn portomonee er anders over...

Wie koopt mijn Derbi Senda ff dan? koop ik een Mantzel!

De egr is dr al af, heb ik trouwens nog niet echt schoongemaakt, gasklephuis licht ook al te wachten totdat-ie terug mag op z'n plek :P

Subframe bij een corsa b?

Die inlaat moet je er toch zo af kunnen trekken, de voorkant zit los dus met de inlaat als hefboom naar boven trekken.

als je dit doet om beter bij je egr klep te kunnen

had je beter linksvoor je motorsteun losgemaakt

en het blok laten zakken op het subframe ;)

Voor zover ik kan zien heb ik alle moeren los, en ik haald dit los, omdat ik d'r iets in heb laten flikkeren :cry

Ik heb ook zitten denken om d'r drekt een mantzel op te gooien, maar op de 1 of andere manier denkt mijn portomonee er anders over...

Wie koopt mijn Derbi Senda ff dan? koop ik een Mantzel!

De egr is dr al af, heb ik trouwens nog niet echt schoongemaakt, gasklephuis licht ook al te wachten totdat-ie terug mag op z'n plek :P

Subframe bij een corsa b?

Die inlaat moet je er toch zo af kunnen trekken, de voorkant zit los dus met de inlaat als hefboom naar boven trekken.

Dus het 1e deel moet er weer op? of moet ik het 2e deel naar boven trekken?

Het gaat niet om de gaspedaalsnelheid, 106 pk is wel genoeg op m'n achttiende (eerst).

K moet dat 2e gedeelte van de inlaat dr afslopen, maar dat lukt niet...

Corsa B heeft geen elektronisch gaspedaal.

Deel van de foto zit aan de voorkant boven je kleppendeksel vast met 2 boutjes. Als alles los is daar naar boven trekken, bij mij zat die ook vast maar zo moet je hem loskrijgen.

Dus het 1e deel moet er weer op? of moet ik het 2e deel naar boven trekken?

Het gaat niet om de gaspedaalsnelheid, 106 pk is wel genoeg op m'n achttiende (eerst).

K moet dat 2e gedeelte van de inlaat dr afslopen, maar dat lukt niet...

Ja dat gedeelte had ik zo los, ik bedoel het 2e gedeelte,

Dat gedeelte wat jij beschrijft is het 1e gedeelte van de inlaat.

Corsa B heeft geen elektronisch gaspedaal.

Deel van de foto zit aan de voorkant boven je kleppendeksel vast met 2 boutjes. Als alles los is daar naar boven trekken, bij mij zat die ook vast maar zo moet je hem loskrijgen.

@joop1970 wrote:Subframe bij een corsa b?

je hebt gelijk corsa b heeft geen subframe als de astra

op die plaats loopt er wel een asje naar de voorzijde

desalniettemin kun je wel makkelijker bij de egr als je het blok laat zakken ;)

maar daar ging het niet om :D

mantzel heb je al voor ongeveer 300 eutjes

Ja dat gedeelte had ik zo los, ik bedoel het 2e gedeelte,

Dat gedeelte wat jij beschrijft is het 1e gedeelte van de inlaat.

Ah, aan de foto te zien dacht ik inderdaad het bovenste gedeelte. Dat ding kan inderdaad vastzitten. Heb er op de sloop 1 afgetikt met een hamer. Stukje hout ertussen en voorzichting slaan zou ik zeggen.

@joop1970 wrote:Subframe bij een corsa b?

je hebt gelijk corsa b heeft geen subframe als de astra

op die plaats loopt er wel een asje naar de voorzijde

desalniettemin kun je wel makkelijker bij de egr als je het blok laat zakken ;)

maar daar ging het niet om :D

mantzel heb je al voor ongeveer 300 eutjes

Ah, aan de foto te zien dacht ik inderdaad het bovenste gedeelte. Dat ding kan inderdaad vastzitten. Heb er op de sloop 1 afgetikt met een hamer. Stukje hout ertussen en voorzichting slaan zou ik zeggen.

Terug
Naar boven