• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

turbo x16xe

@Corsa_GSi wrote:Jonguh ga is ff rustig doen :sleeping

We proberen hier allemaal iedereen te helpen! :thumb

Maar je moet appels met appels vergelijken en dan nog heb je verschillen (Elstar, Breaburn, Granny Smith etc. etc.).

't is goed je hebt gelijk :thumb ......

Even voor de topicstarter ik zou dus gewoon een

turbo van een Z16LET (corsa D OPC/GSI of astra H turbo) op de kop tikken.

Je motor voorzien van een olie relocation kit met oliekoeler en extra slang voor olie voor je turbo.

Dan kun je de z16let turbo gewoon zonder aanpassingen op je motor monteren.

Moet je enkel nog een uitlaat op maat maken (voorpijp)

Heb je dat gedaan boostcontroller monteren en zorgen dat je boost niet boven de 0,4 0,5 bar uitkomt.

Vervolgens ecu laten afstellen op de bank.

Kun je met huidige koppakking zuigers enz rijden voor dagelijks gebruik.

Olie eerst door het filter dan door de turbo en dan door de oliekoeler. Of eerst door de oliekoeler dan door de turbo, maar denk dat het effect andersom beter is.

De olie in de turbo word 1,5 keer zo warm als in de carterpan dus ik zou zorgen dat de olie erna gekoeld word.

Zodat die olie weer wat kouder is als die weer het blok in gaat. Of je turbo paralel aansluiten ipv in serie met de oliekoeler en de relocation kit.

Dan heeft deze zijn min of meer eigen olie toevoer en terugvoer.

ja maja als het al gauw boven de 500 euro (ongeveer) uitkomt dan doe ik het niet,dan rijd ik deze wel af en dan word me volgende auto wel eentje met een turbomoter,,,,

Of je koopt een schade OPC, lepelt het blok over, verkoopt de rest in onderdelen, heb je vette sjit in je corsa :jerry

naja, bullshit, gaat over dus, weer wat geleerd

@Peer: dan haal ik liever gelijk een opc dan een corsa ligt toch wat beter op de weg:p

@thrashmetal:dan ben ik daarvan op de hoogte,vragen staan vrij toch! en kan het beter hier vragen als op Autoweek *vag* week

@ivartje wrote:@Peer: dan haal ik liever gelijk een opc dan een corsa ligt toch wat beter op de weg:p

@thrashmetal:dan ben ik daarvan op de hoogte,vragen staan vrij toch! en kan het beter hier vragen als op Autoweek *vag* week

Opel vragen aan autoweek stellen is net als de kapper vragen je motor een spoelinkje te geven :jerry Geen goed idee dus :D

nou ik moet zeggen tegenwoordig zijn ze wel lief tegen opel,alleen die kut vag-boys die geen respect hebben voor een ander automerk en alleen maar vw kennen en niet verder kijken dan hun neus lang is verpeste het altijd,opel was vroeger al heel lang nr 1 in nederland,opel en ford ware vroeger DE wagens,ascona manta kadett noem het maar op,dus ze kunnen zeggen en schrijven wat ze willen maar opel heeft/hebt hele mooie auto's gebouwd (met achterwielaandrijving) kunde van die kut vw niet zegge :thumb en ik geef toe ze hebben een tijd geen mooie auto's gemaakt (in de tijd van de corsa b,tigra b etc) zijn ze hun weg een beetje verloren(persoonlijk) kijk is wat ze nu maken! schitterende betrouwbare wagens,tot voor heel kort een hele nieuwe motorenreeks (sidi),maar het leukste is maakt niet uit wat voor geweldige wagen opel maakt,autoweek kraakt altijd wel iets af?? en als je dan kijkt bij Autovisie of wat dan ook dan wint de opel meestal van vw,en hebbe ze bijna niks te zaniken! Opel komt er weer bovenop! dat is 1 ding wat zeker is!

Het is een strijd en zal altijd een strijd blijven,

vandaag de corsa 8v met de Golf GTI van paps op foto op facebook gezet, beginnen er drekt weer een paar, die corsa is een barrel dit-dat en golf is mooier etc.

