• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Turbo problemen

aan het filmpje te horen is bijna zeker je turbo overleden..

komt vaker voor bij een Z19DT (op mn werk al zat vervangen, werk bij een opel dealer)

aan het filmpje te horen is bijna zeker je turbo overleden..

komt vaker voor bij een Z19DT (op mn werk al zat vervangen, werk bij een opel dealer)

[rquote=1845197&tid=140773&author=red astra][rquote=1845145&tid=140773&author=Spacejam]wat waren de kosten bij jou?[/rquote]

kosten waren incl. nieuwe brandstof filter, bakolie verversen, nieuwe turbo,afdichtset turbo, enz... 1288 euries[/rquote]

Was dit de prijs incl montageuren bij een vod?

[rquote=1845197&tid=140773&author=red astra][rquote=1845145&tid=140773&author=Spacejam]wat waren de kosten bij jou?[/rquote]

kosten waren incl. nieuwe brandstof filter, bakolie verversen, nieuwe turbo,afdichtset turbo, enz... 1288 euries[/rquote]

Was dit de prijs incl montageuren bij een vod?

[rquote=1848202&tid=140773&author=Spacejam][rquote=1845197&tid=140773&author=red astra][rquote=1845145&tid=140773&author=Spacejam]wat waren de kosten bij jou?[/rquote]

Was dit de prijs incl montageuren bij een vod?[/rquote]

dit bedrag was incl. werkuren ;) maar heb hem laten fixen bij diesel-service in Olst :)

[rquote=1848202&tid=140773&author=Spacejam][rquote=1845197&tid=140773&author=red astra][rquote=1845145&tid=140773&author=Spacejam]wat waren de kosten bij jou?[/rquote]

Was dit de prijs incl montageuren bij een vod?[/rquote]

dit bedrag was incl. werkuren ;) maar heb hem laten fixen bij diesel-service in Olst :)

Hij begint ook blauw te roken :cry

Kan het gevaarlijk zijn voor de motor als ik hiermee doorrijd totdat hij er echt mee op houd?

Weet iemand misschien iemand of een goed bedrijf die dit relatief goedkoop kan maken?

Hij begint ook blauw te roken :cry

Kan het gevaarlijk zijn voor de motor als ik hiermee doorrijd totdat hij er echt mee op houd?

Weet iemand misschien iemand of een goed bedrijf die dit relatief goedkoop kan maken?

ff je turbo laten reviseren en dan weer erop zetten.

dat lijkt mij het goedkoopst.

ik zou trouwens niet wachten totdat hij echt kapot is.

Als hij te veel olie mee naar binnen gooit in het inlaat kanaal , kan hij in het slechte geval op hol slaan omdat hij dan op olie gaat lopen.

ff je turbo laten reviseren en dan weer erop zetten.

dat lijkt mij het goedkoopst.

ik zou trouwens niet wachten totdat hij echt kapot is.

Als hij te veel olie mee naar binnen gooit in het inlaat kanaal , kan hij in het slechte geval op hol slaan omdat hij dan op olie gaat lopen.

ja hij moet nu gewoon meteen gemaakt worden inderdaad aangezien ik regelmatig lange ritten heb en dan zit ik daar echt niet op te wachten.

De bak komt me nu onderhand wel redelijk de strot uit :argue

Weet iemand wat normaal de kosten zijn bij een z19dth motor voor het vervangen van de turbo aangezien bovengenoemde prijs voor een VW was.

ja hij moet nu gewoon meteen gemaakt worden inderdaad aangezien ik regelmatig lange ritten heb en dan zit ik daar echt niet op te wachten.

De bak komt me nu onderhand wel redelijk de strot uit :argue

Weet iemand wat normaal de kosten zijn bij een z19dth motor voor het vervangen van de turbo aangezien bovengenoemde prijs voor een VW was.

Turbo kost 818,- ex. BTW, komen er nog de uren bij en de diverse andere dingen, ik zou rekening houden met een kleine 2000,- :cry

Turbo kost 818,- ex. BTW, komen er nog de uren bij en de diverse andere dingen, ik zou rekening houden met een kleine 2000,- :cry

ik zag er nu eentje op marktplaats gereviseerd voor 325 euro. misschien daar maar iets mee doen.

Het is overigens wel zo dat ik het laatste anderhalf jaar af en toe de waste gate hoorde met een beetje een "schrapend geluid". Kan het zijn dat dit de turbo heeft kapot gemaakt?

ik zag er nu eentje op marktplaats gereviseerd voor 325 euro. misschien daar maar iets mee doen.

Het is overigens wel zo dat ik het laatste anderhalf jaar af en toe de waste gate hoorde met een beetje een "schrapend geluid". Kan het zijn dat dit de turbo heeft kapot gemaakt?

Terug
Naar boven