• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Turbo problemen

mja eerst hoorde ik alleen het lucht aanzuig geluid, nu dus ook de fluittoon.

Misschien nog tips om het schoon te krijgen?

EGR en inlaat reinigen.

Lekker lang end trappen.

ik heb met een Zafira 2.0DTi dit verhaal gehad.

continu verkeerde waarde turbodruksensor.

alles gereinigd, klant heeft toen naar oostenrijk toe 2x het lampje gehad op de heenweg, en terug niet meer.

vermoedelijk ook vervuiling van de turbo.

Willem

EGR en inlaat reinigen.

Lekker lang end trappen.

ik heb met een Zafira 2.0DTi dit verhaal gehad.

continu verkeerde waarde turbodruksensor.

alles gereinigd, klant heeft toen naar oostenrijk toe 2x het lampje gehad op de heenweg, en terug niet meer.

vermoedelijk ook vervuiling van de turbo.

Willem

de egr is bij mij al een tijdje afgedopt, een tijdje terug heb ik ook de gasklep een keer schoongemaakt en daar zat ook enorm veel drab in.

Misschien dan inderdaad maar een keer flink trappen als de motor goed warm is gereden. en dan maar zien of het beter wordt of dat de turbo er mee ophoud.

de egr is bij mij al een tijdje afgedopt, een tijdje terug heb ik ook de gasklep een keer schoongemaakt en daar zat ook enorm veel drab in.

Misschien dan inderdaad maar een keer flink trappen als de motor goed warm is gereden. en dan maar zien of het beter wordt of dat de turbo er mee ophoud.

[rquote=1848656&tid=140773&author=Spacejam]

Weet iemand wat normaal de kosten zijn bij een z19dth motor voor het vervangen van de turbo aangezien bovengenoemde prijs voor een VW was.[/rquote]

of het nu voor mijn VW was maakt niet uit, diesel-service doet volgens mij ook andere merken ;)

[rquote=1848656&tid=140773&author=Spacejam]

Weet iemand wat normaal de kosten zijn bij een z19dth motor voor het vervangen van de turbo aangezien bovengenoemde prijs voor een VW was.[/rquote]

of het nu voor mijn VW was maakt niet uit, diesel-service doet volgens mij ook andere merken ;)

vandaag had ik de motor flink doorgetrapt een aantal keren nadat hij goed warm was. Hij rookt nu niet meer (blauw of zwart) en hij rijd ook nog gewoon goed. Het oliepeil zit ook nog gewoon op de max (nu 7000km met de olie gereden).

De fluittoon is er nog wel maar dat kan dan misschien ook komen omdat er ergens een klein lekje zit in één van de slangen ofzo?

vandaag had ik de motor flink doorgetrapt een aantal keren nadat hij goed warm was. Hij rookt nu niet meer (blauw of zwart) en hij rijd ook nog gewoon goed. Het oliepeil zit ook nog gewoon op de max (nu 7000km met de olie gereden).

De fluittoon is er nog wel maar dat kan dan misschien ook komen omdat er ergens een klein lekje zit in één van de slangen ofzo?

Fluiten an sich kan geen kwaad.

Volgens mij fluiten alle turbo's en ik hoor die van mij ook een klein beetje.

Mijn vorige TDS had het ook (daar hoorde ik hem nog iets harder als bij mn G)

Fluiten an sich kan geen kwaad.

Volgens mij fluiten alle turbo's en ik hoor die van mij ook een klein beetje.

Mijn vorige TDS had het ook (daar hoorde ik hem nog iets harder als bij mn G)

ja het luchtaanzuig geluid heb je inderdaad altijd.

Het fluiten wat ik nu heb was er eerst niet, dat is echt ineens komen opzetten.

ja het luchtaanzuig geluid heb je inderdaad altijd.

Het fluiten wat ik nu heb was er eerst niet, dat is echt ineens komen opzetten.

Die turbo van zo'n Z19DTL is ook goed aanwezig hoor, zelf constant in vrij bij 2500 toeren.

en koud gaat ie helemaal aardig te keer!!

Schrok er bijna van.

maar de auto rijdt verder prima, en rookt niks (DPF).

Willem

Die turbo van zo'n Z19DTL is ook goed aanwezig hoor, zelf constant in vrij bij 2500 toeren.

en koud gaat ie helemaal aardig te keer!!

Schrok er bijna van.

maar de auto rijdt verder prima, en rookt niks (DPF).

Willem

hoorde je daar ook echt het fluiten zoals je ook in dat filmpje hoort of meer het aanzuigende lucht geluid?

Gelukkig heb ik geen dpf :D.

hoorde je daar ook echt het fluiten zoals je ook in dat filmpje hoort of meer het aanzuigende lucht geluid?

Gelukkig heb ik geen dpf :D.

Mechanisch achtig Turbo geluid bij koude motor, en warm meer fluiten van doorgevoerde lucht.

Turbo van deze motor is verder kurkdroog, en alles aan en in de motor vrij schoon, wijnig roetaanslag in het inlaat traject.

Niks aan de hand dus, ben alleen dat geluid niet gewend.

Turbootjes van onze 150pk CDTi Vectra's waren minder aanwezig zeg maar.

Willem

Mechanisch achtig Turbo geluid bij koude motor, en warm meer fluiten van doorgevoerde lucht.

Turbo van deze motor is verder kurkdroog, en alles aan en in de motor vrij schoon, wijnig roetaanslag in het inlaat traject.

Niks aan de hand dus, ben alleen dat geluid niet gewend.

Turbootjes van onze 150pk CDTi Vectra's waren minder aanwezig zeg maar.

Willem

de turbo van mijn astra fluit ook(z17dth)

helemaal als hij koud is

toen ik er mee proef ging rijden 3 jaar terug dacht ik :dit is is niet goed maar het verdween toen ie op temp was.

Terug
Naar boven