• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

tunen insignia

Sinds 2 maanden is mijn ST gechipt van 220 naar 305pk. Brandstof verbruik is iets gunstiger geworden. Auto rijdt vele malen soepeler, ook in de lage toeren (stads verkeer). Pas geleden met een Insignia ST OPC gereden, gechipte 2.0T is sneller weg. Nadeel is snel wielspin bij doorrijden, bij nat wegdek tot ruim in 3e versnelling. Tevens nu noodzakelijk 98 te tanken. :angelAl met al zeker aan te raden (wel goed warm rijden en uit laten draaien)

305PK is niet mis! Denk dat je nu met het winterweer er alleen maar nadeel van ondervindt, of valt dat mee?

Kan je ons vertellen waar je de tuning hebt laten uitvoeren? Overweeg zelf om in 2011 mijn 1.6T te laten chippen, ook al is het alleen al voor het brandstofverbruik.

Ik dacht te herinneren dat het mogelijk is dat de aangepaste software van de chip ook te programmeren is onder de zogenoemde 'sport' knop, voor degene die Flexride hebben. Is dit een fabeltje of echt mogelijk?

Is wel 4 keer opletten, maar de TC pakt wel goed op om in de rechte te blijven. Bochtjes is een ander verhaal, maar met de winter schoenen aan kun je het wel aardig in bedwang houden.

Mijne heeft een flashtune van EDS tuning ondergaan (EDS-motorsport.de). Het is inderdaad mogelijk de software alleen onder de Sport knop te plaatsen in het Flexride systeem. Dit is alleen niet voor alle typen mogelijk, zelfs niet wanneer de motorisering hetzelfde is. Met andere woorden; het is auto afhankelijk. Ik heb de tune in het gehele bereik laten doen, zeker met oog op het afgenomen (beloofde) brandstof verbruik. Hiervan heb ik nog niet echt een groot verschil waargenomen, loopt nu 10,3l/100km gemiddeld. Wanneer je nu de "sport" activeert is het net of je in een raket zit, is wel leuk (kijken naar pedaal alleen volstaat dan) maar zeker niet praktisch. In het NL verkeer is de "Normale"modus met update beter te rijden. Motor is wel veel soepeler, ook in lage toeren (statsverkeer) en je hoeft niet meer te wachten tot er wat gebeurd.

Succes met je keus.

Hoi ik heb ook een 2.0 cdti insignia (sportstourer) heb hem nu een half jaar ongeveer ben er zeer tevreden mee .Ik heb geen last van het turbogat de auto loopt retestrak alleen wat ik jammer vindt is dat mijn versnellingspook soms heel stroef gaat waar zou dat aan kunnen liggen moet er wel bij zeggen dat een duitse auto is mvg :cool:

[rquote=1808568&tid=114201&author=LoodsjeB]Sinds 2 maanden is mijn ST gechipt van 220 naar 305pk. Brandstof verbruik is iets gunstiger geworden. Auto rijdt vele malen soepeler, ook in de lage toeren (stads verkeer). Pas geleden met een Insignia ST OPC gereden, gechipte 2.0T is sneller weg. Nadeel is snel wielspin bij doorrijden, bij nat wegdek tot ruim in 3e versnelling. Tevens nu noodzakelijk 98 te tanken. :angelAl met al zeker aan te raden (wel goed warm rijden en uit laten draaien)[/rquote]

Gaat het hier om een 2.0 turbo? Bij mij speelt het (nog lang) niet, maar wil in de toekomst een 2.0 turbo kopen, en meteen laten tunen. Ik kom wel veel tunings bedrijven tegen die wat doen met de 1.6 turbo, maar de 2.0T vind je niet zo veel over?

