Beste Forumvrienden,
Voor de mensen die het interessant vinden houd ik mijn projectjes hier bij.
Ik heb een aantal kleine mod’s in de planning maar vanwege een drukke periode van verbouwen aan huis, speelparadijs voor mn dochter in de tuin en klussen bij vienden krijg ik nu wat meer tijd voor de Vec.
Ik moet alleen de transformer (vouwwagen) nog opknappen voor de vakantie.
Geplande mod’s:
#1. Subwoofer bouwen
#2. Us-lights
#3. Achterbumper met inzet en sierstukken lassen.
Er komen vast nog wat dingetjes bij (insignia sproeiers?)
Audio;
Omdat we de Astra hebben ingeruild voor de vectra om meer kofferbakruimte te krijgen wil ik (lees; mijn vrouw) geen ruimte inleveren voor een subwoofer.
Toch heb ik het voor elkaar bij mn vrouw om een sub te plaatsen zonder dat het al te veel ruimte kost.
Tweedehands heb ik een heel leuk setje van Hertz gekocht voor weinig (€80,- totaal)
Betreft een EBX200, compacte maar redelijk krachtige 8 inch sub die ik al even van zijn kistje heb ontdaan.

Hertz EP4, vanwegen zijn Hi-level inputs en A.R.T. (auto remote)

De inbouw bestaat uit een 18mm mdf voorplaat waar later een 22mm kistje op gelijmd word. Toen ik mn bumper bij Marcin (taner) ophaalde heb ik ook een interieurpaneel van hem gekregen (is weinig van overgebleven)

Het middelste deel is straks met scharnieren te kantelen.
Rechts komt de sub, links achter het schot de versterker uit het zicht.

De mdf plaat zit op het gesloopte interieurpaneel gelijmd en geschroefd, die houd hem aan de auto vast.
Uiteraard word alles met stof bekleed wat aardig in de buurt komt van het origineel.
Het kistje is ook voor 80% klaar maar nog geen foto van.
Verder heb ik nog een iso2car verloop gekocht zodat ik niet in de originele bekabeling hoef te knippen.
Us-lights;
Wie weet of ik de stekkers van de koplampen los kan kopen?
Zodat ik een soort verlengstuk kan maken en daar tussen de module kan plaatsen, ik knip liever niet in de originele kabels.
Het zal wel niet lukken maar ja,
Wie niet waagt (vraagt) uhm blijf maagd.
Links:

rechts

Toen ik de kabels aan het bekijken was zag ik dat mijn accu er niet zo mooi bij lag.
De accu gaf nog wel 14,1 volt met draaiende motor, redelijk dus.
Maar kan dit kwaad? Zie foto:

Kont;
Even kort, de achterbumper is gespoten en ligt al een maand klaar voor montage alleen wacht ik al sinds 7 april op mijn sierstukken!
Deze:

ik ga dit regelmatig updaten met zoveel mogelijk foto’s
Voor de mensen die het interessant vinden houd ik mijn projectjes hier bij.
Ik heb een aantal kleine mod’s in de planning maar vanwege een drukke periode van verbouwen aan huis, speelparadijs voor mn dochter in de tuin en klussen bij vienden krijg ik nu wat meer tijd voor de Vec.
Ik moet alleen de transformer (vouwwagen) nog opknappen voor de vakantie.
Geplande mod’s:
#1. Subwoofer bouwen
#2. Us-lights
#3. Achterbumper met inzet en sierstukken lassen.
Er komen vast nog wat dingetjes bij (insignia sproeiers?)
Audio;
Omdat we de Astra hebben ingeruild voor de vectra om meer kofferbakruimte te krijgen wil ik (lees; mijn vrouw) geen ruimte inleveren voor een subwoofer.
Toch heb ik het voor elkaar bij mn vrouw om een sub te plaatsen zonder dat het al te veel ruimte kost.
Tweedehands heb ik een heel leuk setje van Hertz gekocht voor weinig (€80,- totaal)
Betreft een EBX200, compacte maar redelijk krachtige 8 inch sub die ik al even van zijn kistje heb ontdaan.

Hertz EP4, vanwegen zijn Hi-level inputs en A.R.T. (auto remote)

De inbouw bestaat uit een 18mm mdf voorplaat waar later een 22mm kistje op gelijmd word. Toen ik mn bumper bij Marcin (taner) ophaalde heb ik ook een interieurpaneel van hem gekregen (is weinig van overgebleven)

Het middelste deel is straks met scharnieren te kantelen.
Rechts komt de sub, links achter het schot de versterker uit het zicht.

De mdf plaat zit op het gesloopte interieurpaneel gelijmd en geschroefd, die houd hem aan de auto vast.
Uiteraard word alles met stof bekleed wat aardig in de buurt komt van het origineel.
Het kistje is ook voor 80% klaar maar nog geen foto van.
Verder heb ik nog een iso2car verloop gekocht zodat ik niet in de originele bekabeling hoef te knippen.
Us-lights;
Wie weet of ik de stekkers van de koplampen los kan kopen?
Zodat ik een soort verlengstuk kan maken en daar tussen de module kan plaatsen, ik knip liever niet in de originele kabels.
Het zal wel niet lukken maar ja,
Wie niet waagt (vraagt) uhm blijf maagd.
Links:

rechts

Toen ik de kabels aan het bekijken was zag ik dat mijn accu er niet zo mooi bij lag.
De accu gaf nog wel 14,1 volt met draaiende motor, redelijk dus.
Maar kan dit kwaad? Zie foto:

Kont;
Even kort, de achterbumper is gespoten en ligt al een maand klaar voor montage alleen wacht ik al sinds 7 april op mijn sierstukken!
Deze:

ik ga dit regelmatig updaten met zoveel mogelijk foto’s