• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

tunen insignia

Ik heb in december een stage 1 herprogrammatie laten uitvoeren voor mijn 2014 Sports Tourer 2.0CDTI 130pk, 300Nm (automaat). Nu beschikt de wagen over 190pk en 420Nm, hetgeen wel een enorm verschil geeft. De 130pk is teweinig voor het gewicht van de toch wel zware Sports Tourer. Motor klinkt beter, wagen rijdt veel soepeler en het verbruik in normaal gebruik is van 6.9 naar 6.1 gedaald.

Er werd mij gegarandeerd dat de stage 1 herprogrammatie zo ontwikkeld is dat dez 100% betrouwbaar is en geen risico of extra slijtage voor de motor of aandrijflijn geeft. Natuurlijk zal enkel tijd hier een antwoord op kunnen geven.

Ik wacht nog op de 140 pk (diesel) herprogramering. Kan al bij EDS, maar is erg aan de prijs (645 euro) en je moet perse naar Marl (Duitsland) omdat ze het alleen ter plaatse kunnen uitvoeren. :fy1

ik heb zelf zes jaar geleden mijn omega 6 cillinder diesel laten chippen bij een automat,hier in de buurt.ben van 150 pk naar 180 pk gegaan en koppel van 300 nm naar 360 nm.en alweer ruim 150 duizend probleemloze kilometers er op zitten. en verbruik is een keurige 1:14 geworden.en mijn vorige vectra b1 2.0 dti heeft zelfs 550 duizend kilometer gechipt rond getoerd. met een verbruik van 1:18 gem...en 30 pk winst king:

@hpp wrote:Ik wacht nog op de 140 pk (diesel) herprogramering. Kan al bij EDS, maar is erg aan de prijs (645 euro) en je moet perse naar Marl (Duitsland) omdat ze het alleen ter plaatse kunnen uitvoeren. :fy1

Dat is wel een leuk stukje om te rijden. Bij Marl is er ook nog eens geen snelheidslimiet...

@NelisZ20LER wrote:@hpp wrote:Ik wacht nog op de 140 pk (diesel) herprogramering. Kan al bij EDS, maar is erg aan de prijs (645 euro) en je moet perse naar Marl (Duitsland) omdat ze het alleen ter plaatse kunnen uitvoeren. :fy1

Dat is wel een leuk stukje om te rijden. Bij Marl is er ook nog eens geen snelheidslimiet...

Dat is waar Nelis, maar je bent gewoon een hele dag kwijt. Tis wel de moeite waard.

Ik heb een offerte aangevraagd bij BR performance in Belgie. En wat blijkt, die kunnen het ook, werken met dezelfde software als EDS Motorsport, naar wat ik begreep gebruiken ze elkaars software en schrijven ook de programma's zelf. Dan op vermogensbank verder afstellen. Is ook niet goedkoop, maar is een stuk minder ver. En ik heb vol vertrouwen in de software, ik heb er al 2 eerder laten doen. Ik ga binnenkort naar Belgie. Ik laat wel weten hoe het gegaan is.

Ik ben ook benieuwd.

Nog een paar uurtjes en dan kan ik ook mijn nieuwe insignia ophalen. king: Nu heb ik ook een insignia welke ik heb laten tunen bij digicar. Prima bedrijf trouwens, ging van 110 pk naar circa 160.

Hoor graag wat je ervaring is ;)

Gisteren bij BR-performance geweest met de Bi Turbo.

Goede service en uitleg en natuurlijk mooie resultaten :-)

240 pk en 460nm.

Greetz,

Brocky

@hpp wrote:Brocky, wat zijn de grootste verschillen voor jou? :thumb

Het grootste verschil is voor mij toch de koppelwinst, heel goed voelbaar in de lage toeren.

De pk's zijn een leuke extra.

Hopelijk daalt hierbij ook het verbruik, was gem tussen 8.5 en 9.0 liter.

Heb mijn vorige auto ook laten herprogrammeren en daarbijwas het verbruik toch bijna 1l gezakt ( Vectra C2 Break 1.9 CDTI 150pk )

Greetz,

Brocky

Ok. Bedankt voor je reactie. Ik ga a.s woensdag. Ik heb de 140 pk, ben benieuwd , gaat naar 190 pk en 420 nm. Ik laat het hier wel weten. :thumb

Verbuik bij mij is nu 5.2 op 100 km. Is bij jou voor een diesel toch wel hoog?

@hpp wrote:Ok. Bedankt voor je reactie. Ik ga a.s woensdag. Ik heb de 140 pk, ben benieuwd , gaat naar 190 pk en 420 nm. Ik laat het hier wel weten. :thumb

Ik heb dezelfde motor maar dan automaat, bij mij is hij nu ook 190 en 420. Verschil ga je zeker merken, zeker de extra 120 koppel ;).

@dePross wrote:@hpp wrote:Ok. Bedankt voor je reactie. Ik ga a.s woensdag. Ik heb de 140 pk, ben benieuwd , gaat naar 190 pk en 420 nm. Ik laat het hier wel weten. :thumb

Ik heb dezelfde motor maar dan automaat, bij mij is hij nu ook 190 en 420. Verschil ga je zeker merken, zeker de extra 120 koppel ;).

Hoe is het met het verbruik?

@dePross wrote:@hpp wrote:Ok. Bedankt voor je reactie. Ik ga a.s woensdag. Ik heb de 140 pk, ben benieuwd , gaat naar 190 pk en 420 nm. Ik laat het hier wel weten. :thumb

Weet jij zeker dat het dezelfde motor is? De ecoflex motor 140 pk is er alleen in handgeschaleld, en de automaat is meestal i.c.m. 131 pk motor. Dat is dan toch een andere motor. Tevens heb ik standaard 350 nm en jij 300.

@hpp wrote:Ok. Bedankt voor je reactie. Ik ga a.s woensdag. Ik heb de 140 pk, ben benieuwd , gaat naar 190 pk en 420 nm. Ik laat het hier wel weten. :thumb

Laat je hem woensdag in België of in Duitsland tunen?

Edit: ik zie het al staan. Je gaf al aan naar België te gaan :sleeping

Veel succes woensdag en ik hoor graag je bevindingen :thumb

@hpp, op het eerste zicht is verbruik in normaal gebruik gedaald.

Probleem is natuurlijk omdat je meer vermogen en koppel hebt, je deze ook wilt gebruiken ;).

@Brocky78 wrote:@hpp wrote:Brocky, wat zijn de grootste verschillen voor jou? :thumb

Het grootste verschil is voor mij toch de koppelwinst, heel goed voelbaar in de lage toeren.

De pk's zijn een leuke extra.

Hopelijk daalt hierbij ook het verbruik, was gem tussen 8.5 en 9.0 liter.

Heb mijn vorige auto ook laten herprogrammeren en daarbijwas het verbruik toch bijna 1l gezakt ( Vectra C2 Break 1.9 CDTI 150pk )

Greetz,

Brocky

Toch wel een hoog verbruik voor een diesel?

Terug
Naar boven