• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Turbo problemen

[rquote=1845145&tid=140773&author=Spacejam]wat waren de kosten bij jou?[/rquote]

kosten waren incl. nieuwe brandstof filter, bakolie verversen, nieuwe turbo,afdichtset turbo, enz... 1288 euries

net eff nog een keer goed gekeken onder de motorkap en ik zag dat de turbo slang tussen de intercooler & inlaat een stuk eraf geschoven was (tot halverwege). Ik had dus meteen even een nieuwe slangen klem gehaald en de slang weer goed vastgezet, net tijdens een proefritje had ik het geluid niet meer gehoord :thumbsup. Eff kijken of het weg blijft :).

net eff nog een keer goed gekeken onder de motorkap en ik zag dat de turbo slang tussen de intercooler & inlaat een stuk eraf geschoven was (tot halverwege). Ik had dus meteen even een nieuwe slangen klem gehaald en de slang weer goed vastgezet, net tijdens een proefritje had ik het geluid niet meer gehoord :thumbsup. Eff kijken of het weg blijft :).

net was het geluid er weer, en vrij aanwezig ook. ik had even een opname gemaakt van het geluid maar wel met de motorkap open waardoor je het getokkel van de koude diesel overheersend is. Het fluit geluid hoor je ook met de kap dicht.

Linkje

het geluid lijkt erg hier op (wel iets zachter):

Filmpje

net was het geluid er weer, en vrij aanwezig ook. ik had even een opname gemaakt van het geluid maar wel met de motorkap open waardoor je het getokkel van de koude diesel overheersend is. Het fluit geluid hoor je ook met de kap dicht.

Linkje

het geluid lijkt erg hier op (wel iets zachter):

Filmpje

het lijkt wel op een lekke pakking , waar hij de lucht langs blaast.

als je turbo kapot is heb je geen vermogen meer en rookt hij heel veel.

Bij mijn Astra G DTI was daar destijs ook heel lastig achter te komen...

kijk eens of je kunt voelen of er lucht langs je in / uitlaatspuitstuk komt.

het lijkt wel op een lekke pakking , waar hij de lucht langs blaast.

als je turbo kapot is heb je geen vermogen meer en rookt hij heel veel.

Bij mijn Astra G DTI was daar destijs ook heel lastig achter te komen...

kijk eens of je kunt voelen of er lucht langs je in / uitlaatspuitstuk komt.

ik heb verder geen vermogensverlies en de auto rookt niet anders dan normaal.

ik kan nauwelijks bij het uitlaatspruitstuk komen omdat het allemaal zo volgebouwd is :(

ik heb verder geen vermogensverlies en de auto rookt niet anders dan normaal.

ik kan nauwelijks bij het uitlaatspruitstuk komen omdat het allemaal zo volgebouwd is :(

tja is wel lastig , misschien eens kijken of je iets kunt verzinnen waardoor je een lucht verlies mee kunt waarnemen.

ik weet niet meer hoe ik er toen ben achter gekomen.

tja is wel lastig , misschien eens kijken of je iets kunt verzinnen waardoor je een lucht verlies mee kunt waarnemen.

ik weet niet meer hoe ik er toen ben achter gekomen.

bij mij rookte de auto veel, en had ik idd vermogenverlies, +

dat de turbo er bij mij olie uitgooide, dus was het een teken dat de turbo aan het eind van z'n latijn was :cry

maar goed gelukkig weer een nieuwe turbo, en het rijd weer heerlijk :cool:

bij mij rookte de auto veel, en had ik idd vermogenverlies, +

dat de turbo er bij mij olie uitgooide, dus was het een teken dat de turbo aan het eind van z'n latijn was :cry

maar goed gelukkig weer een nieuwe turbo, en het rijd weer heerlijk :cool:

Terug
Naar boven