• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Uitlaat astra h

Spacejam

Woont hier bijna
Bij mijn astra h 1.9 diesel hatchback heb ik nu een uitlaat die naar beneden gebogen is en niet zichtbaar is, aangezien deze een beetje gaar is wil ik eigen een uitlaat eronder die gewoon recht naar achter loopt (gewoon een originele), past dit met de bestaande bumper en mag een diesel zonder roetfilter uberhaupt een uitlaat recht naar achteren hebben?

ik zou niet voor een originele gaan maar voor een rvs exemplaar van db lias, dan roest het niet weer onder je kont vandaan.

Mark

Die dbilas is me iets te kostbaar, ik wil er eigenlijk ook gewoon eentje waarbij het geluid gewoon hetzelfde blijft.

Even shoppen op sloperijen. Voor een orginele sport demper.

De 1,9 zijn ook als "sport" uitvoeringen geleverd waar de uitlaat een sportdemper is.

De defuser lip op de bumper kan je los bestellen en op je bumper zetten.

Juffer1 hier op het forum heeft het ook zo achteraf erop gezet.

Voor de update :

P1020669.jpg

Met de "sport" lip eronder :

P1020947.jpg

P1020949.jpg

P1020950.jpg

Eindresultaat :

P1020998.jpg

P1020999.jpg

Ter vergelijk :

Van :

P1020669.jpg

Naar

P1020999.jpg

De uitlaat die er bij mij onder zit is een OPC line uitlaat. De sport uitlaat is ovaal.

Om die lip eronder te zetten moet je inderdaad een stuk uit je bumper zagen (staat aan de binnenzijde afgetekend).

Onderdeelnummer zal ik van de week even opzoeken

Oke bedankt. De uitlaat die ik op die site zag heeft wel een chrome sierstuk dus dan zou die dat wel zijn (is ook voor een 1.9 diesel), misschien dat ik er dan later nog zo'n zelfde sierstuk opzet.

En nog een andere vraag: Mag het voor de APK als je geen roetfilter hebt.

is deze lip er dan opgeplakt?

en waar kan je deze bestellen op het internet mss?

ben namelijk al zo lang naar een oplossing aan het zoeken om

mijn originele uitlaat (boogje naar beneden) stukje af te slijpen en opc sierstukje te plaatsen

natuurlijk zonder veel te slijpen in de bumper :D

Dat is misschien nog wel makkelijker, die met een boog zijn ook in overvloed op de sloop te vinden. Kan iemand eens het originele eindstuk van een astra h sport opmeten (de ovale) de breedte en hoogte?

@didi wrote:is deze lip er dan opgeplakt?

en waar kan je deze bestellen op het internet mss?

Lip zit er inderdaad opgeplakt en is bij de dealer te bestellen.

Prijs ligt tussen de 30 & 40 euro

Ik wil toch voor de volledige demper gaan met ovale eindstuk net als deze:

opel-astra-gtc---opc-line-2--033.jpg

Nu ben ik in epc aan het zoeken maar ik weet niet goed welke ik moet hebben. Nu heb ik nummer 3 er onder zitten met de uitlaat naar beneden gebogen, als ik naar de omschrijving kijk zou je denken dat ik nummer 4 nodig heb. Maar als ik naar de afbeelding kijk komt nummer 5 meer overeen. Weet iemand misschien of ik nummer 4 of 5 moet hebben?

(Klikken voor een grotere versie)

exhaust.jpg

Volgens mij is 3 van de sport versie (zoals op het plaatje) en nummer 5 de OPC -line zoals die er bij mij onder zit.

ik ga gewoon van de originele uitlaat (boogje) afslijpen en daar het opc sierstuk oplassen

ik moest gewoon nog een oplossing hebben voor de bumper (deze ik dan nu gevonden heb, met de onderlip :)

Terug
Naar boven