• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Trage Vectra 1.7TD

Mijn vectra is ook nog standaard, Pijpje uit luchtfilterbox had ik al eens verwijderd.

Uitlaat is ook standaard, 3 weken geleden alleen vervangen, vanaf de kat.

Heb een open luchtfilter gekocht gister, maar moet nog gemonteerd worden.

Net even gekeken, maar kan niet meteen een lek vinden.

Een kameraad heeft dezelfde boost controller gehad op een Subaru, en daar werkte het ook prima. Dus zal toch niet aan de boost controller liggen ? ..

Is er misschien iemand die in de buurt woont,(Woon zelf in limburg, belgie) en eens zin heeft om mee te kijken met mijn projectje ? Want vindt het zeer irritant dat ik het niet werkende krijg.

Groetjes Danny.

Wil je altijd wel mee helpen maar heb je nog geprobeert wat de turbodruk is zonder te de slang aan te sluiten op de actuator?

Hmm dat is vreemd.. moet zonder sturing makkelijk richting de 2 bar oplopen. Kun je een foto van je turbo plaatsen.. ben even benieuwd welke erop zit.

De olie lekkage kan van je carterontluchtingsslang, aansluiting luchtbuis op inlaatspruitstuk (onderzijde), kleppendekselpakking.. beetje moeilijk te zien op enkel deze foto.

Voel je de lucht daar echt tussenuit drukken? Is namelijk een pakking die niet snel defect gaat. Volgens mij zelfs een stalen Pakking.

Om die pakking te vervangen heb je enkel die pakking en de inlaatbuis pakking nodig. Deze zou ik gewoon origineel bij Opel halen. Dat zijn de kosten niet.

Hij moet wel erg kapot zijn wil daar alle druk verloren gaan waardoor je slechts 1 bar maakt.

Zal eerst eens de pakking vervangen.

Ook gemaild voor de boost controller, komt een nieuwe voor.

Zal me weer melden als het gelukt is ;)

Het probleem zal niet in je boost controller zitten. Het enigste wat die doet is zorgen dat er minder druk naar de actuator (waste gate) gaat waardoor de turbo een hogere druk kan opbouwen. Als je de slang zoals vermeld in eerdere post er helemaal afhaalt wordt deze helemaal niet meer aangestuurd en zal de turbo zin maximale druk opbouwen. Dit had bij jou dus geen enkel resultaat dus het probleem zit hem in de aanvoer (luchtinlaat of uitlaatgassen), lekkage inlaatsysteem of in de turbo zelfs.

ps klopt je turbometer wel??

hoor je m sissen als je gasgeeft in de motorruimte???

Als die vette meuk uit je inlaat komt zal de turbo ver heen zijn in ieder geval.

Mijn Turboslang is mooi schoon nog.

Willem

@wim-v6 wrote:hoor je m sissen als je gasgeeft in de motorruimte???

Willem

Jup, als ik er een sigaret boven hou, blaast ie de aspunt ervan af als ik wat gas geef.

Zou het zo erg zijn met de Turbo ? Verder spoolt ie normaal en lekker op.

Verder geen indicatie dat er met de turbo wat mis is.

Ook geen olieverbruik.

Grtz

Okeej, Ja mijn inlaat is wel schoner, heb ook een Keidroge turbo...

Zorg eerst maar eens voor een Dichte Inlaat.

Controleer evt ook de Intercooler op lekkage

Jup, als ik er een sigaret boven hou, blaast ie de aspunt ervan af als ik wat gas geef.

Als je de sigaret boven het inlaat kanaal houd wordt deze omhoog of richting de kleppendeksel geblazen?

Olie kan ook via de carterontluchting meegezogen worden door de turbo en uiteindelijk via een lek naar buiten komen. Dit hoeft niet perse van de turbo afkomen.

Controleer het oliepeil en ook of de motor veel overdruk heeft. Om alles uit te sluiten de turboslangen reinigen en de carterontluchting van de aanzuigbuis loskoppelen en de carterontluchting via een catch-can laten lopen. Die ontluchting geeft alleen maar vervuiling door olie in de motor/verbranding.

@C00kie wrote:Jup, als ik er een sigaret boven hou, blaast ie de aspunt ervan af als ik wat gas geef.

Als je de sigaret boven het inlaat kanaal houd wordt deze omhoog of richting de kleppendeksel geblazen?

Wordt omhoog geblazen dan.

Vanmorgen de pakkingen besteld, Kan ze woensdag ophalen.

Even kijken dat ik deze week even bij mijn opa in de garage eraan kan werken.

Groetjes,

Heren,

Iemand die een kleine uitleg kan geven, hoe ik de inlaat demonteer ?

Net even gekeken, maar de bouten zijn toch wel lastig bereikbaar.

Weet niet of er nog een trucje is om het wat makkelijker te maken.?

Vanmorgen de eerste pakking ontvangen! :thumb

Grtjs, de onzekere sleutelaar :hmmz

makkelijkst is om de Dieselleidingen los te halen, misschien ook makkelijker als je de bovenhelft van het inlaat demonteerd (nieuwe pakking ertussen uiteraard.

Willem

Spuit de leidingen op de verstuivers wel ff in met kruipolie en niet meteen losdraaien. Zorgen dat de wartelmoer los van de leiding draait anders kun je ook nog nieuwe leidingen kopen.

Als je niet te grote handen hebt kun jet het spruitstuk demonteren zonder de leidingen te demonteren en het spruitstuk te delen. Handig gereedschap is hiervoor een ring/steeksleutel daar de ringsleutel ook 12 kant bouten aan kan.

De keus is helemaal aan jezelf.. alles demonteren en ruimte maken of alles laten zitten en wat langer met de bouten bezig.

Weet het niet meer helemaal zeker maar volgens mij kun je de onderste bouten een stukje losdraaien en het spruitstuk eraf schuiven maar dat kun je zelf zo zien of er een sleuf zit :D

Succes ermee

Damn, niet gelukt :swear

Kom echt niet bij de onderste bouten. Dus heb het opgegeven.

Opel garage gebeld, Willen het liever niet doen, uit angst voor afbrekende bouten.

En ze verwachten 4 uur werk, aan 65 euro per uur ;) Nee bedankt.

Afbreken van de inlaatspruitstuk bouten zal niet snel gebeuren. De uitlaatbouten/tapeinden daar in tegen wel. Als het echt niet lukt met de tools die je hebt kun je altijd (zoals Wim al had aangegeven) het spruitstuk delen en de verstuiverleidingen te demonteren.

Terug
Naar boven