• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

turbosix zijn Vectra C2 GTS: (plastidippen)

Oorspronkelijk zat de woofer in een gepoorte kist maar die inhoud kan ik niet kwijt.

Voor een gesloten kist moet ik tussen de 12.8 en de 17.2 liter zitten, heb ruwweg gerekend en zit op 14 liter, daar moet de magneet nog van af, dus zit echt op t randje!

De reden ook dat ik voor een Hertz heb gekozen, die kunnen goed spelen in kleine behuizingen.

Mocht het geluid me niet helemaal bevallen probeer ik hem groter te maken.

Ik heb zonet de audio kabels gelegd, jeetje wat ging dat makkelijk!

Was voor mijn gevoel in 15 min klaar!

Heel anders dan in een astra.

+1 voor de Vec.

Alleen heb ik eerder flink zitten te kloten om de iso2car stekker er in te krijgen, wat een krappe bedoeling daar. Hebben mensen daar ervaring mee?

De radio verdomde het ook om er met sateprikkers/spijkers/ijzerdraad uit te komen, zelfs met geleende radio-pennen en een half gedemonteerd dashboard ging het heeeel stroef!

Die van de astra donderde met sateprikkers en een dot gas er vanzelf bijna uit.

+1 voor de astra :-)

Ik houd me nog steeds aanbevolen voor info over de motor afdekplaat!

Foto's volgen....

Met mijn dubbeldin pioneer zit ik ook altijd te klooien met de kabels achter de HU, het is er echt wel krap ... Bij mij haal ik er het airco bedieningspaneel en het onderste bakje uit, zodat ik met mijn vrije hand, de kabels achter de HU wat naar beneden kan trekken ... Het enige waar ik problemen mee heb is om mijn stoelen los te maken in mijn Vec :-? Ik krijg die torx maar niet losgedraait, die zit precies erin gelijmd :fy1

Zo net ff de Insignia sproeiers geplaatst, 10min werk. Maar ik ben bang dat dit niet zo succesvol werkt als bij de astra.

Ze sproeien namelijk deels tegen de motorkap aan, grrrr!

@turbosix wrote:Zo net ff de Insignia sproeiers geplaatst, 10min werk. Maar ik ben bang dat dit niet zo succesvol werkt als bij de astra.

Ze sproeien namelijk deels tegen de motorkap aan, grrrr!

Daar is een trucje voor. Even googlen. Je kunt een balpen gebruiken om ze te richten. (of naar de dealer gaan, die hebben er een gereedschapje voor)

Die insigniasproeiers kan je richten door ze in hun geheel ff iets voorover te drukken (gaat om een fractie van een millimeter ) , zodat de parafaankap mee gaat.

Verder werken ze prima !

En qua audio bekabeling: rechts-achter richting het dashkastje heb je zeeen van ruimte. Of naar beneden en dan achter je ECC-unit , daar zit ook nog veel ruimte achter !

de kabels zitten nu idd achter mn ecc unit. Maar dat past ook allemaal net ivm korte kabels en het extra iso stekkertje dat tussen de Iso2car plug zit.

Misschien sloop ik die er nog eens af om wat meer ruimte te creëren.

Aankomend weekend zal ik de voeding leggen voor de sub, weet nog niet waar ik naar binnen kan maar daar ben ik altijd nog uitgekomen.

Bedankt voor de reacties!!

klaar!

Alleen nog even goed afstellen, maar dat doe ik niet even in 1 middag.

Ook heb ik de Vec deze week even goed gewassen en gekleid,

ik schrok er best wel van hoeveel vuil er van een 5 jaar jonge wagen af komt met zo'n stukkie klei!

lang geleden dat ik weer eens wat gepost had.

twee weken geleden toch maar eens de achterbumper monteren.

die lag sinds begin april al stof te happen (foto zegt genoeg :???: )

De sierstukken die ik 7 april bij FK-shop had besteld en betaald zijn hier nooit aangekomen :swear

het heeft 62 !!! mailtjes geduurd voordat ik mijn geld weer terug had (drie weken geleden pas ontvangen).

De order was daar zoek geraakt, het duurde 1.5 maand voordat ik reactie had op mn eerste mail, ze konden de betaling nergens vinden, ze hebben me tientallen keren om mijn gegevens gevraagd en gekregen en toch kwamen ze over als of het mijn schuld was :hmmz

heb nu eerst zelf sierstukken gemaakt van RVS (niet 100% tevreden) maar daar heb ik nog geen foto's van

nog wat :kewlpics van de wissel.

we zijn net klaar met wat verbouwingen in huis, nu nog een babykamer maken voor ons tweede smurfje die we begin maart verwachten.

en dan:

*us-lights inbouwen

*plastidippen logo + strip

*inlaat verbeteren

*extreem hoge oprit verlagen voordat de auto eibachs krijgt.

Heel mooi gedaan die sub zo weg gewerkt! :thumb Klinkt het ook al .. al is het nog niet helemaal goed afgesteld??

De sub is inmiddels al goed afgesteld,

Klinkt in mijn oren erg goed! Gaat niet zo hard als mn oude audison/soundstream instal maar veel beter dan origineel!

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Zou de VN het erg vinden dat ik het chroomwerk zwart maak?

05A619A6-DAD0-49A2-88CA-7958CFBFCFA2-5586-000013A719DAAEBE_zpsb593ce12.jpg

DFE58AA4-739D-4A97-943D-4664D7CCEA42-5594-000013A79D3929FA_zps9d891b97.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Zo dan.. die strip in het zwart ziet er wel heel sexy uit eigenlijk!

En ongelooflijk hoe strak je die sub hebt ingebouwd! :wors vakwerk :wors

Ik blijf deze volgen in ieder geval..

gr jeroen

Terug
Naar boven