• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

updates aan de astra !!

Complimenten voor de motorruimte :thumbup

Balen van de roest, is redelijk wat, die wielranden achter moeten nieuwe in om het mooi te krijgen.

geen updates.

ff wat roest foto's ;)

staan ook nog ff op de to do list.

suc50006.jpg

suc50007jw.jpg

dat is 1 kant, op de 1e foto niet heel goed te zien, maar iets verder op in het randje begint ook wat te komen.

deze kant word wat lastiger.

hebben ze geplamuurd, dus word ook een verassing voor mij wat er onder weg komt.

aan de binnenkant lijkt het mee te vallen.

suc50008o.jpg

suc50009.jpg

suc50011.jpg

hier hebben we een voorspatbord.

suc50013.jpg

en onder 1 spiegel.

suc50014.jpg

en nu 2 waar ik denk ik ff hulp bij nodig heb, denk dat hier het lasapparaat bij moet komen.

en nog van die lekkere plekjes ook nog :agent

suc50015t.jpg

dit is in de voorste wielkast, foto is weer genomen vanuit de kant van de motor.

de astra kenners weten wel waar ik bedoel, precies bij de kit rand.

suc50015t.jpg

die zit op het schutbord.

volgens mij is die het lastigst, sowieso van boven af slecht te behandelen.

bij deze dus ook de vraag, hoe kan ik deze roest het best aanpakken?

graag ff stap voor stap en welke spullen.

heb nog nooit eerder roest behandeld, dus kan alle adviezen gebruiken.

Complimenten voor de motorruimte :thumbup

Balen van de roest, is redelijk wat, die wielranden achter moeten nieuwe in om het mooi te krijgen.

@Mr.F wrote:Ben ook bang dat dat geplamuurde stuk al gewoon door is, weet het eigenlijk wel bijna zeker.

Wat ik bij mn blauwe Astra ga doen zaterdag: roest weg schuren, behandelen en dan in de tectyl. Maar ik heb alleen roest aan dat omgevouwen randje.

En Rik, de motor van de blauwe astra is niet schoongemaakt hoor ;)

Haha :jerry :jerry

Rik ;)

Dit keer heb ik de schuurmachine gebruikt, lekker groof papier en geschuurt tot blank metaal.

Toen antiroest middel erop gesmeerd, effen uurtje laten drogen en vervolgens weer lichtjes op geschuurd en toen met plamuur de kuiltjes op gevuld, weer schuren totdat het glad is, en dan met primer een film laagje erop spuiten.

Vervolgens de lakkleur van je auto ( via de kleurcode van je auto kan je een bus kopen bij een autozaak) 2 a 3 lagen is voldoende, en dan de blanke lak, blanke lak mag wel ietjes dikker aan gezien dat wielranden veel leiden door opspattende steentjes.

Roest onder je spiegel lijkt me wel lastiger om bij te werken, zou ik als ik jou was de rubber vewijderen en natuurlijk de spiegel.

Voor spatbord zou ik vervangen door een sloop spatbord wat nog in een goede staat is.

Verbaast me altijd de ene opel roest daar en de andere op een andere plek.

Ik heb alleen last bij de wielranden, voor de rest nergens, net nog een witte station zien rijden om de hele tankklep weg gerot met kenteken pt-xx-xx van 96 dus.

Zolang je onderkant punt gaaf is zou ik zelf de roest aan pakken, nieuwe wielkasten erin lassen is zo'n auto echt niet waard of je moet/wilt er nog 10 jaar mee voorruit.

1x per jaar of 1x om het jaar zelf eraan spuiten doe ik liever dan honderen euro's weg gooien voor nieuw plaat werk. :-P

Geluk heb ik een fijne kleur waar je geen kleur verschil in ziet.

@Mr.F wrote:Ben ook bang dat dat geplamuurde stuk al gewoon door is, weet het eigenlijk wel bijna zeker.

Wat ik bij mn blauwe Astra ga doen zaterdag: roest weg schuren, behandelen en dan in de tectyl. Maar ik heb alleen roest aan dat omgevouwen randje.

