• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

turbo op c14nz

ik heb al ff lopen zoeken

bij mvaux hebben ze het bijvoorbeeld over zuigers in elke compressie die je maar wenst voor £265

ik weet ff niet precies meer hoeveel euro dat is maar goed.

maar waar ik heen wil dr staat niks bij over drijfstangen.

zouden die dan wel vervangen moete worden vraag ik me af.

sebas.

kronenburg kan je wel een eind op weg helpen, limpex in tilburg zou je ook kunnen proberen.

wat drijfstangen betreft, de H profiel gesmede drijfstangen zullen wel volstaan.

wisselkoers van engelse ponden kun je op internet opzoeken ;)

dirk 10 maal meer vermogen uit een diesel zonder veel moeite, graag wat meer uitleg klinkt interresant en natuurlijk :kewlpics:kewlpics

Origineel gepost door Dirk

kronenburg kan je wel een eind op weg helpen, limpex in tilburg zou je ook kunnen proberen.

wat drijfstangen betreft, de H profiel gesmede drijfstangen zullen wel volstaan.

wisselkoers van engelse ponden kun je op internet opzoeken ;)

je revereert neem ik aan naar de standaard drijfstangen?

hoeveel bar kunnen die aan als ik vragen mag? mocht ik voor het uiterste gaan?

en nog een vraagje die zuigers op de mvaux site zijn dat gesmede zuigers?? als ik er naar kijk krijg ik de indruk van niet??

H profiel gesmede drijfstangen zijn after-market drijfstangen.

wat je veilig op standaard drijfstangen los kunt laten weet ik niet, alle blokken die ik gebouwd heb heb ik voorzien van sterkere drijfstangen.

of het gesmede zuigers zijn kan ik je zo ook niet vertellen is er vrij lastig aan af te zien ;) ik zou ze ff mailen als ik jou was.

@willycorsa:

daar ga ik liever niet al te ver op in, het heeft mij behoorlijk wat tijd en moeite kost om zover te komen dus dat houd ik liever nog ff voor mezelf ;)

Je kan ook je std drijfstangen laten harden ze worden dan taaier je moet ze dan ook nog zelf na bewerken.

En dirk ik d8 msshn kan je wat over dieseltjes vertellen. Leer geld is immers al duur genoeg. En ik heb toch flink moeite moeten doen om een dieseltje echt vooruit te krijgen

het simpelste wat je kunt doen, alleen bij oudere diesels, is de rookstop iets uitdraaien. een half slag is leuk zat.

de pomp regelt dan later terug en zal dus langer meer diesel in spuiten.

Oke maar dat is waarschijnlijk een natuurlijk aangezogen diesel. Als je een turbo geblazen diesel meer diesel gaat geven kun je gelijk je std turbo begraven. En moet je minimaal een grotere intercooler monteren.

dat budget van de c20let heb ik ook al flink overschreden met de kompressor setup.

Maar dat geluid is heerlijk en maakt alles weer goed.....

Origineel gepost door mr-turbo

maar het lijkt me persoonlijk wel eens leuk om eens zo'n kleiner motortje flink onderhanden te nemen, maar reken er wel op dat de totaal kosten wel eens een c20let kunnen overschrijden bij iemand die het fatsoenlijk bouwt dat het ook heel blijft :vertag:vertag:vertag

ik ken een 1.3 turbo die de kosten van een let meer dan 5-voudig overschreden heeft ;)

maar dan heb je wel een bijna 300pk 1300cc motortje :vertag

Je hebt toch van die setjes compleet uitlaatspruitstuk, turbo en de rest om een 1.4 xe om te bouwen, zal nog niet gelijk als de brandweer gaan, maar je hebt wel een turbootje onder de kap. Weet alleen niet meer wat ze kosten best prijzig geloof ik.

Dbilas heeft ook turbokits, meen tot 180 pk ofzo, is veel voor een 1400je.

Het is aan jou de vraag of een c20xe met lichte tuning niet goedkoper en zonder turbogat fijner is.

In principe kun je met 1400 turbo hard gaan hoor. Renault 5 gt turbo, halen er ook effe 300+ pk uit (met carburateur;))

oude formule 1 auto's: 1500 pk uit 1.5 L

Origineel gepost door kadett-c-coupe

oude formule 1 auto's: 1500 pk uit 1.5 L

bmw formule 1 auto's hè ;)

duitse degelijkheid :thumbup

Nou ff de vraag he; past een 1.5td uitlaatspruitstuk op die van een E16SE?:hmmz

Want ik heb wat rond gevraagd en het moeilijkste om aan te komen is een uitlaatspruitstuk voor de turbo en een programmatje waarmee ik mijn programma in m'n computer mee kan aanpassen:vertag

( http://www.aldlcable.com/sc/toplevel.asp?cat=0 )

De rest zou dan idd misschien van een turbo dieseltje af te halen zijn of anders wat onderdelen van mvaux?

Originally posted by Mauz

Nee past niet...

programmatje waarmee ik mijn programma in m'n computer mee kan aanpassen:vertag

De rest zou dan idd misschien van een turbo dieseltje af te halen zijn of anders wat onderdelen van mvaux?

stel dat jij die software zou kunnen uitlezen en aanpassen en dan.. Ooit al eens verdiept in de opel software...

tis echt wel meer dan ff dit en dat doen hoor.

maar goed wel een leuk project als je dat door zet succes

Origineel gepost door Dirk

Origineel gepost door mr-turbo

maar het lijkt me persoonlijk wel eens leuk om eens zo'n kleiner motortje flink onderhanden te nemen, maar reken er wel op dat de totaal kosten wel eens een c20let kunnen overschrijden bij iemand die het fatsoenlijk bouwt dat het ook heel blijft :vertag:vertag:vertag

ik ken een 1.3 turbo die de kosten van een let meer dan 5-voudig overschreden heeft ;)

maar dan heb je wel een bijna 300pk 1300cc motortje :vertag

en dat is vet. ken 2 starletjes met turbo:wub 1300 met een (ik dacht) gt28rs. turbo gat waar je eng van word, maar als ie gaat, dan gaat ie vreselijk:thumbup

Origineel gepost door corsaboy

Nee past niet...

programmatje waarmee ik mijn programma in m'n computer mee kan aanpassen:vertag

stel dat jij die software zou kunnen uitlezen en aanpassen en dan.. Ooit al eens verdiept in de opel software...

tis echt wel meer dan ff dit en dat doen hoor.

maar goed wel een leuk project als je dat door zet succes

Ik denk net als Corsaboy dat werken met een normale ECU wel moeilijker kan zijn dan je denkt.

Of misschien is herprogrammeren van de eprom makkelijker dan ik denk.

Maar de standaard computer zal toch geen voorziening hebben om de turbodruk mee te meten?

Van wat ik op het internet zie, gaan de meesten toch voor een zelf programeerbaar inspuitsysteem, zoals megasquirt of vmes.

Maar, top idee :thumbup

Als je een C14NZ opblaast, kost een vervangend blok je de kop niet ;)

Geweldig plan, hoop dat het je lukt, we wachten wel op de :kewlpics

Terug
Naar boven