[edit]: ik heb even bij EDS gekeken, niet gek, 305 pk voor net geen 600 euro :thumbup

hallo, ik de oplossing voor jullie.

ikwerk voor een opeldealer als diagnostieker en werk samen met een ecu herschrijver.

wij kunnen ALLE insignia's ook na nov. 2009 herschrijven.

als je interesse hebt kun je me PMmen.

wij testen 1st op 4x4 testbank

dan herschrijven

dan terug op testbank

en eventueel fijn tunen.

iedere wagen is anders dus iedere wagen wordt appart geschreven.

wij doen alle opels...vorige week nog een corsa C z13dt 75 pk herschreven...enorme koppel winst en 96 pk.

ook roetfilters en egr kunnen weggeschreven worden en uitlaat wordt dan ook aangepast.

groeten,

[rquote=1878482&tid=114201&author=2000][rquote=1808568&tid=114201&author=LoodsjeB]Sinds 2 maanden is mijn ST gechipt van 220 naar 305pk. Brandstof verbruik is iets gunstiger geworden. Auto rijdt vele malen soepeler, ook in de lage toeren (stads verkeer). Pas geleden met een Insignia ST OPC gereden, gechipte 2.0T is sneller weg. Nadeel is snel wielspin bij doorrijden, bij nat wegdek tot ruim in 3e versnelling. Tevens nu noodzakelijk 98 te tanken. :angelAl met al zeker aan te raden (wel goed warm rijden en uit laten draaien)[/rquote]

Gaat het hier om een 2.0 turbo? Bij mij speelt het (nog lang) niet, maar wil in de toekomst een 2.0 turbo kopen, en meteen laten tunen. Ik kom wel veel tunings bedrijven tegen die wat doen met de 1.6 turbo, maar de 2.0T vind je niet zo veel over?

[edit]: ik heb even bij EDS gekeken, niet gek, 305 pk voor net geen 600 euro :thumbup[/rquote]

Staat er nu een bij de dealer in Hellevoetsluis, 2.0 Turbo 305pk

@autogek Edwin wrote:Vrijdag gaat die van mij naar de tuner. nu 130pk straks 190pk of misschien

wel 200pk?:):)

Ik denk dat ie dan wel een stuk sneller en soepeler is.

Ik heb mijn volvo destijds ook door hun laten tunen en daar was ik erg tevreden over.:thumbup

ik heb de mijne insignia sports tourer 110pk ook laten chippen in het begin was ik erg tevreden lekker 190pk

426nm hij deed het echt lekker maar na een tijde begon de miserie tubo naar de kloten turbo druk viel continu weg!

goede raad laat het zo niks anders dan miserie de auto is van fabriek af afgesteld op de beste manier

groetjes uit belgie

Nee een auto is op de veiligste manier afgesteld.

Hierin is een compromie gemaakt tussen vermogen en duurzaamheid.

Er zit nog zat rek in de afstelling. Wanneer je dit met mate veranderd zal er qua levensduur en betrouwbaarheid niets aan de hand zijn mits je maar voldoende onderhoudt uitvoerd.

Ga je grenzen opzoeken weet je gewoon dat onderdelen meer op de donder krijgen dus zul je hier ook je onderhouds interval op aan moeten passen.

Hele topic trouwens net even doorgelezen.

Jammer dat ik het nu pas lees. Wel een aantal leuke posts. Goed voor de buikspieren. Haha

Ik ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen met chiptuning van EDS op de Insignia 2.0 turbo... Ik weet dat hpp bijvoorbeeld erg positief is.

Zijn er ook andere mensen die ervaring hebben met deze tuning?

mijn insignia 110pk is getuned naar 180 pks

en dat van die dealers die ook laten chippen is ook wel waar zeker hier in belgie!

photo.php

maar volgens mij heb ik een beetje te veel koppel ;)

Iemand hier ooit en 1.8 laten chiptunen? Hoor graag wat de ervaringen zijn. Pro's en con's.

Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

Vermogenswinst is minimaal bij een 1.8, en je bent toch al gauw tussen de 300 en 400 euro kwijt. Het wordt pas interessant om te chippen als je een turbo hebt. 10 pk o.i.d. merk je bijna niet.

Eens met het bovenstaande, een atmosferisch blok is mijn inziens niet de moeite waard om te chippen puur omdat de vermogens/koppel winst minimaal is.

Ik was al een beetje sceptisch, maar wilde het hier ook bevestigd zien. Heeft dus weinig zin en als ik lees hoe slecht elektronica kan zijn, bobine al een keer mogen vervangen, dan kan ik beter niet aan rommelen.

Iets anders, een K&N luchtfilter, doen?

Terug
Naar boven