En Rik, de motor van de blauwe astra is niet schoongemaakt hoor ;)

Haha :jerry :jerry

Rik ;)

ja aan de andere kant zit het ook nog aan het omgevouwen randje.

hoe ga je dat aan pakken dan? wat versta je onder behandelen?

ik heb zo topic geopend over dat rustyco, dat ziet er in die filmpjes wel goed uit.

Dit keer heb ik de schuurmachine gebruikt, lekker groof papier en geschuurt tot blank metaal.

Toen antiroest middel erop gesmeerd, effen uurtje laten drogen en vervolgens weer lichtjes op geschuurd en toen met plamuur de kuiltjes op gevuld, weer schuren totdat het glad is, en dan met primer een film laagje erop spuiten.

Vervolgens de lakkleur van je auto ( via de kleurcode van je auto kan je een bus kopen bij een autozaak) 2 a 3 lagen is voldoende, en dan de blanke lak, blanke lak mag wel ietjes dikker aan gezien dat wielranden veel leiden door opspattende steentjes.

Roest onder je spiegel lijkt me wel lastiger om bij te werken, zou ik als ik jou was de rubber vewijderen en natuurlijk de spiegel.

Voor spatbord zou ik vervangen door een sloop spatbord wat nog in een goede staat is.

Verbaast me altijd de ene opel roest daar en de andere op een andere plek.

Ik heb alleen last bij de wielranden, voor de rest nergens, net nog een witte station zien rijden om de hele tankklep weg gerot met kenteken pt-xx-xx van 96 dus.

Zolang je onderkant punt gaaf is zou ik zelf de roest aan pakken, nieuwe wielkasten erin lassen is zo'n auto echt niet waard of je moet/wilt er nog 10 jaar mee voorruit.

1x per jaar of 1x om het jaar zelf eraan spuiten doe ik liever dan honderen euro's weg gooien voor nieuw plaat werk. :-P

Geluk heb ik een fijne kleur waar je geen kleur verschil in ziet.

@soepkiepe wrote:ja aan de andere kant zit het ook nog aan het omgevouwen randje.

ik heb zo topic geopend over dat rustyco, dat ziet er in die filmpjes wel goed uit.

Het roest probleem gaat niet weg met die middeltjes. Misschien dat het alleen iets vertraagd.

ja aan de andere kant zit het ook nog aan het omgevouwen randje.

@black_astra wrote:@soepkiepe wrote:ja aan de andere kant zit het ook nog aan het omgevouwen randje.

Het roest probleem gaat niet weg met die middeltjes. Misschien dat het alleen iets vertraagd.

dat geplamuurde stuk red ik er sowieso niet mee nee, maar zoals dat kleine blaasje, en onder mijn spiegel, daar moet r=een spulletje als een rustyco toch makkelijk mee af kunnen werken?

dat zijn namelijk maar kleine plekjes.

@soepkiepe wrote:ja aan de andere kant zit het ook nog aan het omgevouwen randje.

Bij het omgevouwen randje zit het tussen de 2 plaat delen in? op op het randje?

Zoja op het randje schuren tot blank metaal, en het zelfde behandelen zoals ik hier boven zei.

Beter vertragen als niks doen.

Opzicht hebben we nog niks te klagen als je tegen woordig auto's ziet van +- 5 jaar oud hoe die rotten.

Vergeet niet dat de opeltjes al 17 jaar zijn he of 18 weet niet van welk jaar die van jou is.

Maar 18 jaar lang door regen/zout en alle rotzooi op de weg, veel regen, veel vocht in de auto.

Als we nou een klimaat hadden zoals in Amerika tjaa dan waren ze over 20 jaar nog bikkelhard overal.

@black_astra wrote:@soepkiepe wrote:ja aan de andere kant zit het ook nog aan het omgevouwen randje.

dat geplamuurde stuk red ik er sowieso niet mee nee, maar zoals dat kleine blaasje, en onder mijn spiegel, daar moet r=een spulletje als een rustyco toch makkelijk mee af kunnen werken?

dat zijn namelijk maar kleine plekjes.

Terug
Naar boven