NATUURLIJK is die golf mooier, 12 jaar jonger, 40.000 op de klok i.p.v. 2 ton.

Dan zeg/denk ik: Pak een Polo 6n van '95 met een kleine 2 ton op de klok, en zet die naast een Corsa D OPC met 40.000 op de klok, en tadaa, dan is het "spontaan" weer appels met peren vergelijken...

Apadde lui, de die-hard vw-rijders...

Edit:Sorry voor de -offtopic maar aangezien we toch al die kant opgingen...

De meeste van die gasten die zo reageren, hebben nog niet eens een rijbewijs of mogen al blij zijn dat ze met een Roestende Ford Fiasta of Rammelende Twingo mogen rijden.

die krijgen een harde plasser van zo'n Golf GTi, want die is SCHNNNEEEEELLLLLLLL!!!!!!!!!

Totdat je er een Vergelijkbaar Sportautotje van vrijwel elk ander europese automaker naast zet, dan valt ie tegen..

die gasten vergelijken het liefst een GTI met een 1.4tje van een ander merk...

Maargoed, Lees eens op het AutoWeek forum, ook allemaal van die VW rukkertjes met puistjes en een ouwe Gazelle, of Tomos waarschijnlijk..

Alles is prut behalve VW / Audi

Ik vind de ADAM een geweldig geslaagd karretje, misschien wel wat Overpriced, maar echt en leuk wagentje..

Willem

@wim-v6 wrote:De meeste van die gasten die zo reageren, hebben nog niet eens een rijbewijs of mogen al blij zijn dat ze met een Roestende Ford Fiasta of Rammelende Twingo mogen rijden.

die krijgen een harde plasser van zo'n Golf GTi, want die is SCHNNNEEEEELLLLLLLL!!!!!!!!!

Totdat je er een Vergelijkbaar Sportautotje van vrijwel elk ander europese automaker naast zet, dan valt ie tegen..

Maargoed, Lees eens op het AutoWeek forum, ook allemaal van die VW rukkertjes met puistjes en een ouwe Gazelle, of Tomos waarschijnlijk..

Ik vind de ADAM een geweldig geslaagd karretje, misschien wel wat Overpriced, maar echt en leuk wagentje..

Willem

Haha, opzich klopt het, geen rijbewijs, en fiets/brommer overal naartoe.

Heb wel al een auto (1 jaar inmiddels), gaat ook nergens over eigenlijk, maja...

Maar loop niet alles de grond in te trappen op VW na, (in mijn geval opel, nee ook niet).

Polo 6n2, vind ik ook hele mooie wagens, uiterlijk, versnellingsbakken zijn kut zeggen ze, maar toch.

Zijn een boel mooie auto's en elke heeft z'n + en z'n -, geld ook voor vw, ook voor opel, ook voor elk ander merk, vind ik.

toch een polo g-40 coupe :wub of ben ik nu aan het schelden? :jerry

jammergenoeg kom je niet zo veel g-laders tegen voor een leuke prijs

anders had ik er al een op een opel blok gebout :D

G laders waren toch die dingen die zo verschrikkelijk mislukten?

:jerry

of heb ik mijn huiswerk niet goed gedaan, ze werden uit de productie gehaald door de vele problemen geloof ik?

de g-40 heeft nooit problemen gehad, de eerste g-60's wel

toen vw het eindelijk door had hoe het wel moest

was de reputatie al zover naar de klote dat ze er mee gestopt zijn

@trashmetal wrote:de g-40 heeft nooit problemen gehad, de eerste g-60's wel

toen vw het eindelijk door had hoe het wel moest

was de reputatie al zover naar de klote dat ze er mee gestopt zijn

Aha, kijk, weer wat geleerd...

G-laders van de G40 spetteren ook hoor....

en ze zijn niet eens sneller als een standaard Corsa-A-GSi E16SE-II als er een kleini poelie op zit..

Willem

@wim-v6 wrote:De meeste van die gasten die zo reageren, hebben nog niet eens een rijbewijs of mogen al blij zijn dat ze met een Roestende Ford Fiasta of Rammelende Twingo mogen rijden.

Willem

Mooi gezegd Willem.

Terug
Naar boven